Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποστηρίξει δέκα νέες διασυνοριακές σιδηροδρομικές γραμμές



Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποστηρίξει δέκα πιλοτικά έργα για τη δημιουργία νέων διασυνοριακών σιδηροδρομικών συνδέσεων και τη βελτίωση των υφιστάμενων διεθνών υπηρεσιών, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα.

Η Επιτροπή είπε ότι μετά από «προσεκτική αξιολόγηση» επέλεξε δέκα προτάσεις για διασυνοριακές πιλοτικές υπηρεσίες που περιλαμβάνουν ένα συνδυασμό υπηρεσιών ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

Περιλαμβάνουν νέες υπηρεσίες που συνδέουν την Ουγγαρία, την Αυστρία και τη δυτική Ρουμανία. Υπηρεσίες ύπνου από το Άμστερνταμ στη Βαρκελώνη και μεταξύ Παρισιού, Μιλάνου και Βενετίας. νέες υπηρεσίες μεταξύ Μονάχου, Βιέννης και Βουδαπέστης· και βελτιωμένες υπηρεσίες Άμστερνταμ-Λονδίνο (δείτε παρακάτω για την πλήρη λίστα και τον χάρτη διαδρομής) .

«Ενώ η ζήτηση για πράσινη κινητικότητα αυξάνεται, χρειαζόμαστε η σιδηροδρομική αγορά να ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα και πολύ πιο γρήγορα, ειδικά για μακρινά και διασυνοριακά ταξίδια», δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, Adina Vălean.

«Αυτός είναι ο λόγος που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει τώρα να βοηθήσει τις σιδηροδρομικές εταιρείες να δημιουργήσουν νέες διεθνείς σιδηροδρομικές συνδέσεις –μέρα και νύχτα– καταρρίπτοντας τα πολλά εμπόδια στους διασυνοριακούς σιδηροδρόμους. Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τον σιδηροδρομικό τομέα για να πετύχουν αυτούς τους δέκα πιλότους και να εμπνεύσω πολλούς άλλους να συμμετάσχουν».

Υποβλήθηκαν προτάσεις ως απάντηση στο σχέδιο δράσης της Επιτροπής για την ενίσχυση των υπεραστικών και διασυνοριακών σιδηροδρομικών υπηρεσιών που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 .

Δεν υπάρχει ειδική χρηματοδότηση για τους πιλότους, αλλά η Επιτροπή, μαζί με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, θα υποστηρίξει τα έργα διευκολύνοντας τον «συντονισμό των ενδιαφερομένων και την αξιολόγηση της συμβατότητας με το νομικό πλαίσιο» και την προώθηση νέων υπηρεσιών. Οι πιλοτικές υπηρεσίες πρέπει να ξεκινήσουν το αργότερο τον Δεκέμβριο του 2029, αλλά θα μπορούσαν να εισαχθούν πολύ νωρίτερα.

Οι δέκα επιλεγμένοι φορείς εκμετάλλευσης και οι προτεινόμενες διαδρομές είναι οι εξής:
• Υπουργείο Μεταφορών της Ουγγαρίας: νέες υπηρεσίες που συνδέουν την Ουγγαρία, την Αυστρία και τη δυτική Ρουμανία.
• Midnight Trains: νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου μεταξύ Παρισιού, Μιλάνου και Βενετίας.
• Flixtrain: νέα υπηρεσία μεταξύ Μονάχου και Ζυρίχης.
• WESTbahn: νέα υπηρεσία μεταξύ Μονάχου, Βιέννης και Βουδαπέστης (συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης των υφιστάμενων υπηρεσιών).
• Nederlandse Spoorwegen σε συνεργασία με την Eurostar: η ενίσχυση των υφιστάμενων υπηρεσιών Άμστερνταμ προς Λονδίνο.
• European Sleeper: μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου μεταξύ Άμστερνταμ και Βαρκελώνης.
• Ferrovie dello Stato Italiane & Deutsche Bahn: νέες υπηρεσίες από τη Ρώμη στο Μόναχο και μεταξύ Μιλάνου και Μονάχου.
• ILSA: νέες υπηρεσίες μεταξύ Λισαβόνας και A Coruña και από τη Λισαβόνα στη Μαδρίτη.
• Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya: νέες υπηρεσίες που συνδέουν την Καταλονία με τη Νότια Γαλλία.
• Και βελτιωμένες συνδέσεις μεταξύ Γερμανίας, Δανίας και Σουηδίας με τη συνεργασία πολλών φορέων εκμετάλλευσης: οι σιδηρόδρομοι SJ της Σουηδίας με νέα υπηρεσία ύπνου μεταξύ Στοκχόλμης, Κοπεγχάγης και Βερολίνου και ημερήσιο τρένο μεταξύ Αμβούργου και Γκέτεμποργκ. Ένας άλλος σουηδικός φορέας, η Snälltaget, με βελτιωμένη νυχτερινή υπηρεσία μεταξύ Στοκχόλμης, Κοπεγχάγης και Βερολίνου· České dráhy της Τσεχικής Δημοκρατίας, με νέα γραμμή μεταξύ Πράγας, Βερολίνου και Κοπεγχάγης, σε συνεργασία με τη γερμανική Deutsche Bahn (DB) και τη Δανική Danske Statsbaner (DSB). και η γερμανική Flixtrain, με νέα γραμμή μεταξύ Λειψίας, Βερολίνου, Κοπεγχάγης

businesstravelnewseurope.com
sidirodromikanea.blogspot.com