Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023

Καραγιάννης για μετρό Θεσσαλονίκης: Ετοιμάζουμε τις επεκτάσεις προς δυτικά και προς το αεροδρόμι


Για τα πιο σημαντικά, μεγάλα σιδηροδρομικά, οδικά, κτιριακά και αντιπλημμυρικά έργα που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη αλλά και γενικότερα στη Βόρεια Ελλάδα, μίλησε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, κατά την διάρκεια της εκδήλωσης της κοπής της πίτας του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

«Είναι πολλά περισσότερα όλα αυτά που μας ενώνουν, παρά οτιδήποτε άλλο. Ο σχεδιασμός μας για τα έργα έγινε σε επίπεδο επόμενων γενεών, όχι επόμενων εκλογών» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, ο οποίος πρόσθεσε πως η στάση της ασυνέπειας λόγου και πράξεων προηγούμενων κυβερνήσεων οδήγησε τους πολίτες, και κυρίως τους Θεσσαλονικείς, να μην εμπιστεύονται την Πολιτεία. «Η διαμόρφωση ενός σχεδίου με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα αποτελεί την μοναδική ευκαιρία για να κερδίσουμε και πάλι των εμπιστοσύνη των πολιτών».

Για αυτό, ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, τα 5 από τα 10 δισ. ευρώ του συνολικού σχεδίου για τη Βόρεια Ελλάδα, είναι έργα υποδομής που εκτελεί το υπουργείο Υποδομών και οι εποπτευόμενοι φορείς του.

Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, το χαρακτήρισε ως μία «διαχρονική πληγή» για πόλης, που ουσιαστικό χτύπησε την εμπιστοσύνη των πολιτών προς την Πολιτεία. «Όλοι οι Θεσσαλονικείς, αμφισβητούν τα λεγόμενά μας. Ωστόσο, το μετρό επιτέλους προχωρά, καθώς ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό της Βενιζέλου, και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά. Έως τώρα, έχουμε ξεπεράσει το 90% του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης και ήδη παραλάβαμε τους 18 συρμούς. Παράλληλα, πραγματοποιούνται δοκιμές από το Αμαξοστάσιο μέχρι τον σταθμό Συντριβάνι, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνεται σε όλη την διαδρομή. Ο διαγωνισμός για τον λειτουργίας βρίσκεται ήδη στον αέρα κι ότι στα τέλη του μήνα θα υποβληθούν οι προσφορές. Την ίδια στιγμή, η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά προχωράει κανονικά. Τέλος, ήδη ετοιμάζουμε τις επόμενες επεκτάσεις τόσο προς τα Δυτικά όσο και προς το Αεροδρόμιο. Να είστε βέβαιοι ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει το πλέον σύγχρονο Μετρό σε όλη την Ελλάδα και ένα από τα πλέον σύγχρονα Μετρό σε όλη την Ευρώπη».


Ο υφυπουργός Υποδομών, δεν παρέλειψε να επισημάνει πως πριν το τέλος του προηγούμενου έτους, υπογράφηκε η σύμβαση για τον εναέριο αυτοκινητόδρομο Flyover, έργο το οποίο «θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης και θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, ασφαλείας και οικονομικές. Ήταν μία πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου, και είναι ένα έργο που δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και ξεκινά από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Παράλληλα, υπογράμμισε πως οι διαγωνισμοί για τον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, μέσω ΣΔΙΤ, έχουν ξεκινήσει και διαβεβαίωσε πως θα υπάρχουν ανάδοχοι εντός του 2023. «Δεν σταματάμε όμως εδώ. Προχωρούν και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, που θα συνδέσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κυρίως τον 6ο προβλήτα, με τα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, τη γειτονική Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα. Αναφέρθηκε επίσης σε άλλα έργα όπως στην ολοκλήρωση της σύνδεσης του 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, που εκκρεμούσε από το 2000, στην ολοκλήρωση του δρόμου Θέρμη – Γαλάτιστα και στο ορφανό χιλιόμετρο στην Ποτίδαια.

«Είμαστε στην τελική φάση για την δημιουργία του Προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης, καθώς είναι σε διαγωνιστική διαδικασία. «Για να κατανοήσετε το μέγεθος των παρεμβάσεων στο σιδηρόδρομο θα πω μόνο πως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, είναι έργα με προϋπολογισμό που αγγίζουν τα 2,8 δισ. ευρώ».

Ακόμη, υπογράφηκε η σύμβαση για τον οδικό άξονα, που θα συνδέει την Περιφερειακή Οδό με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία αλλάζουν αφού «καλύπτουμε παθογένειες και ελλείμματα δεκαετιών», ενώ στη συνέχεια έγινε η κοπή της πίτας του Τεχνικού Επιμελητήριου, στην οποία ο υφυπουργός Υποδομών κέρδισε το φλουρί!

Στον χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης αναφέρθηκε σε κορυφαία και σημαντικά έργα που πραγματοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, τονίζοντας πως για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα master plan μέχρι το 2030. «Η πόλη μετατρέπεται σε ένα hub νέων τεχνολογιών και καινοτόμων επιχειρήσεων. Τα έργα μπαίνουν κάτω από μία συγκροτημένη ομπρέλα με ένα συγκεκριμένο αφήγημα για τη Θεσσαλονίκη.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλλιας σημείωσε ότι πολλά από τα έργα που “τρέχουν” αυτό το χρονικό διάστημα, αποτελούν διαχρονικές προτάσεις του ΤΕΕ. Αναφέρθηκε στην ενοποίηση, ανάπλαση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης, εκτιμώντας ότι μετά την έκδοση ΠΔ, στόχος είναι, να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες για τους διεθνείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς ώστε τα έργα να αρχίσουν το 2025».

thesstoday.gr
sidirodromikanea.blogspot.com