Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

Αυτό το ιαπωνικό τρένο απέρριψε τα συμβατικά καύσιμα και τρέχει με... κάτι άλλο



Το Amaterasu Railway είναι ένα μικροσκοπικό τρένο για τα αξιοθέατα που μεταφέρει τους επισκέπτες σε 30 λεπτά με τα πόδια και παρουσιάζει μερικά όμορφα ορόσημα στον νομό Miyazaki. (Ένα σημαντικό σημείο περιλαμβάνει την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα της Ιαπωνίας, η οποία έχει ύψος 344 πόδια.) 

Το ίδιο το τρένο, ωστόσο, έχει μερικά ιδιόμορφα στοιχεία που το κάνουν ένα αξιαγάπητο θέαμα από μόνο του, από την ανοιχτή οροφή του και τα ροζ βαγόνια μέχρι το γεγονός ότι οι αγωγοί φυσούν φυσαλίδες κατά μήκος της διαδρομής. Τώρα, έχει προσθέσει ένα ακόμη πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό. Έχει αφαιρέσει το κανονικό καύσιμο για να λειτουργεί με ένα συγκεκριμένο είδος βιοντίζελ που παρασκευάζεται, μεταξύ άλλων λιχουδιών, από υπολείμματα ζωμού ramen. Αφήνει ένα υπέροχο άρωμα στον αέρα και είναι λιγότερο επιζήμιο για τα ορεινά τοπία και τους ορυζώνες που διασχίζει.
Το βιοντίζελ αναφέρεται σε καύσιμο για κινητήρες ντίζελ που κατασκευάζονται από φυτικό έλαιο ή ζωικό λίπος και προσφέρει μια εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα. Σε περιοχές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, το βιοντίζελ έχει παραχθεί με φυτικό έλαιο από κραμβέλαιο, ή σόγια, ενώ η ιαπωνική βιομηχανία αποφεύγει να ανταγωνίζεται τους παραγωγούς τροφίμων για πόρους και στρέφεται στα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια ή ακόμα και υπολείμματα φαγητού.
Για τη μετάβαση, η Amaterasu Railway συνεργάστηκε με τη Nishida Logistics , μια εταιρεία μεταφορών από τη γειτονική Νομαρχία Φουκουόκα που έχει πρωτοπορήσει μια χούφτα τύπων βιοντίζελ για τον στόλο φορτηγών της. Όσον αφορά το βιοντίζελ που χρησιμοποιεί αυτό το τρένο , το 90% προέρχεται από λάδι τεμπούρα και άλλα μαγειρικά λάδια, ενώ το 10% από ζωμό tonkotsu ramen. Οι πόροι του προέρχονται από τοπικά εστιατόρια. Για να μετατρέψει αυτόν τον λιπαρό ζωμό σε βιοντίζελ, η εταιρεία διαχωρίζει το λαρδί από την υπολειπόμενη σούπα με κόκαλα χοιρινού και στη συνέχεια το εξευγενίζει χρησιμοποιώντας μια ειδική μέθοδο που αποφεύγει τη σκλήρυνση. Το μόνο μειονέκτημα αυτού του βιοντίζελ είναι ότι μπορεί να αποθηκευτεί μόνο για μερικούς μήνες το πολύ πριν αρχίσει η οξείδωση να επηρεάζει την απόδοσή του.
Τα πρώτα test drives έγιναν τον περασμένο Ιούλιο. Το καύσιμο βιοντίζελ μπόρεσε να τροφοδοτήσει το τρένο, το οποίο περιλάμβανε δύο βαγόνια και το βάρος έως και 60 επιβατών, χωρίς πρόβλημα —ακόμα και σε ανηφορική διαδρομή. Αν και απαιτείται τακτική αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου, το κόστος λέγεται ότι είναι περίπου το ίδιο με το συμβατικό καύσιμο. Επιπλέον, η νόστιμη μυρωδιά που αφήνει το καμένο βιοντίζελ κάνει τους επισκέπτες να ρωτούν τους υπαλλήλους των τρένων αν υπάρχει κάποιο εστιατόριο κοντά.

mymodernmet.com
sidirodromikanea.blogspot.com