Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

Το Μετρό θα περνά και από τη Λεωφόρο Κηφισίας -Πού θα κατασκευαστούν οι σταθμοί



Με την κατασκευή σταθμών του Μετρό επί της Λεωφ. Κηφισίας θα δοθεί τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία σε αυτή την κεντρική αρτηρία της πρωτεύουσας.

Από κάθε γωνιά της Αθήνας θα περνούν οι ράγες του Μετρό σε λίγα χρόνια, μόλις υλοποιηθούν οι νέες γραμμές και οι επεκτάσεις που βρίσκονται στην ατζέντα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Αυτή τη στιγμή, σε περίοπτη θέση βρίσκεται η Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, έχοντας προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ. Σε όλη την Αθήνα υπάρχουν εργοτάξια, οι πρόδρομες εργασίες τελειώνουν και σύντομα ο μετροπόντικας θα ξεκινήσει το ταξίδι του από την Κατεχάκη, σηματοδοτώντας την έναρξη του βασικού κατασκευαστικού έργου.

Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστεί το Tμήμα Α, Άλσος Βεΐκου-Γουδή, με γραμμή μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς, οι οποίοι θα είναι οι εξής: Βεϊκού, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.


Η Γραμμή 4 του Μετρό, ωστόσο, δεν θα σταματήσει στο τμήμα Άλσος Βεϊκου - Γουδή. Όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην ιστοσελίδα Liberal, ήδη βρίσκεται υπό μελέτη η επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το «δαχτυλίδι» στην Αττική Οδό.

Πρόκειται για το τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι με γραμμή μήκους 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς σε Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Παράδεισος, ΟΤΕ και Μαρούσι.

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, Άλσος Βεϊκου-Γουδή, θα εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το 2029, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση των υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, αλλά και στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων.


Όσον αφορά στο τμήμα Β, Γουδή-Μαρούσι, με γραμμή επί της Λεωφ. Κηφισίας, αυτό απαιτεί μελετητική ωρίμανση και ως εκ τούτου δύσκολα θα είναι έτοιμο πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Πρόκειται, βέβαια, για ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό για τους κατοίκους της πρωτεύουσας και ειδικά όσους μετακινούνται καθημερινά επί της Λεωφ. Κηφισίας και βιώνουν μεγάλες καθυστερήσεις λόγω της κυκλοφοριακής ασφυξίας που καταγράφεται στο δρόμο.

carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com