Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

Τέμπη: «Είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου», έλεγε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης

Ετοιμος για να αναλάβει βάρδια μόνος του φέρεται να δήλωνε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, ένα από τα μοιραία πρόσωπα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη - Φέρεται να είπε στον επιθεωρητή πως «είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου, βάλτε με στο πρόγραμμα»


Μόνος του φέρεται να ανέλαβε βάρδιες ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, ένα από τα μοιραία πρόσωπα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, όπου και μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Οπως αποκάλυψε η δημοσιογράφος Δήμητρα Τζιότζιου και το Star ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας έπαιρνε πρωτοβουλίες, για να αναλαμβάνει τις βάρδιες μόνος του. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό μόλις ολοκληρώθηκε η μαθητεία του σταθμάρχη ρωτήθηκε από τον επιθεωρητή τόσο ο ίδιος, όσο και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του αν μπορεί να αναλάβει τη βάρδια μόνος του.

Μάλιστα, ήταν ο μόνος μεταξύ των σταθμαρχών που δήλωσε ότι είναι έτοιμος, για να αναλάβει μόνος του τη βάρδια. Φέρεται να είπε, σύμφωνα με το Star, πως «είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου, βάλτε με στο πρόγραμμα». Αξιο αναφοράς είναι ότι κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης συμμετείχαν 14 σταθμάρχες, από τους οποίους οι 13 δήλωσαν ότι χρειάζονται και άλλη εκπαίδευση προκειμένου να είναι έτοιμοι για να αναλάβουν βάρδια μόνοι τους.


Τι θα υποστηρίξει ο συμβασιούχος σταθμάρχης

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα υποστηρίξει στην απολογία του πως δεν αναχώρησε νωρίτερα από τη θέση του, αλλά παρέμεινε σε αυτήν και 15 λεπτά παραπάνω. «Εργάστηκα επί 8 ώρες. Αναχώρησα στις 22:15, δηλαδή περίμενα ένα τέταρτο επιπλέον. Οι προϊστάμενοί μου, μου είχαν πει ότι 8ωρη εργασία θα προσφέρω και δε δικαιούμαι υπερωρίες. Εργαζόμουν από 1/2/2023 και ολόκληρο τον μήνα αναχωρούσα στις 22:15 παίρνοντας το τελευταίο τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοί μου. Όταν αναχώρησα από την εργασία μου ήταν όλα τακτοποιημένα. Δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα», είχε πει ο συμβασιούχος σταθμάρχης.

Στην απολογία του αναμένεται επίσης να αναφέρει πως:Εκτελεί πάντα εντολές
Δεν άγγιξε τον πίνακα ελέγχου
Πάντα στη βάρδια ήταν με έμπειρο συνάδελφο

Ακολουθούν ο αρχαιότερος σταθμάρχης & ο επιθεωρητής

Ο δεύτερος σταθμάρχης και αρχαιότερος σταθμάρχης, που θα απολογηθεί την Τρίτη 28 Μαρτίου, θα παραδεχθεί ότι έφυγε νωρίτερα κατά μισή ώρα, ενώ είναι βέβαιο ότι θα κληθεί να απαντήσει γιατί έκανε κάτι τέτοιο και ποιος διόρθωσε με μπλάνκο την ώρα στο βιβλίο βαρδιών. Από την πλευρά του, ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον προφυλακισμένο 59χρονο σταθμάρχη, θα βρεθεί ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή στις 30 Μαρτίου. Ο ίδιος αναμένεται να υποστηρίξει, με υπόμνημα 80 σελίδων, πως το σκηνικό του δυστυχήματος συνθέτουν μια σειρά από λάθη, μεταξύ των οποίων είναι η εγκατάλειψη των θέσεων από τους δύο σταθμάρχες και η μη τήρηση του ωραρίου τους.

Θα τονίσει ότι ευθύνες φέρει τόσο ο μηχανοδηγός που δεν ενημέρωσε για την είσοδο στη γραμμή καθόδου όσο και ο σταθμάρχης που δεν ανέφερε στο τηλεγράφημά του τη γραμμή στην οποία θα κινούνταν η αμαξοστοιχία. Τέλος, θα ισχυριστεί ότι δυστύχημα οφείλεται και στην ολιγωρία για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης. Ο επιθεωρητής αναμένεται να επιρρίψει ευθύνες κατά πάντων και έχει τονίσει ότι θα μιλήσει δημόσια μόλις ολοκληρωθεί η απολογία του.

reader.gr
sidirodromikanea.blogspot.com