Στην απάντησή του ο ΟΣΕ αναφέρει:
- Να αντιμετωπισθεί το ύπαρχον έργο ως ενιαίο με σχεδίασμά ανάταξης της ως άνω σιδηροδρομικής γραμμής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, σταθμούς μετεπιβίβασης, τροχαίο υλικό, διασύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών, κλπ.
- Επιπλέον, αποφασίσθηκε να ενταχθεί στον προγραμματισμό η αναβάθμιση του Μηχανοστασίου της Τριπόλεως ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του δικτύου.
Προς επίτευξη των παραπάνω στόχων αποφασίσθηκε η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου έργου από τον ΟΣΕ, η οποία θα λάβει υπόψη τις επιμέρους μελέτες Βιωσιμότητας των αξόνων Κόρινθου - Άργους - Ναυπλίου και Κάτω Αχαγιά - Πύργου, έργων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά δημοπράτησης.
Τέλος, αποφασίσθηκε ότι σκοπός του συνολικού σιδηροδρομικού έργου της Πελοποννήσου θα είναι ο προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας με βασική μέριμνα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά κέντρα και στις ΒΙ.ΠΕ.
Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στη συντήρηση και προστασία του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητά του.
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων
Σύμβουλος
Σπυρίδων Κ. Πατέρας
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Τον κ. Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: «Σταδιακή επαναλειτουργία μετρικού δικτύου Πελοποννήσου»
Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,
Ως γνωστόν, το 2011 ετέθη εκτός λειτουργίας ολόκληρο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με εξαίρεση τον προαστιακό Πάτρας, τη γραμμή Κατάκολου – Πύργου - Ολυμπίας και τον οδοντωτό Καλαβρύτων. Ωστόσο και κατόπιν πρόσφατης ανακοίνωσης του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου», αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της σταδιακής επαναλειτουργίας του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, υπό μορφή μικτής - τουριστικής και επιβατικής χρήσης, στα πρότυπα των επιτυχημένων ελβετικών παραδειγμάτων Albula και Bernina Express. Ο εν λόγω σχεδιασμός προτάθηκε και αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια συμποσίου που έλαβε χώρα το 2016 στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH Zurich), επονομαζόμενος ως «Code Peloponnese». Επιπρόσθετα, το αναφερόμενο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με μη κερδοσκοπικό σωματείο της χώρας μας, πρότεινε τη δημιουργία μικρών Μουσείων της τοπικής Ιστορίας του Αγώνα (Ελληνική Επανάσταση 1821) στα κτήρια των Σ. Σταθμών, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός νέου brand Σιδηροδρομικού Τουρισμού στην Πελοπόννησο, με την ονομασία «Με τον Σιδηρόδρομο του Τρικούπη στους Ιστορικούς Τόπους του 1821».
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Δεδομένου ότι οι παραινέσεις - υποδείξεις ως προτεινόμενες προτάσεις του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου» χαίρουν απόλυτης ευστάθειας και ενίσχυσης εν δυνάμει του τουριστικού αποτυπώματος στην Πελοπόννησο, προτίθεστε όπως επικεντρωθείτε στην ανάταξη και τη σταδιακή λειτουργία του συνόλου του απαξιωθέντος μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, διαχειριζόμενοι το επιτυχές ελβετικό μοντέλο ως προτεινόμενο;
Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
sidirodromikanea.blogspot.com