Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επανατοποθετούνται οι πρώτες αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου


Στο εργοτάξιο του Σταθμού Βενιζέλου έφτασαν σήμερα οι πρώτες αρχαιότητες, οι οποίες είχαν αποσπαστεί, στο πλαίσιο εργασιών για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Οι αρχαιότητες επανατοποθετούνται σήμερα στον Σταθμό Βενιζέλου, με ειδικούς γερανούς στα ακριβή σημεία από όπου αποσπάστηκαν για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού.

Την επανατοποθέτηση είχαν προαναγγείλει ο πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Νίκος Κουρέτας στη συνάντηση που είχαν με πολυμελή αντιπροσωπεία του ΤΕΕ/ΤΚΜ που με επικεφαλής τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής, Γιώργο Τσακούμη, επισκέφθηκε το Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία.

Επίσης, επισημάνθηκε ότι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, ήδη αποτελεί το νέο ρεκόρ της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με συνολικό χρόνο περάτωσης των εκσκαφών και σκυροδετήσεων τους 9 μήνες. Στη Βενιζέλου, αυτήν την εβδομάδα τελειώνει η σκυροδέτηση των πλακών στο κεντρικό τμήμα του σταθμού, ενώ έχει εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική επιδομή και τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δοκιμαστική διέλευση συρμού.


Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Σε ό,τι αφορά γενικότερα στην εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο της ενημέρωσης της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, είχαν επίσης, γνωστοποιηθεί τα εξής:

● Το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ώστε να είναι δυνατή η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του, με όλες τις πιστοποιήσεις που θα εξασφαλίζουν στον χρήστη τη βεβαιότητα πως χρησιμοποιεί ένα απολύτως ασφαλές αυτόματο Μετρό.

● Κατά την λειτουργία του μετρό προβλέπεται πως για κάθε τρεις συρμούς που θα κινούνται στην γραμμή, ο ένας θα καλύπτει την διακλάδωση από και προς Νέα Ελβετία και οι άλλοι δύο τη διακλάδωση από και προς Καλαμαριά. Η συχνότητα θα αυξηθεί πολύ σύντομα όμως, καθώς ήδη έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών των οποίων η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.

● Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 ατόμων και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής θα είναι ενάμιση λεπτό.

● Τον Ιούνιο ξεκινά η τοποθέτηση των εκδοτηρίων και των πυλών ακύρωσης εισιτηρίων.

● Ήδη εξελίσσονται οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας για τη χάραξη της επέκτασης του Μετρό βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για το εγχείρημα και κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο.

grtimes.gr
sidirodromikanea.blogspot.com