Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023

«Σταδιακή επαναλειτουργία μετρικού δικτύου Πελοποννήσου»


Το θέμα της επαναλειτουργίας του μετρικού σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο επανέφερε με ερώτησή του στη βουλή ο βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος.

Στην ερώτησή του με θέμα: «Σταδιακή επαναλειτουργία μετρικού δικτύου Πελοποννήσου» αναφέρει: 

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Ως γνωστόν, το 2011 ετέθη εκτός λειτουργίας ολόκληρο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με εξαίρεση τον προαστιακό Πάτρας, τη γραμμή Κατάκολου – Πύργου - Ολυμπίας και τον οδοντωτό Καλαβρύτων. Ωστόσο και κατόπιν πρόσφατης ανακοίνωσης του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου», αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της σταδιακής επαναλειτουργίας του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, υπό μορφή μικτής - τουριστικής και επιβατικής χρήσης, στα πρότυπα των επιτυχημένων ελβετικών παραδειγμάτων Albula και Bernina Express. Ο εν λόγω σχεδιασμός προτάθηκε και αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια συμποσίου που έλαβε χώρα το 2016 στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH Zurich), επονομαζόμενος ως «Code Peloponnese». Επιπρόσθετα, το αναφερόμενο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με μη κερδοσκοπικό σωματείο της χώρας μας, πρότεινε τη δημιουργία μικρών Μουσείων της τοπικής Ιστορίας του Αγώνα (Ελληνική Επανάσταση 1821) στα κτήρια των Σ. Σταθμών, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός νέου brand Σιδηροδρομικού Τουρισμού στην Πελοπόννησο, με την ονομασία «Με τον Σιδηρόδρομο του Τρικούπη στους Ιστορικούς Τόπους του 1821».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Δεδομένου ότι οι παραινέσεις - υποδείξεις ως προτεινόμενες προτάσεις του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου» χαίρουν απόλυτης ευστάθειας και ενίσχυσης εν δυνάμει του τουριστικού αποτυπώματος στην Πελοπόννησο, προτίθεστε όπως επικεντρωθείτε στην ανάταξη και τη σταδιακή λειτουργία του συνόλου του απαξιωθέντος μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, διαχειριζόμενοι το επιτυχές ελβετικό μοντέλο ως προτεινόμενο;


Ο ερωτών Βουλευτής 
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

sidirodromikanea.blogspot.com