Μπορεί να μιλάμε για τα έργα τα οποία είναι υπό κατασκευή και τα οποία αλλάζουν την εικόνα της χώρας, όπως η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, πίσω όμως υπάρχει μια νέα γενιά έργων η οποία θα έρθει να προσθέσει νέες σημαντικές υποδομές στη χώρα και να ενισχύσει μεταφορικά δίκτυα.
Τρία είναι τα κυρίαρχα πεδία δικτύων τα οποία πρόκειται να ενισχυθούν σημαντικά τα επόμενα 10 χρόνια. Αυτοκινητόδρομοι, Σιδηρόδρομοι, Μετρό. Σε αυτά τα πεδία θα δούμε πολύ μεγάλα έργα με εξαιρετικά υψηλούς προϋπολογισμούς που μπορεί να κινητοποιήσουν τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Μέσα σε αυτά τα έργα θα δούμε τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κακαβιά-Ρίο-Τσακώνα, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα, την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας αλλά και την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Κάποια από αυτά τα έργα είναι ήδη σε φάση διαγωνισμού, άλλα σε φάση ωρίμανσης και άλλα σε φάση σχεδιασμού.
Ολοκλήρωση οδικού άξονα Κακαβιά-Ρίο-Τσακώνα
Εδώ περιλαμβάνονται δύο έργα. Την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά που είναι η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού και την νότια επέκταση της Ολυμπίας Οδού από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Τα δύο έργα είναι τμήμα της Αδριατικής Οδού, ενός δρόμου που ξεκινά από την Τεργέστη στην Ιταλία και καταλήγει στην Μεσσηνία στη χώρα μας.
Είναι έργα με “κρυμμένη” αξία καθώς μέχρι και σήμερα πρακτικά δεν υπάρχει αυτός ο άξονας μιας και σε αρκετές χώρες διεξάγονται έργα. Με την υλοποίηση του όμως θα είναι ένας νέος εμπορικός και τουριστικός δρόμος που θα ενώνει τις Δαλματικές ακτές με εκείνες του Ιονίου και θα μπορέσει να δώσει νέα εναλλακτική διαδρομή στα εμπορεύματα προς την Κεντρική Ευρώπη.
Το Ιωάννινα-Κακαβιά έχει πάρει τον δρόμο της υλοποίησης από το υπουργείο Υποδομών και θεωρείται πως είναι θέμα εβδομάδων η προκήρυξη του διαγωνισμού. Το ερώτημα είναι αν καταφέρει να προλάβει τις επερχόμενες εθνικές εκλογές.
Το τελευταίο τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα, αναζητά τελικές χαράξεις και χρηματοδότηση όμως πρακτικά με την υλοποίηση του βόρειου τμήματος μέχρι την Κακαβιά, δυνητικά κάποια στιγμή θα οδηγηθούμε στην υλοποίηση και αυτού του τμήματος.
Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα
Αυτό το έργο ίσως είναι ένα από τα κρισιμότερα για τη χώρα. Θα είναι η πρώτη σιδηροδρομική επέκταση του δικτύου προς την Ήπειρο και το Βόρειο Ιόνιο. Θα καλύψει ένα μεγάλο κενό που έχει ο σιδηροδρομικός χάρτης της χώρας και θα βγάλει από τη σιδηροδρομική απομόνωση περιοχές όπως τα Γρεβενά, τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα.
Επιπλέον η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας θα συμβάλει στην περαιτέρω γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας και της σύνδεσης με την Ιταλία και τη Δυτική Ευρώπη. Για τα Ιωάννινα θα σημάνει την αναβάθμιση της πόλης σε συγκοινωνιακό κόμβο, οδικό και σιδηροδρομικό με σημαντικές προεκτάσεις στην ανάπτυξη της περιοχής.
Παράλληλα συμβάλλει στην ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη των Περιφερειών της χώρας καθώς η γραμμή θα εξυπηρετεί 3 Περιφέρειες: Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου ενώ θα τις ενώσει με τα μεγάλα σιδηροδρομικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Είναι δύσκολο και ακριβό έργο, οι μελέτες έχουν πάρει έγκριση από την Ευρώπη και αναμένεται να γίνει ο διαγωνισμός από τον ΟΣΕ που θα δώσει σάρκα και οστά στην μελλοντική υλοποίηση αυτού του έργου.
koinignomi.gr
sidirodromikanea.blogspot.com