Από το Shinkansen έως το TGV, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας συνέχισε να προχωρά από την έναρξή του. Ποιο είναι όμως το ταχύτερο τρένο υψηλής ταχύτητας;
Οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας συνδυάζουν ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Από το τρένο Shinkansen στην Ιαπωνία μέχρι το γαλλικό TGV, τα τρένα υψηλής ταχύτητας έχουν ιστορία που εκτείνεται σε αρκετές δεκαετίες.
Του Peter Nilson
Η εξέλιξη των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας έχει αναδιαμορφώσει το τοπίο των μεταφορών προσφέροντας μια εναλλακτική στην αεροπορία , προωθώντας την οικονομική ανάπτυξη, μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού και προσφέροντας μια πιο πράσινη επιλογή.
Τώρα, γίνεται ακόμη και ανταγωνιστής σε τιμή , με επιλογές σιδηροδρομικών σιδηροδρομικών υψηλής ταχύτητας προϋπολογισμού να εμφανίζονται στην Ευρώπη. Η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Κίνα και η Ιαπωνία διαθέτουν εκτεταμένα σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας, με τρένα που μπορούν να φτάσουν ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα.
Θα συνεχιστεί η περαιτέρω επέκταση και βελτίωση του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας. Υπάρχουν πολλά έργα υψηλού προφίλ που φαίνονται αναπόφευκτα, παρά τα εμπόδια, όπως ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας στην Καλιφόρνια , η περίπλοκη ιστορία των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στην Αυστραλία και ίσως το πιο διάσημο, το διαρκώς καθυστερημένο έργο HS2 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ωστόσο, παρά ορισμένα έργα που στιγματίστηκαν από οπισθοδρομήσεις, τα μισά από τα δέκα πιο ακριβά σιδηροδρομικά έργα που ξεκίνησαν πέρυσι ήταν έργα σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας. Και τα πέντε από αυτά βρίσκονται στην Ασία – μια εστία για σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας, όχι μικρό μέρος λόγω του ταχέως αναπτυσσόμενου δικτύου της Κίνας.
Επιπλέον, οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως τα τρένα με μαγνητική αιώρηση (Maglev), υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες και πιο ομαλές βόλτες. Η συνεχιζόμενη πρόοδος στις σιδηροδρομικές υποδομές και την τεχνολογία υψηλής ταχύτητας υποδηλώνει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον, όπου τα ταξίδια γίνονται ακόμη πιο βολικά, βιώσιμα και διασυνδεδεμένα.
Δεδομένης της ταχείας εξέλιξης την τελευταία δεκαετία, ακολουθεί μια ενημερωμένη σύνοψη των δέκα ταχύτερων τρένων υψηλής ταχύτητας που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή στον κόσμο αυτή τη στιγμή, ανά επιχειρησιακή ταχύτητα.Ένα Frecciarossa 1000 στο σταθμό Milan Centrale. : bellena/Shutterstock
10. Trenitalia Frecciarossa 1000: 300 χλμ./ώρα (Ιταλία)
Η Frecciarossa της ιταλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας Trenitalia, ή ETR1000, αναπτύχθηκε από κοινού ως κοινοπραξία μεταξύ της Hitachi Rail Italy και της Alstom.
Το Frecciarossa, αλλιώς γνωστό ως το κόκκινο βέλος, λειτουργεί και στην Ισπανία. Ο ιδιωτικός σιδηροδρομικός φορέας υψηλής ταχύτητας Iryo χρησιμοποιεί 20 συρμούς S 109, οι οποίοι προέρχονται από το ETR1000.
Οι συρμοί ETR1000, σύμφωνα με πληροφορίες που αναπτύχθηκαν ως απάντηση στην Italo, έναν ιδιωτικό σιδηροδρομικό φορέα υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία, μεταφέρουν 457 επιβάτες σε μη αρθρωτά τρένα 200 μέτρων με οκτώ αυτοκίνητα, με σχεδιασμένη μέγιστη ταχύτητα 400 km/h.
Κατά τη λειτουργία, τα τρένα έφτασαν τα 300 χλμ./ώρα, αλλά κατά τη διάρκεια των δοκιμών το 2015 ένα από τα σετ ETR1000 έφτασε τα 389 χλμ./ώρα. Κατασκευάστηκαν 50 αμαξοστοιχίες, αλλά ένας είναι αυτή τη στιγμή εκτός λειτουργίας μετά τον εκτροχιασμό του Λιβράγκα.
Στις 6 Φεβρουαρίου 2020, ένα ETR1000 που εκτελούσε το πρώτο δρομολόγιο της ημέρας ενεπλάκη σε εκτροχιασμό υψηλής ταχύτητας στη Livraga, στη γραμμή υψηλής ταχύτητας Μιλάνο-Μπολόνια. Το περιστατικό προκάλεσε τον θάνατο των δύο μηχανοδηγών και τον τραυματισμό 31 ατόμων. Είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό ατύχημα μέχρι σήμερα στο ιταλικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.
Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας KTX-Sancheon στο σταθμό της Σεούλ στη Νότια Κορέα. Keitma/Shutterstock
9. Korail KTX-Sancheon: 305km/h (Κορέα)
Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας της Νότιας Κορέας, Korail, διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας της χώρας. Το Korea Train Express, ευρύτερα γνωστό ως KTX, ξεκίνησε να λειτουργεί το 2004.
Το δίκτυο αρχικά χρησιμοποιούσε τροχαίο υλικό με βάση το οποίο κατασκευάστηκε εν μέρει στην Κορέα, με βάση το TGV Réseau της Alstom. Έκτοτε, το τροχαίο υλικό στη γραμμή έχει μετατοπιστεί σε μοντέλα πλήρως εγχώριας παραγωγής, που χρησιμοποιούν επί του παρόντος το KTX-Sancheon που κατασκευάζει η Hyundai Rotem.
Το KTX-Sancheon πήρε το όνομά του από το κορεατικό όνομα του γηγενούς ψαριού σολομού κερασιού. Έχει μέγιστη επιχειρησιακή ταχύτητα 305 χλμ/ώρα και είναι το πρώτο τρένο υψηλής ταχύτητας που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Νότια Κορέα.
71 συρμοί, που μπορούν να επιταχύνουν από 0 έως 300 χλμ./ώρα σε 316 δευτερόλεπτα, μεταφέρουν επί του παρόντος έως και 363 επιβάτες το καθένα στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Νότιας Κορέας.
Το πρωτότυπο νέας γενιάς HEMU-430X έφτασε τα 421,4 χλμ./ώρα το 2013, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας των κορεατικών σιδηροδρομικών μεταφορών των 352,4 χλμ/ώρα που έθεσε ένα τρένο KTX-Sancheon HSR-350x.
Αυτό σημαίνει ότι η Νότια Κορέα είναι μία από τις τέσσερις μόνο χώρες στον κόσμο που ανέπτυξε ένα τρένο ικανό να τρέχει με ταχύτητα άνω των 420 km/h, μαζί με τη Γαλλία, την Ιαπωνία και την Κίνα.
Η Hyundai Rotem κατασκευάζει επί του παρόντος 16 σετ του τελευταίου εμπορικού ηλεκτρικού μοντέλου πολλαπλών μονάδων του HEMU-430X, του EMU-320, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Σε αντίθεση με τα 316 δευτερόλεπτα για το KTX-Sancheon, το EMU-320 μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 300 χλμ./ώρα σε 230 δευτερόλεπτα και έχει προγραμματισμένη ταχύτητα λειτουργίας 320 χλμ./ώρα.
Ένα τρένο Renfe AVE στο σιδηροδρομικό σταθμό Barcelona Sants στη Βαρκελώνη, Ισπανία. Credit: Markus Mainka/Shutterstock
8. Renfe AVE 103: 310 χλμ./ώρα (Ισπανία)
Το Renfe Class 103 είναι ένα τρένο υψηλής ταχύτητας που χρησιμοποιεί η ισπανική κρατική εταιρεία Renfe για την υπηρεσία υψηλής ταχύτητας AVE. Τα τρένα, γνωστά και ως Series 103 ή S103, κατασκευάζονται από τη Siemens ως μέρος της οικογένειας Velaro.
Ο ισπανικός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1992 όταν άνοιξε η πρώτη γραμμή, που ένωνε τις πόλεις Μαδρίτη, Κόρδοβα και Σεβίλλη. Έκτοτε, το δίκτυο εξαπλώθηκε για να συνδέσει τις μεγάλες πόλεις της χώρας, καθώς και διεθνείς συνδέσεις. Έχει επίσης ανοίξει σε φορείς εκμετάλλευσης ανοικτής πρόσβασης, δημιουργώντας μια απίστευτα ανταγωνιστική αγορά σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.
Στο σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Βαρκελώνης–Μαδρίτης μήκους 621 χιλιομέτρων κινούνται 26 συρμοί, μεταφέροντας έως και 404 επιβάτες με ταχύτητες έως και 310 χλμ/ώρα. Το 2006, ένα S103 πέτυχε τελική ταχύτητα ρεκόρ 403,7 χλμ/ώρα, ταχύτητα ρεκόρ στην Ισπανία για σιδηροδρομικά οχήματα.
Είναι ενδιαφέρον ότι η διαμόρφωση 8 αυτοκινήτων που λειτουργεί η Renfe είναι στην πραγματικότητα δύο πανομοιότυπα ημι-τραίνα τεσσάρων πούλμαν. Κάθε τμήμα έχει ένα ανεξάρτητο σύστημα ισχύος, εκτός από τον ενεργό παντογράφο και μια γραμμή υψηλής τάσης που εκτείνεται σε όλο το μήκος της αμαξοστοιχίας.
Τα τελικά πούλμαν χωρίζονται μεταξύ της καμπίνας του οδηγού και των θέσεων του συνοδηγού, με γυάλινες οθόνες που χωρίζουν τα δύο. Αυτό επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν τις ίδιες απόψεις με τον οδηγό – αλλά ο οδηγός μπορεί να τις κάνει αδιαφανείς εάν προτιμάται.Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας Al-Boraq στο σιδηροδρομικό σταθμό Casa Voyageurs Casablanca, Μαρόκο. CatwalkPhotos/Shutterstock
7. ONCF Al Boraq: 320 χλμ./ώρα (Μαρόκο)
Τα τρένα που κινούνται στον πρώτο σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας της Αφρικής, το Al Boraq στο Μαρόκο, βρίσκονται στο νούμερο 7 στη λίστα μας.
Η γραμμή, που εκμεταλλεύεται ο εθνικός φορέας του Μαρόκου Office National des Chemins de Fer du Maroc (ONCF), εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Καζαμπλάνκα και Ταγγέρης. Το Al Boraq αποτελείται από δύο τμήματα - μια νεόδμητη αποκλειστική γραμμή υψηλής ταχύτητας από την Ταγγέρη προς την Κενίτρα και μια αναβαθμισμένη υπάρχουσα γραμμή από την Κενίτρα στην Καζαμπλάνκα.
12 σύνολα τρένων Alstom Avelia Euroduplex (αλλιώς γνωστά ως TGV 2n2f) τρέχουν με ταχύτητες έως και 320 km/h στην αποκλειστική γραμμή υψηλής ταχύτητας των 323 km. Ιδιαίτερα για ένα μοντέλο υψηλής ταχύτητας, τα τρένα Euroduplex στη γραμμή Al Boraq είναι διώροφα (διώροφα), με χωρητικότητα επιβατών 533. Οι συρμοί αποτελούνται από δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οκτώ επιβατικά.
Το έργο 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μείωσε τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Καζαμπλάνκα και Ραμπάτ στο μισό, από σχεδόν πέντε ώρες σε λίγο περισσότερο από δύο ώρες. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών προϋπηρεσίας στη γραμμή Al Boraq, τα τρένα έφτασαν στην κορυφή των 357 m/h – πάνω από τη διπλάσια ταχύτητα από τα επόμενα ταχύτερα τρένα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Αφρική.Ένα πράσινο τρένο σειράς E5 (L) και ένα λευκό τρένο Shinkansen της σειράς E2 (R) στη γραμμή Tohoku Shinkansen στο σταθμό του Τόκιο. Πίστωση: Piti Sirisriro/Shutterstock
6. JR Shinkansen: 320 km/h (Ιαπωνία)
Αναγνωρισμένο σε όλο τον κόσμο, ο Shinkansen, γνωστός στην καθομιλουμένη ως το τρένο με τις σφαίρες, είναι ένας Ιάπωνας σταρ. Αλλά παραδόξως, το αρχικό τρένο υψηλής ταχύτητας δεν μπαίνει στην πρώτη πεντάδα.
Η Ιαπωνία ήταν η πρώτη χώρα που ανέπτυξε ένα αποκλειστικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας, που αρχικά κατασκευάστηκε για να συνδέσει μακρινές ιαπωνικές περιοχές με την πρωτεύουσα, το Τόκιο. Ξεκινώντας ως γραμμή Tokyo-Nagoya-Osaka Tokaido Shinkansen 515km το 1964, το δίκτυο εκτείνεται επί του παρόντος σχεδόν 3.000km τροχιάς.
Τα πρώτα τρένα Shinkansen που τέθηκαν σε υπηρεσία το 1964, που τώρα ταξινομούνται ως η σειρά 0, είχαν μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 220 km/h. Οι τρέχουσες σειρές E5 και H5, που κατασκευάστηκαν από τη Hitachi Rail και την Kawasaki Heavy Industries, σημείωσαν τελική ταχύτητα λειτουργίας 320 χλμ./ώρα.
Η σειρά E5 εκτελείται στις υπηρεσίες Tohoku Shinkansen και Hokkaido Shinkansen και το H5 είναι ένα παράγωγο της σειράς E5 για κρύο καιρό που λειτουργεί στις ίδιες γραμμές. Οι μονάδες H5 περιλαμβάνουν πολλά χαρακτηριστικά για κρύο καιρό, όπως ένα αναβαθμισμένο εκχιονιστικό, πιο ανθεκτική προστασία από καουτσούκ στις συνδέσεις μεταξύ των αυτοκινήτων και ένα κάτω πλαίσιο από ανοξείδωτο χάλυβα που προστατεύει τα ηλεκτρονικά από τα στοιχεία.
Εκτός από την καθημερινή λειτουργία, η τελική ταχύτητα που έχει καταγράψει ένα Shinkansen είναι 443 km/h, που καταγράφηκε από την πειραματική Class 955 “300X” Tōkaidō Shinkansen κατά τη διάρκεια δοκιμών το 1996.
Η JR Central αναπτύσσει ένα πειραματικό Maglev Shinkansen, τη σειρά L0. Κατασκευάζονται από τη Mitsubishi Heavy Industries και τη θυγατρική της JR Central Nippon Sharyo, τα τρένα χρησιμοποιούν το ιαπωνικό σύστημα SCMaglev.
Η JR Central σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη σειρά L0 στις επιβατικές υπηρεσίες που θα ξεκινήσουν το 2027 στη σιδηροδρομική γραμμή Chūō Shinkansen μεταξύ Τόκιο και Οσάκα. Αυτά τα τρένα αναμένεται να λειτουργούν με 500 χλμ./ώρα, αλλά κατά τη διάρκεια των δοκιμών πέτυχαν τελική ταχύτητα 603 χλμ./ώρα.Ένα TGV Atlantique (L) και ένα TGV Duplex (R) στο σιδηροδρομικό σταθμό Gare de Lyon στο Παρίσι, Γαλλία. Franck Camhi/Shutterstock
5. SCNCF TGV: 320 km/h (Γαλλία)
Το Train à Grande Vitesse, ή TGV, είναι εμβληματικό. Αρχικά λειτουργούσε στον πρώτο σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας της Ευρώπης στη Γαλλία, ο πρωτοπόρος του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη έχει σπάσει επανειλημμένα ρεκόρ για τις κορυφαίες ταχύτητες από την έναρξή του.
Το 1981, ο αριθμός 16 του συρμού TGV Sud-Est σημείωσε ταχύτητα ρεκόρ 380 km/h. Μόλις μια δεκαετία αργότερα, το 1990, ένα τροποποιημένο τρένο TGV Atlantique 325 κατέγραψε νέο ρεκόρ ταχύτητας 515,3 χλμ/ώρα. Αυτό το ρεκόρ καταρρίφθηκε το 2007, όταν ένα Modified TGV POS, εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκίνητα φορεία παρόμοια με το πρωτότυπο AGV, σημείωσε 574,8 kh/h, το τρέχον παγκόσμιο ρεκόρ.
Κατασκευάζεται από την Alstom και λειτουργεί από τη γαλλική εταιρεία SNCF στην κύρια, σε καθημερινή λειτουργία, τα μοντέλα TGV Duplex, Réseau, POS και Euroduplex τρέχουν με τελική ταχύτητα 320 km/h στη Γαλλία.
Το δίκτυο SNCF TGV εκτείνεται εκτός Γαλλίας, συνδέοντας απευθείας με την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και τη Γερμανία. Οι φορείς εκμετάλλευσης ανοικτής πρόσβασης συνδέουν επίσης τη Γαλλία με άλλες χώρες χρησιμοποιώντας συρμούς TGV. Το TGV Lyria τρέχει στην Ελβετία και το Thalys/Eurostar στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, τη Γερμανία και το Βέλγιο. Πιο πέρα, οι συρμοί TGV λειτουργούν στις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Ιταλία, το Μαρόκο, την Κίνα και τη Νότια Κορέα,
Το νεότερο μοντέλο TGV, TGV-M, αποκαλύφθηκε το 2021. Τον Ιούλιο του 2018, η SNCF παρήγγειλε 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ για 100 συρμούς TGV-M, που τότε αναφέρονται ως Avelia Horizon. Με προτεινόμενη μέγιστη ικανότητα 350 km/h, το TGV-M αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία με την SNCF το 2024.
Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας Deutsche Bahn ICE 3 στο Geislinger Steige κοντά στο Άμστετεν, Γερμανία. Credit: Markus Mainka/Shutterstock
4. DB ICE: 350 km/h (Γερμανία)
Το ICE 3, ή Intercity-Express 3, είναι μια οικογένεια ηλεκτρικών τρένων πολλαπλών μονάδων υψηλής ταχύτητας που κατασκευάζονται από τη Siemens και τη Bombardier. Το ICE 3 λειτουργεί κυρίως από την Deutsche Bahn (DB), αλλά και από την ολλανδική εταιρεία σιδηροδρόμων Nederlandse Spoorwegen (NS).
Η ναυαρχίδα των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στη Γερμανία, η οικογένεια περιλαμβάνει τις κατηγορίες 403, 406, 407 και 408, οι οποίες είναι γνωστές ως ICE 3, ICE 3M, New ICE 3 και ICE 3neo αντίστοιχα.
Τρία πολυσυστημικά τρένα, γνωστά ως ICE International, χρησιμοποιούνται στην Ολλανδία. Οι συρμοί ICE 3 λειτουργούν επίσης σε διασυνοριακά δρομολόγια προς Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία
Τα τρένα ICE 3 λειτουργούν με τη μέγιστη εθνική ταχύτητα σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας των 320 χλμ./ώρα στη Γερμανία, αλλά έχουν αυξήσει τον ανταγωνισμό τους σε αυτόν τον κατάλογο λόγω του γεγονότος ότι η κλάση 403 έχει άδεια να κινείται με ταχύτητες 330 χλμ./ώρα σε -Γραμμή ταχύτητας μεταξύ Φρανκφούρτης και Κολωνίας για να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις. Οι ICE 3 Class 403 και 406 πέτυχαν τελικές ταχύτητες 368 χλμ./ώρα σε δοκιμαστικές διαδρομές.
Το ICE 3M/F ήταν η έμπνευση για τους συρμούς Velaro της Siemens, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στη Γερμανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Κίνα, τη Ρωσία και την Τουρκία. Οι Εθνικοί Σιδηρόδρομοι της Αιγύπτου έχουν επίσης παραγγείλει 41 συρμούς ICE με οκτώ αυτοκίνητα.Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας Fuxing στο σιδηροδρομικό σταθμό Tianjin στο Tianjin, Κίνα. Credit: Markus Mainka/Shutterstock
3. CR Fuxing: 350km/h (Κίνα)
Το China Railway (CR) Fuxing, γνωστό και ως σειρά CR EMU, είναι μια σειρά τρένων υψηλής ταχύτητας. Αναπτύχθηκε από την China Railway Corporation, τα τρένα Fuxing λειτουργούν με 350 km/h, αλλά έχουν τρέξει έως και 420 km/h σε δοκιμές.
Τα μοντέλα Fuxing είναι τα πρώτα μοντέλα υψηλής ταχύτητας πλήρως εγχώριας παραγωγής στην Κίνα, χωρίς καμία ιδιόκτητη ή αδειοδοτημένη τεχνολογία από εξωτερικούς κατασκευαστές τροχαίου υλικού.
Ένα σετ Fuxing 8 αυτοκινήτων έχει μήκος 209 μέτρα, πλάτος 3,36 μέτρα και ύψος 4,06 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από 500 επιβάτες. Ίσως περισσότερο γνωστά για τη χρήση τους στον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Πεκίνου-Σαγκάης, ο οποίος μεταφέρει επιβάτες μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 5 ώρες, τα σετ Fuxing χρησιμοποιούνται επίσης σε επτά άλλες γραμμές στην Κίνα. Στην πραγματικότητα, η νέα σύνδεση
υψηλής ταχύτητας με το Θιβέτ χρησιμοποιεί ένα τροποποιημένο μοντέλο Fuxing που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε μεγάλα υψόμετρα. Το Fuxing CR400AF θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα λειτουργεί στο εξωτερικό, με 11 συρμούς που έχουν παραγγελθεί για τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Τζακάρτα-Μπαντούνγκ στην Ινδονησία, που πρόκειται να ξεκινήσει φέτος.
Ένα τρένο CR Hexie «Harmony» στον σιδηροδρομικό σταθμό Hohhot East στο Hohhot, Κίνα. Zhe Ji/Getty Images
2. CR Harmony: 350km/h (Κίνα)
Το China Railway (CR) Hexie, γνωστό και ως Harmony, είναι ένας γενικός όρος για τα τρένα υψηλής ταχύτητας EMU της σειράς CRH. Αν και λειτουργούν με την ίδια ταχύτητα με τα τρένα Fuxing, με τελική ταχύτητα λειτουργίας 350 χλμ./ώρα, τα έχουμε στη δεύτερη θέση λόγω των υψηλότερων ταχυτήτων ρεκόρ σε δοκιμές.
Το CR Harmony κατασκευάστηκε αρχικά χρησιμοποιώντας υπάρχουσα τεχνολογία από παγκόσμιους κατασκευαστές τροχαίου υλικού, με το CR να στοχεύει τελικά να αποκτήσει τη δική του γνώση για την τεχνολογία. Αυτό το σχέδιο πραγματοποιήθηκε με την εγχώρια ανάπτυξη των τρένων CR Fuxing.
Το CRH380B βασίζεται στην οικογένεια τρένων υψηλής ταχύτητας της Siemens Velaro και βρίσκεται σε υπηρεσία στους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας Σαγκάη-Χανγκζού και σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας Σαγκάη-Ναντζίνγκ από το 2011.
Το CRH380A έχει τη δεύτερη υψηλότερη καταγεγραμμένη ταχύτητα από τα τρένα Harmony, με 486,1 km/h κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής λειτουργίας το 2010. Αντιφατικά, αν και δεν κατασκευάστηκε στο πλαίσιο συμφωνίας μεταφοράς τεχνολογίας, υπάρχουν κατηγορίες ότι το CRH380A βασίζεται σε μη αδειοδοτημένα Ιαπωνικά Τεχνολογία Shinkansen.
Ένα άλλο αξιοσημείωτο μοντέλο της Harmony είναι το CRH380D, που προέρχεται από το Bombardier Zefiro 380. Με ταχύτητα δοκιμής ρεκόρ 483 χλμ/ώρα, η υψηλότερη ταχύτητα που έχει καταγραφεί ποτέ από ένα συμβατικό μη τροποποιημένο τρένο υψηλής ταχύτητας, υπάρχουν 85 σύνολα τρένων σε λειτουργία στην Κίνα, χωρισμένα κατά μήκος του σιδηροδρόμου της Σαγκάης και του σιδηροδρόμου του Τσενγκντού.
Το τρένο Maglev της Σαγκάης είναι το ταχύτερο επιβατικό τρένο σε λειτουργία στον κόσμο – προς το παρόν.
1. Shanghai Maglev: 460 km/h (Κίνα)
Το Shanghai Maglev, γνωστό και ως Shanghai Transrapid, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τη μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας των 460 χλμ./ώρα και τη μέση ταχύτητα 251 χλμ./ώρα. Έχει ρεκόρ υψηλής ταχύτητας 501 χλμ./ώρα.
Το τρένο Maglev δεν είναι ένα συμβατικό μοντέλο υψηλής ταχύτητας. Αντίθετα, χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητική δύναμη για να αιωρείται πάνω από την πίστα, εξαλείφοντας την τριβή και επιτρέποντας απίστευτα ομαλό και ήσυχο ταξίδι.
Η Shanghai Maglev Transportation Development Company κατέχει και διαχειρίζεται το Shanghai Maglev. Η Siemens και η γερμανική πολυεθνική ThyssenKrupp κατασκεύασαν το τρένο ως κοινή επιχείρηση.
Η υπηρεσία ξεκίνησε τις εμπορικές της δραστηριότητες τον Απρίλιο του 2004 και λειτουργεί στη γραμμή Maglev της Σαγκάης μήκους 30,5 χιλιομέτρων. Αυτή είναι η πρώτη εμπορική γραμμή μαγνητικής αιώρησης υψηλής ταχύτητας, που εκτείνεται από τον οδικό σταθμό Longyang στη Σαγκάη της Κίνας έως το Διεθνές Αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης, η διαδρομή είναι η πρώτη εμπορική γραμμή μαγνητικής αιώρησης υψηλής ταχύτητας.
Το τρένο Maglev μπορεί να καλύψει την απόσταση περίπου 19 μιλίων σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, καθιστώντας το ακόμα μια απίστευτα αποτελεσματική σύνδεση με το αεροδρόμιο, παρά το γεγονός ότι δεν τερματίζει στο κέντρο της πόλης.
railway-technology.com
sidirodromikanea.blogspot.com