Παρασκευή 5 Μαΐου 2023

Η Θεσσαλονίκη εγκατέλειψε το τρένο: 150% πάνω η κίνηση στα ΚΤΕΛ μετά τα Τέμπη

Η εικόνα στα ΚΤΕΛ είναι η «μέρα με τη νύχτα» σε σχέση με τον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.


Δύο μήνες έχουν περάσει από τη φρικτή σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, γεγονός που έχει μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη των Θεσσαλονικέων, οι οποίοι είναι ακόμα «μουδιασμένοι» ως προς τη χρήση των τρένων και επιλέγουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις τους, σε ποσοστό έως και 150% περισσότερο από πριν.

Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το thesstoday.gr, η εικόνα στα ΚΤΕΛ είναι η «μέρα με τη νύχτα» σε σχέση με τον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη. Τα λεωφορεία γεμίζουν το ένα μετά το άλλο, πραγματοποιώντας 30 δρομολόγια την ημέρα για το πιο δημοφιλές δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, ενώ για την ίδια διαδρομή, τα τρένα εκτελούν μόλις δύο δρομολόγια την ημέρα.

Μιλώντας στο τοπικό μέσο, ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης τονίζει ότι τα ΚΤΕΛ απορρόφησαν τον μεγαλύτερο όγκο του επιβατικού κοινού που παλιά έπαιρνε το τρένο, καταγράφοντας αύξηση περισσότερη του 100%, σε ορισμένες μέρες έως και 150%.

«Εκτός από το κοινό που πλέον ταξιδεύει με το αεροπλάνο για τη μετακίνηση Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, η πλειονότητα προτιμά το ΚΤΕΛ», σημειώνει ο ίδιος.

Διπλάσια τα λεωφορεία μετά τα Τέμπη

Για να ανταποκριθούν τα ΚΤΕΛ στις ανάγκες του επιβατικού κοινού, τα δρομολόγια διπλασιάστηκαν, εξηγεί ο κ. Τσόλης. «Πριν τα Τέμπη, τις καθημερινές, είχαμε συνολικά 18 δρομολόγια ημερησίως από και προς την Αθήνα, αυτήν τη στιγμή έχουμε 30 δρομολόγια. Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή τα δρομολόγια ήταν το πολύ 25 την ημέρα, ενώ σήμερα είναι 50», αναφέρει και προσθέτει πως ως διοίκηση προχώρησαν στην ένταξη εκτάκτων δρομολογίων με επινοικιασμένα λεωφορεία, για τις γραμμές όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση, όπως το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

Γυρνούν την πλάτη στον ΟΣΕ οι επιβάτες

Η ακριβώς αντίθετη εικόνα επικρατεί στον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, καθώς διεξάγονται καθημερινά μόλις δύο δρομολόγια τρένων για Αθήνα, ένα το πρωί, ένα το απόγευμα και ένα ενδιάμεσο, από λεωφορείο. Ένας σταθμός που δεν έμεινε αλώβητος οικονομικά, καθώς το πλήγμα από την ξαφνική απουσία του επιβατικού κοινού, επηρέασε και τον τζίρο των επιχειρήσεων που λειτουργούν μέσα στον χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού.

«Ο σταθμός των τρένων είναι άδειος, καμία σχέση με παλιά, εγώ προτιμώ το ΚΤΕΛ τελευταία λόγω φόβου», λέει επιβάτης που μετακινούνταν τακτικά στην Αθήνα με τρένο αλλά πλέον ταξιδεύει με το ΚΤΕΛ.

ieidiseis.gr
sidirodromikanea.blogspot.com