Δευτέρα 15 Μαΐου 2023

ΕΡΓΟΣΕ: «Βγάζει» διαγωνισμό για έργο 200 εκατ. ευρώ που θα «συμπληρώσει» και αναβαθμίσει τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα


Έναν μεγάλο σε προϋπολογισμό αλλά και σε σημασία διαγωνισμό για την προώθηση ενός έργου που θα συμπληρώσει το «παζλ» στον κεντρικό άξονα έχει «βάλει σε ράγες» η ΕΡΓΟΣΕ, όπως τουλάχιστον αναφέρουν στελέχη του σιδηροδρομικού κόσμου.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τις μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης και ετοιμάζεται για την προκήρυξη ενός διαγωνισμού εκτιμώμενου κόστους 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής ΣΚΑ – Οινόη.

Παράγοντες του χώρου σημειώνουν ότι θεωρείται επιτακτική η δημοπράτηση, προς κατασκευή, των έργων για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η γραμμή ΣΚΑ – ΟΙΝΟΗ αποτελεί τμήμα του κεντρικού κορμού του δικτύου, με συνεχή και πυκνή σιδηροδρομική κυκλοφορία (επιβατική, εμπορική και προαστιακή), καθ’ όλον το έτος, χωρίς εναλλακτική διαδρομή και επιπλέον διέρχεται από δύσβατες περιοχές (με την έννοια της προσβασιμότητας μέσω παράλληλου οδικού δικτύου) με ιδιαίτερο εδαφικό ανάγλυφο.

Με την αναβάθμιση του τμήματος από το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών ως την Οινόη μήκους περίπου 52 χλμ. που σήμερα έχει ως ανώτατη ταχύτητα τα 90-100 χλμ./ώρα θα γίνει δυνατή η αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των διερχόμενων τρένων, επιβατικών και εμπορικών, καθώς και της ταχύτητάς τους μειώνοντας κατά λίγα λεπτά τόσο στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο και σε δρομολόγια του Προαστιακού. Στο project περιλαμβάνεται και η κατασκευή σταθμών/στάσεων.
Το έργο

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, το έργο αφορά στο τμήμα της διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής (Σ.Γ.) από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (Σ.Κ.Α.) έως τον υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Οινόης, συνολικού μήκους περίπου 52 χλμ. το οποίο συνιστά εξαιρετικής σημασίας τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα. Στο τμήμα της Σ.Γ. μεταξύ της εξόδου του Σ.Κ.Α. (περί τη Χ.Θ. 19+700) και της εξόδου του υφισταμένου Σ.Σ. Οινόης (περί τη Χ.Θ. 72+120) απαντώνται διαδοχικά οι Σ.Σ. Αχαρνών, Σιδ/κή Στάση (Σ.Στ.) Δεκελείας, Σ.Σ. Αγίου Στέφανου (Οίον), Σ.Σ. Αφιδνών, Σ.Στ. Πολυδενδρίου (εκτός λειτουργίας), Σ.Στ. Σφενδάλης, Σ.Στ. Χαράδρας (εκτός λειτουργίας), Σ.Σ. Αυλώνα, Σ.Στ. Αγ. Θωμά και Σ.Στ. Οινοφύτων.

Στο έργο περιλαμβάνονταν επίσης η προσθήκη νέας Σιδηροδρομικής Στάσης (Σ.Στ.) στο Κρυονέρι (περί τη Χ.Θ.30+200), που βρίσκεται μεταξύ της Σ.Στ. Δεκελείας και του Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου που όμως ήδη δημοπρατήθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ, όπως και η μεταφορά σε νέα θέση της Σ.Στ. Οινοφύτων (περί τη Χ.Θ.67+800), λίγο νοτιότερα της υφισταμένης.

Η Σ.Γ. είναι διπλή, κανονικού εύρους και μικτής εκμετάλλευσης (επιβατικής και εμπορευματικής), σχεδιασμένη για ταχύτητες κατά κανόνα 90-100 km/h. Στο σύνολο του μελετώμενου τμήματος υπάρχει εγκατεστημένο δίκτυο Ηλεκτροκίνησης, ενώ επίσης λειτουργεί σύστημα Σηματοδότησης–Τηλεδιοίκησης. Υπάρχει σημαντικός αριθμός Ισόπεδων Διαβάσεων (Ι.Δ.) κατά κανόνα εξοπλισμένων με Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (Α.Σ.Ι.Δ.), Ανισόπεδων Οδικών Διαβάσεων (Α.Δ.), καθώς και Άνω Πεζοδιαβάσεων.
To αντικείμενο της αναβάθμισης έχει σκοπό:Την ανακαίνιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης υποδομής, ώστε να εξασφαλιστεί ικανό εύρος για την έδραση της νέας επιδομής εντός της υφισταμένης ζώνης απαλλοτρίωσης, να αναβαθμιστεί το περιτύπωμα της σιδηροδρομικής γραμμής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα, ώστε να εξυπηρετείται η διαλειτουργικότητα, και να βελτιωθεί ή/ και αποκατασταθεί η φέρουσα ικανότητα της υποδομής.
Τη δημιουργία γραμμών υπέρβασης ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου.
Την ανακαίνιση του κομβικού Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη κι εφαρμογή νέας, βελτιωμένης γραμμολογίας, η οποία θα κληθεί να επιλύσει ζητήματα Ηλεκτροκίνησης και Σηματοδότησης κατά τις φάσεις κατασκευής, και με μελέτες κτιριακών/τεχνικών έργων (νέες αποβάθρες, στέγαστρα επί αυτών, υπόγεια πεζοδιάβαση για σύνδεση/επικοινωνία των αποβάθρων, εμπορικό κρηπίδωμα, τεχνικά δωμάτια).
Την προσθήκη δύο επιπλέον Σιδηροδρομικών Στάσεων στο δίκτυο: της νέας Σ.Στ. Κρυονερίου και της νέας Σ.Στ. Οινοφύτων (νοτίως της υφισταμένης).
Την κατασκευή Ανισόπεδης Οδικής Διάβασης πλησίον του Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου.
Την κατασκευή νέου εμπορικού κρηπιδώματος εντός του υφισταμένου Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου.

insider.gr
sidirodromikanea.blogspot.com