Το προσωπικό του αρχείο κοσμείται από έγγραφα της υπηρεσίας του ΟΣΕ στα όποια αναφέρονται στην προσωπικότητα του υπαλλήλου και την προσήλωση του στο υπηρεσιακό του καθήκον προκειμένου να διασφαλίσει της ακεραιότητα τόσο της αμαξοστοιχίας όσο και των επιβατών.
Αναφερόμαστε στον συνταξιούχο σιδηροδρομικό σήμερα κ. Ελευθέριο Καραγιαννίδη που στην διάρκεια του σιδηροδρομικού εργασιακού του βίου έζησε καταστάσεις, άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε με δυσκολίες. Όμως η αφοσίωσή του στο καθήκον, τις όποιες δυσκολίες τις αντιμετώπιζε με την γνώση, την παρατηρητικότητα και την εμπειρία που αποκτούσε με το πέρασμα των χρόνων
«Προσλήφθηκα στον τότε ΣΕΚ το 1964 και συνταξιοδοτήθηκα από τον ΟΣΕ το 1999 ως Μηχανοστασιάρχης Ελέγχου Κυκλοφορίας. Αρχικά ως μαθητευόμενος τεχνίτης. Μετά από διακοπή για την στράτευση μου, επανήλθα και πάλι στην υπηρεσία μου. Όταν έγινα μηχανοδηγός αρκετές φορές είχαμε προβλήματα. Ορισμένα από αυτά τα ξεπερνούσαμε γιατί ήμασταν προσεκτικοί και εφαρμόζαμε πιστά τον κανονισμό κυκλοφορίας. Με την εγρήγορση που είχα κατάφερα να αποσοβήσω επικίνδυνες καταστάσεις για αυτό και η υπηρεσία μου με απένειμε εύφημο μνεία.»
Του λόγου το αληθές το αποδεικνύουν τα δυο έγγραφα.
Στο πρώτο έγγραφο αναφέρει ότι ο κ. Ελευθέριος Καραγιαννίδης αφού ολοκλήρωσε το δρομολόγιο του με την αμαξοστοιχία 80610 στις 8-9-1988 επέστρεφε στην έδρα του ως επιβάτης την ίδια μέρα, με την επιβατική αμαξοστοιχία 601 όπου κατά την διαδρομή στο τμήμα μεταξύ Σερρών και Σκοτούσσας αντιλήφθηκε θόρυβο στο όχημα που επέβαινε και ζήτησε την στάθμευση στο σταθμό Σκοτούσσας όπου εκεί διαπιστώθηκε θραύση στο 6ο επίσωτρο του τροχού του οχήματος. Με την παρατηρητικότητα του αποσόβησε τον κίνδυνο σοβαρού γεγονότος στην αμαξοστοιχία.
Στο δεύτερο έγγραφο αναφέρεται στην περίπτωση που εκτελούσε το δρομολόγιο της επιβατικής αμαξοστοιχίας 290 μεταξύ Θεσσαλονίκης - Ειδομένης στην πορεία και κοντά στην Γέφυρα αντιλήφθηκε στρέβλωση της σιδηροτροχιάς, πέδησε την αμαξοστοιχία αποφεύγοντας τραγικές εξελίξεις.
Για τις ενέργειές του αυτές η τότε διοίκηση του ΟΣΕ του εξέφρασε με έγγραφα της την ευαρέσκεια της στον μηχανοδηγό κ. Ελευθέριο Καραγιαννίδη
Να σημειώσουμε ότι όλες οι προαγωγές γίνονταν από τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ παρουσία εκπροσώπου της Πολιτείας.
«Οι εξετάσεις ήταν δύσκολες και πολύ αυστηρές. Εκτός από τις προφορικές και τις γραπτές είχαμε και πορεία με τρένο στη γραμμή. Εξετάσεις να γίνω θερμαστής και πάλι εξετάσεις μετά για να γίνω μηχανοδηγός. Έξι χρόνια έκανα θερμαστής. Οι προαγωγές γίνονταν με πολύ αυστηρά κριτήρια» υπογράμμισε ο Καραγιαννίδης.
Ο κ. Καραγιαννίδη μας επισύναψε μαζί με τα έγγραφα και τις υπηρεσιακές του ταυτότητες θυμίζοντάς μας μια άλλη εποχή του σιδηροδρόμου…
Ευχαριστούμε τον κ. Ελευθέριο Καραγιαννίδη που μαζί μας μοιράστηκε τις εμπειρίες του στον σιδηρόδρομο
Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com