Τρίτη 30 Μαΐου 2023

Η Hyperloop TT και το υπέρ-τρένο στη Κίνα. Το σύστημα hyperloop σε λειτουργία έως το 2035 μεταξύ Σαγκάης και Hangzhou λέει το Πεκίνο


Τα συστήματα Hyperloop έχουν σχεδιαστεί για να είναι ασφαλέστερα, ταχύτερα, καθαρότερα και λιγότερο δαπανηρά από τους υπάρχοντες τρόπους μεταφοράς υψηλής ταχύτητας στο έδαφος.

Της Jasleen Mann

Τον περασμένο μήνα υπήρξαν αναφορές ότι η Κίνα προσπαθούσε να κατασκευάσει την πρώτη γραμμή hyperloop της χώρας μεταξύ Σαγκάης και Χανγκζού, με μια σήραγγα μήκους 150 χιλιομέτρων.

Η Κινεζική Ακαδημία Μηχανικών και οι σιδηροδρομικές αρχές ανέθεσαν μια «περιεκτική αξιολόγηση στα υποψήφια εργοτάξια για γραμμή επίδειξης συστήματος maglev αγωγών εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας».

Η Σαγκάη και η Χανγκζού, οι δύο πιο πλούσιες πόλεις στην ανατολική ακτή της Κίνας, αναδείχθηκαν νικητές, ανέφεραν επιστήμονες που συμμετείχαν στο έργο σε μια έκθεση που δημοσιεύτηκε στο κινεζικό περιοδικό Railway Standard Design.

Το hyperloop είναι ένα νέο σύστημα μεταφοράς υψηλής ταχύτητας τόσο για τις δημόσιες μεταφορές όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές .

Τα συστήματα Hyperloop είναι ουσιαστικά ένα δίκτυο σωλήνων που συνδέουν κόμβους κινητικότητας. Η χαμηλή πίεση στους σωλήνες σημαίνει ότι οι λοβοί, ή τα τρένα, μπορούν να ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες λόγω χαμηλότερης τριβής και αντίστασης αέρα, υποβοηθούμενη από μαγνητική πρόωση .

Το Hyperloop TT εισέρχεται στην Κίνα

Η αμερικανική εταιρεία ερευνών Hyperloop TT εκτιμά ότι οι λύσεις hyperloop της είναι ένα κλάσμα του κόστους των παραδοσιακών σιδηροδρομικών συστημάτων υψηλής ταχύτητας και μπορούν να λειτουργούν με κέρδος. Η εταιρεία διαθέτει κάποια αξιοσημείωτη τεχνολογία που την ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Η εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια, στις ΗΠΑ, η οποία διαθέτει ερευνητικό κέντρο στην Τουλούζη της Γαλλίας, έγινε πρωτοσέλιδο πριν από επτά χρόνια με το «Vibranium», ένα έξυπνο υλικό που αναπτύχθηκε για εφαρμογές hyperloop.

Το υλικό είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με αισθητήρες ενσωματωμένους μεταξύ των στρωμάτων του. Οκτώ φορές ισχυρότερο από το αλουμίνιο και 10 φορές ισχυρότερο από τα εναλλακτικά χάλυβα, το δέρμα της ατράκτου παρακολουθεί και μεταδίδει κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τη θερμοκρασία, τη σταθερότητα και την ακεραιότητα.

Η τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης του Hyperloop TT, που ονομάζεται «Inductrack», επιτρέπει στους μαγνήτες να διατάσσονται σε διάταξη διάταξης Halbach έτσι ώστε οι κάψουλες να μπορούν να αιωρούνται πάνω από μια αγώγιμη τροχιά χωρίς τροφοδοσία .

Το 2018, η Hyperloop TT υπέγραψε συμφωνία με την Tongren Transportation & Tourism Investment Group της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Αυτή είναι η δωδέκατη συμφωνία του Hyperloop TT για το Hyperloop TT και η τρίτη εμπορική συμφωνία του, μετά από ανακοινώσεις στο Άμπου Ντάμπι και την Ουκρανία το 2018.

Το Hyperloop TT θα παρέχει τεχνολογία, τεχνογνωσία μηχανικής και εξοπλισμό, ενώ η Tongren θα είναι υπεύθυνη για την πιστοποίηση, το ρυθμιστικό πλαίσιο και την κατασκευή.

Το Hyperloop TT και η κυβέρνηση της Tongren θα καθορίσουν τη διαδρομή για το σύστημα. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω εταιρικής σχέσης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, το 50% των κεφαλαίων θα προέλθει από το Tongren.

Ρύθμιση τεχνολογίας hyperloop

«Η πραγματική πρόκληση με τα συστήματα hyperloop δεν είναι η τεχνολογία, η οποία βασίζεται στις υπάρχουσες τεχνολογίες, αλλά οι κανονισμοί που απαιτούνται για την εφαρμογή αυτού του νέου τύπου υποδομής», λέει ο Andrés de León, Διευθύνων Σύμβουλος του Hyperloop TT.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Hyperloop TT πρωτοστατεί στις ρυθμιστικές προσπάθειες σε εθνικό, περιφερειακό και βιομηχανικό επίπεδο, συνεργαζόμενος με οργανισμούς όπως η TÜV SÜD για την πιστοποίηση ασφάλειας και η Munich Re για ασφαλιστικούς σκοπούς.

Τον Οκτώβριο του 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε το Πρόγραμμα Εργασίας της για να δηλώσει ότι θα εργαστεί σε ένα Ρυθμιστικό Πλαίσιο για το hyperloop «για να φιλοξενήσει αυτήν τη λύση μεταφοράς υψηλής ταχύτητας και χαμηλών εκπομπών άνθρακα». Τα πρότυπα αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2023.

Το 2020, το Hyperloop TT και οι εταίροι πιστοποίησης ασφάλειας TÜV SÜD δημοσίευσαν τις πρώτες οδηγίες ασφαλείας για συστήματα hyperloop. Αυτή η κατευθυντήρια γραμμή θα μπορούσε να πληροφορεί μέρος των συνολικών ρυθμιστικών κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Πόσο βιώσιμα είναι τα Hyperloops;

Το Πεκίνο λέει ότι θα έχει το σύστημα hyperloop που θα συνδέει τη Σαγκάη και το Hangzhou σε λειτουργία έως το 2035. Το πρωτότυπο hyperloop έχει κατασκευαστεί και δοκιμαστεί και επί του παρόντος κινείται προς την εμπορευματοποίηση.

«Οι Hyperloops θεωρούνται μια βιώσιμη μορφή μεταφοράς κυρίως λόγω της ενεργειακής τους απόδοσης και των μειωμένων εκπομπών άνθρακα. Τα συστήματα χρησιμοποιούν ηλεκτρική πρόωση και μαγνητική αιώρηση, μειώνοντας την τριβή που συναντάται στις συμβατικές μεταφορές και επομένως απαιτούν λιγότερη ενέργεια», λέει ο de León.

«Επιπλέον, η υποδομή τους έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ηλιακούς συλλέκτες, επιτρέποντας τη λειτουργία δυνητικά μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, η φύση υψηλής ταχύτητας και υψηλής χωρητικότητας των hyperloops θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά την εξάρτηση από άλλους λιγότερο αποτελεσματικούς και πιο ρυπογόνους τρόπους μεταφοράς».

Η Hyperloop TT λέει ότι οι σταθμοί της θα επιτρέπουν στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση σε αγαθά, υπηρεσίες κατ' απαίτηση και εμπειρίες. Οι σταθμοί θα αντικατοπτρίζουν την τοπική κουλτούρα και θα προσφέρουν αξία στις γύρω κοινότητες.

«Βρίσκουμε ότι ο σκεπτικισμός φαίνεται να προέρχεται από παραπληροφόρηση. Σε όλη την ιστορία, οι περισσότεροι νέοι τρόποι μεταφοράς αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό είτε πρόκειται για τα πρώτα τρένα, τα αυτοκίνητα ή τα αεροπλάνα», λέει ο de León.

«Αυτό θα αλλάξει μόλις κατασκευαστούν και λειτουργήσουν εμπορικά συστήματα, κάτι που θα γίνει τα επόμενα χρόνια. Πρόσφατα, η Ιταλία ανακοίνωσε ότι το έργο του Hyperloop TT κοντά στη Βενετία εγκρίθηκε για να προχωρήσει το πρώτο στάδιο. Η Κίνα χτίζει επίσης επιθετικά το hyperloop. Αναμένουμε ένα λειτουργικό εμπορικό πρωτότυπο να είναι έτοιμο και να λειτουργήσει μέσα στη δεκαετία».

railway-technology.com
sidirodromikanea.blogspot.com