Σε φιάσκο για την ισπανική κυβέρνηση εξελίχθηκε το εγχείρημα εκσυγχρονισμού του απαρχαιωμένου σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ισπανίας, που κάποιοι παρομοιάζουν με «γραμμή του Φαρ Ουέστ», σε σύγκριση με τους μοντέρνους συρμούς της υπόλοιπης χώρας.
Γιάννης Παπαδάτος
Η γκάφα ξεσκεπάστηκε αυτή την εβδομάδα, με την αποκάλυψη ότι τα 31 τρένα που παρήγγειλε έναντι 258 εκατ. ευρώ ο Εθνικός Οργανισμός Σιδηροδρόμων Renfe στην εταιρία Adif, είχαν μεγαλύτερος πλάτος από όσο επέτρεπαν οι ράγες και δεν θα χωρούσαν να περάσουν μέσα από τα τούνελ της διαδρομής στις περιφέρειας Αστούριας και Καντάμπρια! Ευτυχώς, οι συρμοί δεν έχουν ακόμη παραδοθεί, καθώς βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού.
Αυτό όμως δεν απαλλάσσει των ευθυνών της την κεντροαριστερή κυβέρνηση Σάντσεθ, που δέχεται τα πυρά της αντιπολίτευσης. Η υπουργός Δημοσίων Εργων και Μεταφορών, Ρακέλ Σάντσεθ, παραδέχτηκε το «λάθος» και δήλωσε ότι οι υπεύθυνοι θα απολυθούν. Αργότερα, η Renfe ανακοίνωσε την απόλυση του διαχειριστή τροχαίου υλικού της, ενώ αντίστοιχα και η Adif έδιωξε τον προϊστάμενο τεχνολογικής επιθεώρησης της μελέτης για τα νέα τρένα. Ετσι, ο επανασχεδιασμός των βαγονιών μετατοπίζει την εκτιμώμενη παράδοσή τους στο 2026, δύο χρόνια αργότερα από την αρχική συμφωνία. Το κόστος δεν θα είναι τεράστιο, αλλά δεν παύει να επιβαρύνει τους φορολογουμένους και να καθυστερεί το έργο.
Η Adif αποποιήθηκε κάθε ευθύνη για λάθη στις προδιαγραφές της σύμβασης από τη Renfe, επιστρέφοντας το μπαλάκι στην επίσημη παραγγελία του σιδηροδρομικού φορέα. Η δε κυβερνητική εκπρόσωπος, Ιζαμπελ Ροντρίγκεθ, χαρακτήρισε το όλο «κομφούζιο απαράδεκτο» και προανήγγειλε άμεση εσωτερική έρευνα. Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της περιφέρειας Καντάμπρια, Μιγκέλ Ανχέλ Ρεβίγια, κατηγορεί διαχρονικά την κεντρική κυβέρνηση της Ισπανίας για την κατάσταση των τρένων που διασχίζουν την περιοχή του.
eleftherostypos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com