Τι αναφέρει η τελευταία έκθεση πριν την τραγωδία στα Τέμπη.
Για τον κίνδυνο να υπάρξει κάποιο ατύχημα από τους εκτροχιασμούς τρένων εξαιτίας των λάθος χειρισμών των σταθμαρχών αλλά και τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς, είχε προειδοποιήσει με επιστολή της στον ΟΣΕ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Ο Ρυθμιστικός Φορέας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα, του οποίου βασική αποστολή του είναι να εξασφαλίζει τη δίκαιη και χωρίς διακρίσεις πρόσβαση στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή στην τελευταία του έκθεση με ημερομηνία 24 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, ανέφερε πως καταγράφονται τρία εναπομείναντα προβληματικά σημεία για εποπτεία, τα οποία θα επανεξεταστούν.
«Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν καταγραφεί συμβάντα/εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών, που οφείλονταν σε ανθρώπινο παράγοντα (λάθος χειρισμού Σταθμάρχη), καθώς και παρατηρήθηκαν επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς», αναφέρεται στο έγγραφο που παρουσίασε η εκπομπή του MEGA, «Live News».
Το παραπάνω χωρίο αναφέρεται σε εκτροχιασμούς τρένων που σημειώθηκαν στις 10 και 21 Οκτωβρίου 2022 στο Λιανοκλάδι και την Τιθορέα αντίστοιχα.
Αρμόδιος για τις παραλείψεις ο ΟΣΕ
Σε άλλο σημείο η ΡΑΣ αναφέρει πως βασικός αρμόδιος για να διορθώσει τις παραλείψεις είναι ο ΟΣΕ.
«Η συντήρηση των σιδηροδρομικών υποδομών αποτελεί βασικό καθήκον του ΔΥ ΟΣΕ. Η σπουδαιότητα της συντήρησης των σιδηροδρομικών υποδομών και οι πρόσφατες εγκρίσεις θέσης σε λειτουργία σταθερών εγκαταστάσεων (δομικών υποσυστημάτων), ιδίως της Υποδομής (ύπαρξη και εφαρμογή των απαιτούμενων εγχειριδίων/ φακέλων συντήρησης) θέτει σε υψηλή προτεραιότητα την εποπτεία του συγκεκριμένου τομέα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ωστόσο ελέγχεται πλέον και η ΡΑΣ καθώς παρότι είχε εντοπίσει τα προβλήματα συνέχισε να δίνει κανονικά άδεια στον ΟΣΕ.