Τεχνική συνάντηση για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης -Τοξοτών και την αναβάθμιση γραμμής Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη στην Αλεξανδρούπολη Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ «Ευελπιστούμε το τρίτο τρίμηνο του 2023 να έχουμε ανάδοχο, και θεωρούμε πως το τέλος της χρονιάς θα δούμε και τα πρώτα εργοτάξια στην περιοχή»
Τεχνική συνάντηση για τα θέματα των σιδηροδρομικών έργων που προγραμματίζονται στην Περιφέρεια ΑΜΘ πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στην Αλεξανδρούπολη, με πρωτοβουλία της Περιφέρειας και τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ αλλά και φορέων της περιοχής που εμπλέκονται στην ανάπτυξή της. Κατά τη διάρκεια της τεχνικής συνάντησης συζητήθηκαν η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης -Τοξοτών, η αναβάθμιση με διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη, αλλά και θέματα συντήρησης του υφιστάμενου δικτύου.
Οι συναντήσεις αυτές, στις οποίες έδωσε το παρών ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, έρχονται σε συνέχεια των προπαρασκευαστικών εργασιών που ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στη Β. Ελλάδα και αφορούν την πρόοδο του σχεδιασμού και των μελετών. Η αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής, αποτελεί τμήμα του εμβληματικού έργου της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο. Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας(Μπουργκάς- Βάρνα – Ρούσσε) στο πλαίσιο του διακρατικού project Sea2Sea.
Προϋπολογισμός 1,08 δις ευρώ για το έργο Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Το έργο αναβάθμισης της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δις ευρώ, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο. Για τη δημοπράτηση του έργου η ΕΡΓΟΣΕ επέλεξε τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η τήρηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης, αλλά και η διαφάνεια και ο έλεγχος σε κάθε φάση, από τη δημοπράτηση μέχρι την κατασκευή. Ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Levell και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών.
Αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΑΜΘ
Μετά τη συνάντηση, ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίσκεψη του κ. Βίνη και στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, που παρουσίασαν δύο πολύ σημαντικά και μεγάλα έργα για την ΑΜΘ. «Τα δύο αυτά έργα, όπως και πολλά άλλα στον τομέα των οδικών έργων, αλλά και της βελτίωσης των λιμανιών και των αεροδρομίων, αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια ΑΜΘ, ως ένα κόμβο στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και του εμπορίου» ανέφερε, με την ολοκλήρωσή τους να αλλάζει την φυσιογνωμία της περιοχής μας.
Ανάδοχος για το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο το τρίτο τρίμηνο του 2023
Από την πλευρά του ο κ. Βίνης εξέφρασε την χαρά του για τη δυνατότητα που τους έδωσε η ΠΑΜΘ να πραγματοποιήσουν την τεχνική διαβούλευση για τα δύο αυτά έργα και να αφουγκραστούν τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας της ΠΑΜΘ, κάτι πολύ σημαντικό για να ολοκληρώσουν τον σχεδιασμό τους σύμφωνα με τον ίδιο. «Ευελπιστούμε το τρίτο τρίμηνο του 2023 να έχουμε ανάδοχο, και θεωρούμε πως το τέλος της χρονιάς θα δούμε και τα πρώτα εργοτάξια στην περιοχή» σημείωσε. Παράλληλα εξήγησε πως μέσα από αυτά τα δύο σημαντικά έργα, επιδιώκουν στο πλαίσιο του διακρατικού Project Ελλάδας Βουλγαρίας «Sea2Sea» να καταφέρουν να λάβουν μέρος του εμπορευματικού φορτίου που περνά σήμερα από τα στενά του Βοσπόρου. «Να καταφέρουμε να πάρουμε έστω και το 2% του εμπορευματικού φορτίου που περνά από τα στενά, αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό και γεωστρατηγικό είναι αυτό το σχέδιο» σημείωσε, για αυτό και ευχαρίστησε την Περιφέρεια που είναι αρωγός σε όλη αυτή την προσπάθεια. Ειδικά για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη Ορμένιο, σημείωσε πως θα οριστικοποιηθούν μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα οι τελευταίες τεχνικές μελέτες, και θα προχωρήσουν στις δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές που θα κατατεθούν από τους επίδοξους αναδόχους.
Δεν είναι πανάκεια το διπλό δίκτυο
Ερωτηθείς για την δυνατότητα διπλασιασμού της σιδηροδρομικής γραμμής και στο υπόλοιπο δίκτυο της ΠΑΜΘ, ο κ. Βίνης σημείωσε πως η διπλή γραμμή δεν αποτελεί πανάκεια, αλλά μπαίνει σε σημεία που χρειάζεται τόσο διασυνοριακά όσο και σε επίπεδο φόρτων. Στη διαδρομή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, βάσει των μελετών βιωσιμότητας ανάλυσης κόστους οφέλους, αλλά και το σχεδιασμό του έργου, απαιτείται διπλή σιδηροδρομική γραμμή Το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι και την Ξάνθη, θα είναι μονή σιδηροδρομική γραμμή, με πολλά bypass ενδιάμεσα για τη διασταύρωση τραίνων. Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν στα χέρια τους μέχρι σήμερα, θα υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης 100 τρένων την ημέρα.
Νέα ευκαιρία ανάπτυξης για την περιοχή Το σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιφέρειά μας δεν αντιμετωπίστηκε για πολλές δεκαετίες όπως έπρεπε, σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών ΑΜΘ κ. Μιχάλης Αμοιρίδης για αυτό φτάσαμε στις σημερινές ελλείψεις. Όμως το τελευταίο διάστημα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και πλέον είναι ορατά υλοποιήσιμα μεγάλα εμβληματικά έργα, που θα βοηθήσουν τόσο την ανάπτυξη της ΠΑΜΘ, την ενδυνάμωση του εμπορίου και των συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και την τόνωση του τουριστικού ρεύματος προς την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Παράλληλα, τα έργα αυτά θα βοηθήσουν την τοπική κοινωνία να αποκτήσει μια καλύτερη και ευκολότερη πρόσβαση στα αστικά κέντρα της περιοχής. Τέλος ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου κ. Δημήτρης Πέτροβιτς σημείωσε πως η ιστορία και η γεωγραφία της περιοχής συναντά ξανά το σιδηρόδρομο, που άλλωστε αποτέλεσε την αφετηρία για την ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής. Σήμερα, με πιο σύγχρονη μορφή, η περιοχή γίνεται σταυροδρόμι της οικονομίας και της ενέργειας, με απαραίτητο παρονομαστή στην ανάπτυξή του το σιδηρόδρομο, πιο σύγχρονο και πιο δυναμικό, εκφράζοντας την ελπίδα πως οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2023.
paratiritis-news.gr
sidirodromikanea.blogspot.com