Πέμπτη 25 Μαΐου 2023

Το πρώτο νυχτερινό τρένο του European Sleeper είναι γεγονός


Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για τους ιδρυτές Elmer van Buuren και Chris Engelsman: το πρώτο νυχτερινό τρένο της start up τους European Sleeper ξεκινά  σήμερα το βράδυ από το Βερολίνο προς τις Βρυξέλλες. Παρά τις γραφειοκρατικές προκλήσεις, η σιδηροδρομική υπηρεσία είναι πλέον γεγονός, από μια εταιρεία οργανωμένη από κάτω προς τα πάνω.

Η ολλανδοβελγική εταιρεία σιδηροδρόμων ιδρύθηκε το 2021 και μέσα σε τρία χρόνια, η πρώτη υπηρεσία είναι γεγονός. Αν και αρχικά προοριζόταν να πάει στην Πράγα, το γεγονός ότι το ταξίδι από τις Βρυξέλλες τελειώνει στο Βερολίνο λόγω περιορισμών χωρητικότητας δεν χαλάει τη διασκέδαση για το European Sleeper. «Η νέα υπηρεσία ύπνου μεταξύ Βρυξελλών και Βερολίνου δεν αφορά μόνο τις πόλεις στη διαδρομή», αναφέρει η εταιρεία. «Χάρη στην υπηρεσία ύπνου, μπαίνουν και άλλες ελκυστικές επιλογές για ταξίδια με τρένο, για παράδειγμα μεταξύ Λονδίνου και Βερολίνου (αλλαγή στις Βρυξέλλες στο Eurostar), Παρίσι και Βερολίνο (αλλαγή στις Βρυξέλλες στο Thalys), Βρυξέλλες και Βαρσοβία (αλλαγή στο Βερολίνο στο EuroCity)”. Από το Βερολίνο, είναι επίσης δυνατή η απευθείας μετάβαση με το EuroCity στην Πράγα του τσέχου χειριστή České dráhy.

Το European Sleeper θα γιορτάσει την εκτόξευση με μια ανεπίσημη δεξίωση στο σταθμό Midi των Βρυξελλών κατά την άφιξη του τρένου την Παρασκευή. Στις 22 Μαΐου, η European Sleeper είχε μια δοκιμαστική βόλτα με τη δική της ομάδα, στην οποία συμμετείχαν συνεργάτες και επενδυτές και υποστηρικτές της πρωτοβουλίας, της οποίας μοιράστηκε βίντεο από drone στο διαδίκτυο.



Η European Sleeper είναι οργανωμένη ως συνεταιρισμός. Στα τέλη Μαΐου 2021, η European Sleeper συγκέντρωσε 500.000 ευρώ αρχικό κεφάλαιο μέσα σε δεκαπέντε λεπτά πουλώντας μετοχές σε περισσότερους από 350 μικρούς επενδυτές από διάφορες χώρες στην Ευρώπη και όχι μόνο. Το 2022 πουλήθηκαν μετοχές αξίας 2.000.000 ευρώ.

Υψηλές φιλοδοξίες

Η φιλοδοξία του φορέα εκμετάλλευσης να προσθέτει μια νέα σιδηροδρομική σύνδεση κάθε χρόνο. Η σύνδεση μεταξύ Βρυξελλών και Βερολίνου θα ξεκινήσει με νοικιασμένα βαγόνια, αλλά η European Sleeper θα επενδύσει σύντομα στα δικά της βαγόνια με ακόμη μεγαλύτερη άνεση, μοντέρνα εμφάνιση και περισσότερες επιλογές ιδιωτικότητας. Δύο από τα κύρια εμπόδια της start up ήταν –και εξακολουθούν να είναι– η απόκτηση κατάλληλου τροχαίου υλικού και η χρηματοδότησή του. Ενώ οι χρηματοδότες έχουν σαφώς καθορισμένες απαιτήσεις για τις οποίες μπορείτε να εργαστείτε, παραμένουν αντίθετοι στον κίνδυνο. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο σιδηροδρομικός τομέας σημαίνει ότι οι νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η European Sleeper συχνά δεν μπορούν να δώσουν τις σωστές διαβεβαιώσεις. Για παράδειγμα, υπάρχει μια εγγενής ανασφάλεια στο να χρειάζεται να ζητάτε σιδηροδρομικές διαδρομές κάθε χρόνο.

Ένα προβάδισμα για το European Sleeper είναι το γεγονός ότι επιλέχθηκε ως ένα από τα 10 διασυνοριακά πιλοτικά έργα στην Ευρώπη , με το σχέδιό του για νυχτερινή γραμμή τρένου μεταξύ Άμστερνταμ και Βαρκελώνης. Τα έργα επιλέχθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υποστήριξη διεθνών σιδηροδρομικών συνδέσεων. Δεν υπάρχει ειδική χρηματοδότηση για τις πιλοτικές υπηρεσίες, αλλά περιστρέφεται γύρω από την αντιμετώπιση των εμποδίων για την έναρξη των υπηρεσιών. Θα μπορούσε να παρασχεθεί βοήθεια, για παράδειγμα, με τη μορφή συντονισμού των ενδιαφερομένων και αξιολόγησης της συμβατότητας με το νομικό πλαίσιο.

railtech.com
sidirodromikanea.blogspot.com