Με έναν ογκοδέστατο φάκελο αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα (20.03.2023) ο Κώστας Καραμανλής στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για να δώσει απαντήσεις σε σχέση με την κατάσταση του σιδηροδρόμου (ΟΣΕ) που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΣΙΚΡΙΚΑ
Μιλώντας στην Βουλή για τα Τέμπη, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής – σύμφωνα με πληροφορίες – θα αναδείξει με στοιχεία την πορεία της αμαρτωλής σύμβασης «717« στον ΟΣΕ, από την πρώτη υπογραφή της ως και την ημέρα που ο ίδιος παραιτήθηκε και παρέδωσε το χαρτοφυλάκιο του. Έμφαση αναμένεται να δώσει στο πως την παρέλαβε, ποιες πρωτοβουλίες προώθησε για να την ξεμπλοκάρει και σε τι βαθμό προχώρησε η υλοποίηση του έργου της τηλεδιοίκησης και της φωτοσήμανσης επί των ημερών του, ενώ θα τοποθετηθεί και για τις συμβάσεις με την Hellenic Train.
Πληροφορίες από το περιβάλλον του, ο Κώστας Καραμανλής δεν πρόκειται να αποσοβήσει τις δικές του ευθύνες, ενώ σχεδιάζει να δώσει και σειρά συνεντεύξεων για το θέμα στα ΜΜΕ, το επόμενο διάστημα.
«Μετωπική» με τον ΣΥΡΙΖΑ
Στη συνεδρίαση, τόσο ο πρώην υπουργός Κώστας Καραμανλής, όσο και ο διάδοχος του Γιώργος Γεραπετρίτης, θα «φωτίσουν« σημεία τα οποία βρίσκονται στον πυρήνα της αντιπαράθεσης με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναδείξουν ότι:
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν παρέδωσε σε λειτουργία σε ποσοστό 68% του έργου της τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης. Με έγγραφα θα υποστηρίξουν ότι το 2016 παραδόθηκε το 32%, όμως το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019, με αποτέλεσμα το λειτουργικό τμήμα του έργου που παραδόθηκε να ήταν τελικά μόλις 18%.
Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής που καλύπτουν το 52%.
Σε ό,τι αφορά το τοπικό σύστημα Λάρισας – που ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει ότι δεν λειτουργεί από το 2019, οπότε και ξέσπασε φωτιά στην περιοχή – ισχυρό “χαρτί” στα χέρια της πρώην και νυν ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών είναι το έγγραφο – ντοκουμέντο που θα προσκομίσουν. Θα παρουσιάσουν και ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Λάρισα, με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2022, που αποδεικνύει, όπως αναμένεται να τονίσουν, ότι η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση στο τμήμα αυτό λειτουργούσαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση θα αναδείξει ότι το μοιραίο βράδυ το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα ήταν σε πλήρη λειτουργία και ότι ο σταθμάρχης, αντί να επιλέξει την αυτόματη χάραξη επέλεξε τη χειροκίνητη δρομολόγηση, κι έτσι δεν απετράπη το κακό.
Σε ακρόαση και οι Σπίρτζης και Χρυσοχοϊδης
Το κοινοβουλευτικό «θερμόμετρο» αναμένεται να χτυπήσει «κόκκινο», καθώς η ακρόαση δεν αφορά μόνο στον Κώστα Καραμανλή και στον Γιώργο Γεραπετρίτη αλλά και στους άλλους 2 υπουργούς που χειρίστηκαν την αμαρτωλή σύμβαση για το έργο της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης… Του Χρήστου Σπίρτζη (ΣΥΡΙΖΑ) και του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη (συγκυβέρνηση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ)..
Από την πλευρά της κυβέρνησης η στόχευση είναι να καταρρίψει τις αιτιάσεις του Χρήστου Σπίρτζη ότι, τόσο ο ίδιος ως υπουργός Μεταφορών, όσο και το κόμμα του, δεν φέρουν καμία ευθύνη για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο που οδήγησε στην ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη.
Στο κάδρο των ευθυνών για πράξεις και παραλείψεις και ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, που επίσης χειρίστηκε τη μοιραία σύμβαση επί συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου.
Η επιδίωξη της Κυβέρνησης
Παράλληλα η κυβέρνηση δια του Γιώργου Γεραπετρίτη, επιδιώκει να αναδείξει στην Επιτροπή ότι: Ανέλαβε τις πολιτικές ευθύνες που τις αναλογούν.
Αντέδρασε άμεσα για την αναζήτηση των αιτιών του δυστυχήματος και τον επιμερισμό των ευθυνών.
Επανεκκινεί τον σιδηρόδρομο σε νέο πλαίσιο ασφαλείας.
Προωθεί με γοργά βήματα τον σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση των ελληνικών σιδηροδρόμων στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
.newsit.gr
sidirodromikanea.blogspot.com