Από την εποχή των Ρωμαίων Αυτοκρατόρων χρονολογείται το όραμα της σύνδεσης της ιταλικής χερσονήσου με τη Σικελία, το οποίο προωθεί η ιταλική κυβέρνηση.
Αποφασισμένοι να επιταχύνουν την κατασκευή ενός κολοσσιαίου έργου που θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη γέφυρα της Μεσογείου είναι οι Ιταλοί. Πρόκειται για τη γέφυρα του πορθμού της Μεσσήνης που θα ενώνει τη Μεσσήνη στη βόρεια Σικελία με την Καλαβρία στη νότια Ιταλία.
Πρόκειται για ένα σχέδιο-ορόσημο πολλών ιταλικών κυβερνήσεων και πλέον σύμβολο δράσης του Υπουργού Μεταφορών της χώρας, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η γέφυρα θα είναι είναι έτοιμη σε 9 χρόνια.
Ειδικότερα, ο Σαλβίνι ανέφερε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πολύπλοκη ιταλική γραφειοκρατία και να μπει το έργο στις «ράγες».
H γέφυρα του πορθμού της Μεσσήνης θα κοστίσει περίπου 13,5 δισ. ευρώ, αρκετά περισσότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις των 8,5 δισ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων στα υλικά που έχουν «χτυπήσει» τον κατασκευαστικό κλάδο.
Το έργο, που θα ενώνει τη Μεσσήνη στη βόρεια Σικελία με την Καλαβρία στη νότια Ιταλία, θα αποτελέσει τη μακρύτερη καλωδιωτή γέφυρα παγκοσμίως, με το βασικό άνοιγμά της να ανέρχεται σε 3,2 χλμ. αφήνοντας πίσω τη δική μας Ρίου – Αντίρριου που έχει μήκος 2,88 χλμ.
H γέφυρα να θα μπορεί να αντέξει έως και 4.500 αυτοκίνητα την ώρα, αλλά και τη διέλευση 200 τρένων ανά ημέρα. Θα αντέχει, επίσης, ριπές ανέμων άνω των 200 χλμ./ώρα, αλλά και σεισμικές δονήσεις 7,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Θα έχει έξι λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων (τρεις ανά κατεύθυνση) και δύο σιδηροδρομικές γραμμές ενδιάμεσα.
«Ας ελπίσουμε ότι είναι έτοιμη το 2032. Πιστεύω ότι είναι ένα θεμελιώδες έργο, το οποίο περιμένουμε 30 χρόνια. Θα συμπέσει με την ολοκλήρωση των εργασιών για τον 106 στην Καλαβρία, τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Salerno-Reggio Calabria και την αναβάθμιση των δρόμων και των σιδηροδρόμων μεταξύ Παλέρμο, Κατάνια και Μεσσήνη», ανέφερε ο Σαλβίνι χαρακτηριστικά.
Το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2011, αλλά «ταλαιπωρήθηκε» από αλλεπάλληλες αναβολές που «φρέναραν» των ωρίμανσή του. Η γέφυρα, ωστόσο, ουδέποτε μπήκε στο συρτάρι, ενώ τα τελευταία χρόνια έγινε επαναπροσαρμογή του σχεδιασμού της ώστε να πληροί τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές νόρμες και να αξιοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες κατασκευής και ασφαλείας.
Σημειώνεται ότι η σύνδεση της ιταλικής χερσονήσου με τη Σικελία αποτελεί ένα όνειρο που χρονολογείται από την εποχή των Ρωμαίων Αυτοκρατόρων.
carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com