Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

Coradia iLint: Στο Κεμπέκ το πρώτο υδρογονοκίνητο επιβατικό τρένο


Η Alstom, σε συνεργασία με την κυβέρνηση του Κεμπέκ, την Chemin de fer Charlevoix, την Train de Charlevoix, την Harnois Énergies και την HTEC, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα επίδειξης επιβατικών υπηρεσιών για το υδρογονοκίνητο τρένο Coradia iLint.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2023, το Coradia iLint θα μεταφέρει επιβάτες στο σιδηροδρομικό δίκτυο Réseau Charlevoix, κατά μήκος του ποταμού St. Lawrence, μεταξύ Parc de la Chute-Montmorency και Baie-St-Paul.

Το τρένο θα κινείται με πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από την Harnois Énergies στις εγκαταστάσεις της στην πόλη του Κεμπέκ.

Η επαρχία του Κεμπέκ, οπως αναφέρεται, θα είναι η πρώτη στην αμερικανική ήπειρο, που θα δρομολογήσει ένα τρένο με μηδενικές άμεσες εκπομπές, που θα τροφοδοτείται με πράσινο υδρογόνο, αποδεικνύοντας την ηγετική της θέση στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα και στη δημιουργία οικοσυστημάτων αφιερωμένων στο υδρογόνο.

Η λειτουργία αυτού του τρένου με επιβάτες θα επιτρέψει στην Alstom και τους εταίρους της να αξιολογήσουν καλύτερα τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας προώθησης πρόωσης υδρογόνου και τη διείσδυσή της στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Το Coradia iLint τέθηκε για πρώτη φορά σε κυκλοφορία στη Γερμανία το 2018 και έχει διανύσει περισσότερα από 220.000 χιλιόμετρα σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες.

Το τρένο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, οι οποίες εκπέμπουν μόνο υδρατμούς κατά τη λειτουργία του, ενώ εξασφαλίζουν ένα πιο ήσυχο περιβάλλον για τους επιβάτες και όσους βρίσκονται κοντά στις γραμμές.

Στις 15 Σεπτεμβρίου 2022, το Coradia iLint διένυσε την απόσταση ρεκόρ των 1.175 χιλιομέτρων χωρίς ανεφοδιασμό καυσίμων. Το Coradia iLint έχει τελική ταχύτητα 140 km/h και απόδοση επιτάχυνσης αλλά και πέδησης συγκρίσιμη με ένα τυπικό περιφερειακό πετρελαιοκίνητο τρένο - αλλά χωρίς θόρυβο και εκπομπές ρύπων.

Το Coradia iLint ξεχωρίζει για τον συνδυασμό καινοτόμων χαρακτηριστικών του: καθαρή μετατροπή ενέργειας, ευέλικτη αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες, έξυπνη έλξη και διαχείριση ενέργειας.

Σχεδιασμένο ειδικά για μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές, επιτρέπει την ασφαλή, καθαρή και βιώσιμη λειτουργία. Μέχρι σήμερα, έχουν παραγγελθεί συνολικά 41 συρμοί από πελάτες ανά την Ευρώπη.

«Ήδη από το 2018, η Alstom υπήρξε η πρώτη που έθεσε σε λειτουργία ένα τρένο υδρογόνου στην Ευρώπη και φιλοδοξούμε να είμαστε οι πρώτοι και στην αμερικανική ήπειρο», εξηγεί ο Michael Keroullé, Πρόεδρος της Alstom Americas.

«Με μόνο το 1% των δικτύων να είναι ηλεκτροδοτημένα στην περιοχή μας, η τεχνολογία αυτή θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση έναντι του πετρελαίου. Το έργο αυτό θα καταδείξει τις δυνατότητές μας να παρέχουμε πιο βιώσιμες λύσεις κινητικότητας σε πελάτες, οργανισμούς και φορείς εκμετάλλευσης, καθώς και στους επιβάτες.

Θα αποτελέσει επίσης εξαιρετικό παράδειγμα για το αναπτυσσόμενο οικοσύστημα πράσινου υδρογόνου του Κεμπέκ.»

«Το Κεμπέκ χαρακτηρίζεται ως κέντρο εμπειρογνωμοσύνης στις βιώσιμες μεταφορές στην αμερικανική ήπειρο», αναφέρει ο FrançoisLegault, πρωθυπουργός του Κεμπέκ.

«Οι υποσχόμενες καινοτομίες, όπως αυτές της Alstom, όχι μόνο θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για την κλιματική αλλαγή, αλλά θα μπορούν επίσης να εφαρμοστούν και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Είμαι πεπεισμένος ότι η χώρα μας διαθέτει όλα όσα χρειάζονται για να καταστεί ένας από τους διεθνείς ηγέτες στην πράσινη οικονομία!»

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση αξιοποιούμε την υποδομή μας για αυτό το συναρπαστικό έργο. Η πρωτοβουλία αυτή όχι μόνο ταιριάζει απόλυτα με το σχέδιο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μας, το οποίο περιλαμβάνει μια συνιστώσα βιώσιμης κινητικότητας, αλλά δημιουργεί επίσης σημαντική εμβέλεια για την περιοχή Charlevoix, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο του οργανωτικού μας οράματος», αναφέρει ο Claude Choquette, Πρόεδρος του Groupe Le Massif και της Cheminde fer de Charlevoix.

«Η Harnois Energies είναι πολύ υπερήφανη που αποτελεί τον προμηθευτή υδρογόνου για αυτό το έργο πράσινης μετάβασης», δήλωσε ο LucHarnois, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και μέτοχος της Harnois Énergies.

«Η συμμετοχή μας σε αυτό το έργο αποτελεί λογική συνέχεια της απόφασής μας να επενδύσουμε στην κατασκευή ενός σταθμού υδρογόνου το 2018. Η Harnois Énergiesσυμβάλλει ενεργά όσο ποτέ άλλοτε στη συνύπαρξη τύπων ενέργειας και οχημάτων για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών».

Η εμπορική λειτουργία του Coradia iLint στο Κεμπέκ είναι η πρώτη αποστολή του νέου κέντρου καινοτομίας της Alstom στην Αμερική, το οποίο είναι αφιερωμένο στις λύσεις βιώσιμης κινητικότητας. Πρόκειται για το πρώτο ορόσημο στην ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος γύρω από τις σιδηροδρομικές λύσεις της Alstom με μηδενικές άμεσες εκπομπές.

Η πρωταρχική αποστολή αυτού του κέντρου, που βρίσκεται στο Saint-Bruno-de-Montarville του Κεμπέκ, είναι η ανάπτυξη μελλοντικών πλατφορμών με υβριδικό σύστημα, μπαταρία ή πράσινη πρόωση υδρογόνου, ειδικά προσαρμοσμένων στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, αξιοποιώντας την εγγύτητα με τους περισσότερους από 700 μηχανικούς της Alstomπου εργάζονται σήμερα στην πόλη για να συμβάλει στην επιτάχυνση της απεξάρτησης του σιδηροδρομικού τομέα από τον άνθρακα.

Για το πρόγραμμα επίδειξης Coradia iLint, οι μηχανικοί του κέντρου θα συνεργαστούν στενά με βασικούς παράγοντες του τομέα έρευνας και καινοτομίας του Κεμπέκ, καθώς και με βιομηχανικούς εταίρους στους κλάδους μπαταριών και υδρογόνου του Κεμπέκ.

«Η Alstom αποτελεί τον παγκόσμιο ηγέτη στην καινοτομία για τη βιώσιμη κινητικότητα. Η εταιρεία απασχολεί 1.800 άτομα στο Κεμπέκ και η έδρα της στην Αμερική βρίσκεται στοSaint-Bruno-de-Montarville του Κεμπέκ.

Η Alstom παρέχει τροχαίο υλικό, λύσεις σηματοδότησης, υπηρεσίες, υποδομές και συστήματα "με το κλειδί στο χέρι", μεταξύ άλλων στο Μόντρεαλ για το έργο Réseau express métropolitain, την Société detransport de Montréal και την EXO, καθώς και στις μεγαλύτερες πόλεις και τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά δίκτυα του Καναδά.

Η Alstom είναι ένας περήφανος καναδικός παίκτης και φέρει, για τρίτη συνεχή χρονιά, την πιστοποίηση "Top Employer 2023" στον Καναδά από το Top Employers Institute» σημειώνεται σχετικά.


Πηγή: Reporter.gr
sidirodromikanea.blogspot.com