Το σήμερα και το αύριο του σιδηροδρόμου σκιαγράφησε στην ομιλία του, απευθυνόμενος προς στους εργαζόμενους, ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπυρίδων Πατέρας σε εκδήλωση κοπή πίτας του Οργανισμού στην Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Πατέρας μιλώντας στην εκδήλωση, έκανε σαφές τον λόγο για τον οποίο η διοίκηση του ΟΣΕ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρειο Ελλάδα και πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει στο μεταφορικό έργο του σιδηροδρόμου.
"Η Β.Ε. είναι η πύλη μας προς την Ευρώπη και αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τομέα γενικότερα. Ότι προσπαθούμε να κάνουμε σύνδεση με λιμάνια με βιομηχανικές περιοχές, επικεντρώνεται στο να συνδέεται ο Πειραιάς η Αθήνα με την Θεσσαλονίκη και τα σύνορα μας και με την Αλεξανδρούπολη. Άρα η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου έχει πολύ μεγάλη σημασία σε σχέση με αυτά που γίνονται στη Βόρειο Ελλάδα.» ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλο.
Αναφερόμενος στην κατάσταση του δικτύου στη Βόρειο Ελλάδα είπε :
«Το δίκτυο της βόρειας Ελλάδας πάσχει πολύ. Το γνωρίζεται όλοι έχει μεγάλα θέματα και δεν αναφέρομαι μόνο στο πολύ χαρακτηριστικό κομμάτι Στρυμόνα - Αλεξανδρούπολη που είναι σχεδόν εκτός κυκλοφορίας, αλλά και όλες οι άλλες διασυνδέσεις μας έχουν σοβαρά θέματα. Αλλού λείπει η ηλεκτροδότηση αλλού η σηματοδότηση , αλλού έχουμε παλιά υποδομή και θέλει ανάταξη. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κομμάτι το οποίο, σας διαβεβαιώνω και ίσως δεν το ξέρετε να είναι έξω από το χάρτη της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου. Αλλού έχουν προχωρήσει οι εργολαβίες συντήρησης μικρότερης εμβέλειας και κλίμακας και χρονικής διάρκειας, αλλού έχουμε κάνει πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, Αλλού υπάρχουν εργολαβίες για συστήματα, αλλού υπάρχουν εργολαβίες για ηλεκτροκίνηση, αλλού υπάρχουν έτοιμες μελέτες προς χρηματοδότηση. Δύσκολα θα βρείτε έστω και λίγα μετρά του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας για τα οποίο δεν γίνεται αυτή την στιγμή κάποια ενεργεία αναβάθμισης.
Το πρόβλημα το οποίο είναι πρόβλημα γενικότερα του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ότι αυτές οι ενέργειες πολλές φόρες δεν είναι συντονισμένες χρονικά με αποτέλεσμα κάθε τμήμα να είναι σε άλλο επίπεδο. Αυτό δημιουργεί δυσκολίες και σε εσάς στη διαχείριση του δικτύου, είτε είστε στη διεύθυνση γραμμής, είτε στα συστήματα, είτε είστε στη κυκλοφορία. Ζείτε και το βλέπεται καθημερινά,. Αλλά η προσπάθεια είναι αυτή τη στιγμή ενέργειες που κάποια στιγμή σε βάθους χρόνου να κουμπώσουν. Είναι μια περίοδος που πολλά θέματα είναι μεταβατικά."
Σοβαρό θέμα η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού
"Έχουμε θέματα πολύ σημαντικά μεταβατικά σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού. Πολύς κόσμος φεύγει, πολύς κόσμος έχει φύγει από τον σιδηρόδρομο. Η εμπειρία και η γνώση των σιδηροδρομικών θεμάτων είναι περιορισμένη πια και προσπαθούμε να την μεταφέρουμε και να την μεταβιβάσουμε σε νέους ανθρώπους, οι οποίοι σίγα –σίγα έρχονται. Δεν είναι εύκολο αλλά μας γεμίζει αισιοδοξία πιστεύω όλους εμάς τουλάχιστον σαν διοίκηση σίγουρα το γεγονός ότι θα μπει νέο αίμα στο σιδηρόδρομο με όρεξη και οι παλαιότεροι θα έχουν και αυτοί την όρεξη να μεταφέρουν στους καινούργιους εμπειρία τους για να έχει ο σιδηρόδρομος να έχει ο ΟΣΕ ανθρώπινο δυναμικό ισχυρό και καλά καταρτισμένο τα επόμενα χρόνια."
Ευχαριστίες προς τους εργαζόμενους σιδηροδρομικούς
"Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ, σας ευχαριστούμε σαν διοικητικό συμβούλιο για την προσπάθεια και την δουλειά που βγάζετε καθημερινά και που δεν έχουμε την δυνατότητα σε προσωπικό επίπεδο να την αναγνωρίζουμε και να συζητάμε με όλους. Είμαστε στην διάθεση σας με όποιο τρόπο και αν χρειάζεται να βάλουμε πλάτη και εμείς σαν διοίκηση ώστε οι συνθήκες και οι εργασιακές και της καθημερινότητας να γίνουν καλύτερες για να βοηθήσουμε το έργο αυτό που παράγεται στο σιδηρόδρομο να φαίνεται περισσότερο στην κοινωνία γιατί αυτό είναι για εμάς το στοίχημα και αυτό είναι που μας απασχολεί καθημερινά."
Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com