Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023

Europe Travel 2023: Νεοσύστατες επιχειρήσεις και διαδρομές για υπέροχα σιδηροδρομικά ταξίδια


Η Ευρώπη βιώνει μια αναγέννηση του τρένου. Σύμφωνα με την προσπάθεια πολλών χωρών της ΕΕ, όπως η Γαλλία, να απαγορεύσουν τα αεροπορικά ταξίδια διάρκειας μικρότερης των 2,5 ωρών όπου υπάρχουν επιλογές τρένων, η δημόσια ζήτηση για ταξίδια με τρένο αυξάνεται.

Άλεξ Λέντσομ

Και για να εκμεταλλευτεί αυτή τη ζήτηση, ένα κύμα συναρπαστικών ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εταιρειών συνδέει τώρα μεγάλο μέρος της ηπείρου σε καλύτερες τιμές και με καλύτερα δρομολόγια από ποτέ.

Υπάρχει η νέα γενιά κρεβατοκάμαρων NightJet από την αυστριακή εταιρεία OBB που θα συνδέσει το Μόναχο, τη Βιέννη και το Σάλτσμπουργκ με την Ιταλία. Εναλλακτικά, η ισπανική εταιρεία Iryo επεκτείνει τις συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, που σημαίνει ότι είναι δυνατή η γρήγορη μετακίνηση μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης μόνο με 22 $ απλής μετάβασης.

Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης τρένων αντιμετωπίζουν επίσης τώρα το θέμα ορισμένων χωρών που λειτουργούν με σιδηροδρομικά περιτυπώματα διαφορετικού μεγέθους από άλλες, επομένως οι ταξιδιώτες δεν χρειάζεται να αλλάζουν τρένα στη διαδρομή ή όταν περνούν τα σύνορα σε μια νέα χώρα.

Οι Ελβετοί, για παράδειγμα, μόλις κυκλοφόρησαν ξανά το GoldenPass Express που ταξιδεύει τη διαδρομή από το Μοντρέ στο Ιντερλάκεν. Κάποτε οι ταξιδιώτες έπρεπε να «αποτραπούν» στο Zweisimmen, αλλά τώρα το νέο τροχαίο υλικό μπορεί να προσαρμοστεί στην αλλαγή του εύρους, καθώς και στα διαφορετικά ύψη των πλατφορμών σε διαφορετικούς σταθμούς και στις διαφορετικές τάσεις που βρίσκει κατά μήκος του τρόπος.

Ο ταξιδιωτικός πράκτορας του Ηνωμένου Βασιλείου, Great Rail Journeys, πιστεύει ότι το ένα τρίτο των Βρετανών ελπίζει να κάνει ένα ταξίδι με τρένο το 2023 (για εξερεύνηση, αντί για μετακίνηση, για παράδειγμα) εν μέρει επειδή τα τρένα προσφέρουν το πρόσθετο πλεονέκτημα, όχι μόνο αργού, χωρίς άγχος , ταξίδια χωρίς αεροδρόμιο, αλλά και για να δείτε περισσότερα από ένα μέρη στο ίδιο ταξίδι. Και εταιρείες όπως η Byway τώρα βοηθούν τους ανθρώπους να προγραμματίζουν διακοπές εξ ολοκλήρου σιδηροδρομικώς.

Ο Mark Smith, ο άνθρωπος στη θέση 61, βοηθάει τους ταξιδιώτες να πάρουν το τρένο από τότε που ίδρυσε τον εμβληματικό ιστότοπό του το 2001. Ένας πρώην εργαζόμενος σιδηροδρόμων, ο ιστότοπος επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στα ταξίδια με τρένο και ο Smith είπε πρόσφατα στην Telegraph ότι ένας από τους Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι πρέπει να εγκαταλείψουν τα αεροδρόμια αυτό το καλοκαίρι είναι τα νέα δρομολόγια μέσω της ανατολικής Ευρώπης, πράγμα που σημαίνει ότι τα ταξίδια με τρένο είναι επιτέλους πιο αποτελεσματικά από άποψη χρόνου εάν ταξιδεύετε 

Οι φορείς εκμετάλλευσης τρένων αρχίζουν επιτέλους να σκέφτονται σαν αεροπορικές εταιρείες προϋπολογισμού και να παρέχουν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων σε όλη την Ευρώπη. Εξακολουθεί να υπάρχει ένα πρόβλημα υποδομής που τους απαγορεύει να ανταγωνίζονται με τα αεροπορικά ταξίδια (τα αεροπλάνα χρειάζονται μόνο αεροδρόμια, αλλά οι σιδηρόδρομοι χρειάζονται γραμμές, κάτι που απαιτεί κρατικές επενδύσεις σε ηπειρωτικό επίπεδο και όχι σε εθνικό).

Ωστόσο, τα τελευταία δέκα χρόνια, το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο γνώρισε μερικά από τα ταχύτερα 20 χρόνια ανάπτυξης και καινοτομίας που έχει δει ποτέ ο κλάδος. Τώρα με την κλιματική κρίση και τη δημόσια ζήτηση πίσω από αυτήν - περισσότερο από ποτέ - οι ταξιδιώτες μπορούν να προσβλέπουν σε πολύ πιο γρήγορες και βολικές διαδρομές τα επόμενα χρόνια.

Όποιος αναζητά τα πιο εμβληματικά ταξίδια με τρένο σε όλη την Ευρώπη θα πρέπει να ανατρέξει στα βραβεία CN Traveler's Reader Choice Awards που ψήφισαν τα καλύτερα ταξίδια με τρένο.

Οι νικητές περιλαμβάνουν το The Royal Scotsman (το οποίο περιπλέει τα υψίπεδα της Σκωτίας με μόνο 40 επισκέπτες), το Danube Express στη διαδρομή «Castles of Transylvania» μέσω της Ρουμανίας, το art deco της δεκαετίας του 1930 ο Βρετανός Pullman που άφησε το Λονδίνο για ιστορικές πόλεις όπως το Canterbury ή το York και φυσικά, το εμβληματικό Venice Simplon-Orient-Express που διασχίζει τη γαλλική και την ελβετική ύπαιθρο.

forbes.com
sidirodromikanea.blogspot.com