Γερμανοί και τουρίστες θα μπορούν να μετακινούνται με όλα τα δημόσια μέσα στη χώρα για ένα μήνα
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ και ο διευθυντής των αστικών συγκοινωνιών στο Βερολίνο, Ρολφ Ερφουρτ, παρουσιάζουν το μηνιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ. Οι επιβάτες από χθες μπορούν να ταξιδεύουν με τρένο σε όλη τη Γερμανία. Φωτ. REUTERS / FABRIZIO BENSCH
ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Το νέο ενιαίο εισιτήριο δημόσιων μεταφορών διάρκειας ενός μήνα για όλη τη χώρα, κόστους 49 ευρώ, εγκαινίασε χθες η Γερμανία, με περισσότερους από τρία εκατομμύρια πολίτες να έχουν ήδη προεγγραφεί από την Κυριακή. Το εισιτήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τουρίστες στη χώρα και δίνει πρόσβαση στο σύνολο του δικτύου περιφερειακών σιδηροδρόμων, λεωφορείων, τραμ και μετρό γερμανικών πόλεων και επαρχιών.
Το «γερμανικό εισιτήριο» (Deutschlandticket), το οποίο η κυβέρνηση χαρακτηρίζει «συγκοινωνιακή επανάσταση», αναμένεται να ενισχύσει τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών και να καταπολεμήσει έτσι την κατανάλωση καυσίμων. Παρότι το περυσινό πειραματικό πρόγραμμα ενιαίου μηνιαίου εισιτηρίου 9 ευρώ είχε αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλές στο κοινό, η κυβέρνηση θεώρησε ότι δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο.
Μέχρι σήμερα η πλοήγηση στο δίκτυο δημόσιων μεταφορών της Γερμανίας αποτελούσε δυσεπίλυτο γρίφο για τουρίστες αλλά και Γερμανούς πολίτες, εξαιτίας των δεκάδων προσφορών από ισάριθμους τοπικούς δημόσιους φορείς μεταφορών.
Ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς στο τιμόνι ενός ηλεκτρικού λεωφορείου κατά την επίσκεψή του στην εταιρεία δημόσιων μεταφορών BVG στο Βερολίνο, με αφορμή το νέο ενιαίο εισιτήριο που ισχύει από χθες. Φωτ. REUTERS / ANNEGRET HILSE
Το νέο εισιτήριο δεν θα ισχύει, όμως, για τα τρένα ιντερσίτι, αν και οι κάτοχοί του θα μπορούν να διασχίσουν τη χώρα χρησιμοποιώντας το εξίσου αξιόπιστο –αλλά πιο αργό– δίκτυο τοπικών σιδηροδρόμων. Το μέτρο ευνοεί ιδιαίτερα όσους εργαζομένους διαμένουν μακριά από τον χώρο απασχόλησής τους και αναγκάζονται να δαπανούν σημαντικά ποσά για μηνιαία εισιτήρια με το παλιό, βασισμένο στην απόσταση, σύστημα τιμολόγησης. Γερμανικά συνδικάτα και οργανώσεις κατά της οικονομικής ανισότητας αντέδρασαν, όμως, υποστηρίζοντας ότι η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου είναι πολύ υψηλή και θα έπρεπε να μειωθεί για ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως οι οικογένειες και οι νέοι.
Η χρηματοδότηση του νέου μέτρου απασχολεί την κυβέρνηση εδώ και μήνες και γι’ αυτόν τον λόγο καθυστέρησε σημαντικά την υιοθέτησή του. Η συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και των κρατιδίων προβλέπει ότι και οι δύο πλευρές θα συνεισφέρουν 1,5 δισ. ευρώ η κάθε μία για την οικονομική στήριξη της πρωτοβουλίας, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το ήδη υπέρογκο χρέος των κρατικών σιδηροδρόμων της Γερμανίας.
Οξεία κριτική στη δαπάνη άσκησε η αντιπολίτευση, με τον βουλευτή του Χριστιανοδημοκρατικού CDU Μάικλ Ντοντ να υποστηρίζει ότι τα κεφάλαια θα έπρεπε να είχαν αξιοποιηθεί για την ανανέωση και τη βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών. Κρατικές εκτιμήσεις θέλουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας να απαιτεί ετήσιες επενδύσεις 8,6 δισ. ευρώ για τα επόμενα δέκα χρόνια προκειμένου να διατηρηθεί ασφαλές.
Ο προερχόμενος από τους Φιλελεύθερους Δημοκράτες υπουργός Υποδομών Φόλκερ Βίσινγκ δεν απέκλεισε, στο μεταξύ, ενδεχόμενη μελλοντική αύξηση της τιμής του «γερμανικού εισιτηρίου» για να εξασφαλισθεί η οικονομική βιωσιμότητά του.
kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com