Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022

Σιδηροδρομικός σταθμός του Τόκιο.


Ο σταθμός του Τόκιο είναι ο πιο πολυσύχναστος της πρωτεύουσας όσον αφορά τις αναχωρήσεις, καθώς είναι ο τερματικός σταθμός πολλαπλών προαστιακών διαδρομών καθώς και γραμμών τρένων μεγάλων αποστάσεων. Αρκετοί από τους μετρό της πόλης περνούν μέσα από αυτό, όπως και η υπερυψωμένη γραμμή Yamanote, η οποία παρέχει μια γραφική κυκλική περιήγηση στην πόλη.

Όλα αυτά προσθέτουν στην άνεση της διαμονής στο σταθμό.
Σταθμός Τόκιο, περίπου το 1920. Ο τερματικός σταθμός σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Tatsuno Kingo και εμπνεύστηκε από τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς κόμβους. Φωτογραφία: Getty Images

Πέρα από το πρόσφατα ανακαινισμένο εξωτερικό του, υπάρχει τώρα ένα τεράστιο υπόγειο δίκτυο περασμάτων με εστιατόρια και καταστήματα, καθώς και εισόδους πίστας.

Ακολουθώ με χαρά τον πορτιέρο, με το χαριτωμένο καπέλο του, στις κυλιόμενες σκάλες, στους διαδρόμους, στις γωνίες, στα κάτω περάσματα και μέσα από έναν οκταγωνικό θολωτό χώρο που διαθέτει την είσοδο μιας γκαλερί τέχνης που στεγάζει μια έκθεση σχετική με τον σιδηρόδρομο.
Στρίβουμε κατά μήκος της πρόσοψης του κτιρίου μήκους 300 μέτρων από κόκκινα τούβλα, περνάμε την είσοδο με στοά – που προορίζεται για τον αυτοκράτορα – και τελικά γυρνάμε πίσω μέσα, μπαίνοντας σε έναν ήρεμο χώρο με κομψές κυρίες που παίρνουν απογευματινό τσάι, και από όπου ακούγονται οι εξαιρούνται οι σιδηρόδρομοι. Κατά τη μακρά παράδοση, τα ρολόγια εδώ ρυθμίζονται πέντε λεπτά γρήγορα για να αποφευχθεί ένα σπριντ της τελευταίας στιγμής για την πλατφόρμα.
Η πρόσοψη του Tokyo Station αποκαταστάθηκε το 2012 ως μέρος ενός μεγάλου έργου ανακαίνισης. Φωτογραφία: Peter Neville-Hadley

scmp.com
sidirodromikanea.blogspot.com