Η κυβέρνηση υπέγραψε νέα συμφωνία 7 δισεκατομμυρίων ευρώ με την CFL για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου του Λουξεμβούργου τα επόμενα 15 χρόνια.
Η κυβέρνηση πρόκειται να επενδύσει πολλά στην επέκταση των σιδηροδρόμων τα επόμενα χρόνια, διπλασιάζοντας τον προϋπολογισμό της CFL στα 7,1 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2039. Το πρωί της Παρασκευής, ο υπουργός Μεταφορών Φρανσουά Μπάους και ο γενικός διευθυντής της CFL, Marc Wengler, πραγματοποίησαν συνέντευξη Τύπου για να επιβεβαιώσουν τη νέα σύμβαση, η οποία θα έχει διάρκεια από το 2025 έως το 2039.
Η Βουλή υπερψήφισε ομόφωνα τη συμφωνία την περασμένη εβδομάδα, ενώ επιβεβαιώθηκε την Παρασκευή από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ο Bausch τον χαρακτήρισε «τον πιο ακριβό νόμο που έχει ψηφίσει ποτέ το Επιμελητήριο», ο οποίος αναμένεται να δει την υποδομή του CFL να επεκταθεί σημαντικά έως το 2035, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσεων πέρα από τα σύνορα του Λουξεμβούργου.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και η αναδιοργάνωση της κινητικότητας είναι οι κύριες προκλήσεις του τομέα των μεταφορών, ο οποίος επί του παρόντος ευθύνεται για περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών CO2.
Το ποσό των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ θα επενδυθεί αναλόγως με "35% για εξοπλισμό και συντήρηση, 30% για κόστος προσωπικού, 15% σε τέλη ενέργειας και σιδηροδρομικής διαδρομής, 6% σε πληροφορική και άλλες δαπάνες", εξήγησε ο Wengler.
© René Pfeiffer / RTL
Καλύτερες συνδέσεις, μεγαλύτερα τρένα
Ως κεντρικό στοιχείο του Εθνικού Σχεδίου Κινητικότητας 2035 , η νέα σύμβαση θα επιτρέψει στο CFL να βελτιώσει την ποιότητα της σιδηροδρομικής υπηρεσίας, με μεγαλύτερα τρένα, περισσότερες θέσεις, μεγαλύτερες αποβάθρες και καλύτερες συνδέσεις, ενθαρρύνοντας έτσι τους επιβάτες να επιλέξουν τον σιδηρόδρομο από τους δρόμους. Ο Bausch έχει βάλει ψηλά το βλέμμα του, ελπίζοντας για το "πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη για την περίοδο 2028-2030"
Μεταξύ 2005 και 2019, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες του Λουξεμβούργου σημείωσαν αύξηση 85% στους πελάτες. Παρόλα αυτά, μόνο η διαδρομή Pétange επεκτάθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αν και προστέθηκαν νεότερα τρένα σε όλο το δίκτυο.
Ο νέος προϋπολογισμός αναμένεται να βελτιώσει τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, τη συντήρηση των τρένων και την εξυπηρέτηση πελατών, προσθέτοντας 46% περισσότερες θέσεις έως το 2025. Ο αριθμός των δρομολογίων θα αυξηθεί σε 996 τρένα την εβδομάδα έως το 2025 και 1.050 την εβδομάδα έως το 2028.
Το 2025 η εκτιμώμενη επένδυση θα φτάσει περίπου τα 380 εκατομμύρια ευρώ, φθάνοντας σε κάτι λιγότερο από 550 εκατομμύρια το 2037. Συγκριτικά, ο προϋπολογισμός του 2022 ήταν 280 εκατομμύρια.
Οι σύνδεσμοι εκτός Λουξεμβούργου θα δουν επίσης βελτίωση, με τα τρένα να προγραμματίζονται κάθε επτά λεπτά στη γραμμή Thionville-Λουξεμβούργο από το 2028, μετά την ολοκλήρωση των μηχανολογικών έργων Λουξεμβούργου-Μπετεμβούργου, πρόσθεσε ο Bausch.
Ορισμένοι σταθμοί θα υποβληθούν σε εργασίες βελτίωσης, με πρόσθετες πλατφόρμες προγραμματισμένες για τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πρωτεύουσας, Howald και Ettelbruck. Οι σταθμοί Rodange, Mersch και Hollerich θα υποστούν επίσης σημαντικό επανασχεδιασμό.
© CFL
Εκτός από τη βελτίωση του τροχαίου υλικού, ο Wengler περιέγραψε σχέδια για αύξηση του αριθμού των υπηρεσιών που συνδέουν την πρωτεύουσα με το Dudelange, το Trier, το Rodange και το Diekirch. Αν και δεν έδωσε μια εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης, οι μετακινούμενοι προς το Ντουντελάνζ θα πρέπει τελικά να έχουν δύο δρομολόγια ανά ώρα αντί δύο καθημερινά, ενώ οι υπηρεσίες προς άλλους προορισμούς αναμένεται να διπλασιαστούν.
Το 2018, η CFL ξόδεψε 370 εκατομμύρια ευρώ για να παραγγείλει 34 νέα τρένα, τα οποία θα παραδοθούν από το 2024.
Ακρίβεια και ικανοποίηση πελατών
Η σύμβαση προσδιορίζει επίσης βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν όσον αφορά την εξυπηρέτηση και την εμπειρία των πελατών. Η CFL θα πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών για τους πελάτες της, όσον αφορά την ασφάλεια, την ακρίβεια και την πληροφόρηση, καθώς και τη διαχείριση παραπόνων. «Η φιλοδοξία μας είναι κάθε άτομο να έχει μια απάντηση», δήλωσε ο Wengler.
Η απόδοση της CFL θα αξιολογείται ετησίως, με ετήσια έρευνα ικανοποίησης πελατών.
Ένα καινοτόμο πληροφοριακό σύστημα, που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί τα επόμενα δύο χρόνια, θα ενημερώνει τους επιβάτες στην πλατφόρμα για το ποσοστό πληρότητας του τρένου, την προσβασιμότητα, τους χώρους ποδηλασίας και άλλα.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο σχεδιάζει να προσλάβει επιπλέον 500 άτομα το 2023, με 400 νέες προσλήψεις κάθε χρόνο στο μέλλον.
today.rtl.lu
sidirodromikanea.blogspot.com