Σοβαρές παραβάσεις διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Επιβατών (ΕΚ 1371/2007) κατέδειξε η αυτεπάγγελτη έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Η πολύμηνη έρευνα αφορά την ακινητοποίηση των πέντε αμαξοστοιχιών της Εταιρείας Hellenic Train A.E στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας και τη μεγάλη ταλαιπωρία που υπέστησαν 820 επιβάτες, εκτεθειμένοι σε ακραίες καιρικές συνθήκες, στις 24 Ιανουαρίου 2022.
.
Η απόφαση της Αρχής
Ειδικότερα και μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης έρευνας η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε τα ακόλουθα:
Α. Διαπιστώνει τις παραβάσεις των άρθρων 8 §2, 18 §§1, 2γ, 3 και
28 §1 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις
υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών» από τη σιδηροδρομική εταιρεία
με την επωνυμία Hellenic Train A.E., κατά την ακινητοποίηση των αμαξοστοιχιών:
885/Καλαμπάκα-Αθήνα, IC54/Αθήνα-Θεσσαλονίκη, IC55/Θεσσαλονίκη-Αθήνα)
IC56/Αθήνα-Θεσσαλονίκη και IC57/Θεσσαλονίκη-Αθήνα, η οποία έλαβε χώρα στις
24.1.2022.
Β. Επιβάλλει στη σιδηροδρομική εταιρεία
«Hellenic Train A.E.» για τις προαναφερθείσες παραβάσεις το πρόστιμο των
τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000,00€).
Γ. Υποχρεώνει τη σιδηροδρομική εταιρεία
«Hellenic Train A.E.» να παραλείπει
την παράβαση του συνόλου των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 «σχετικά με
τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών» στο
μέλλον.
Δ.
Καλεί τη σιδηροδρομική
εταιρεία«Hellenic Train A.E.» εντός ενός
μηνός από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης:
Δ1. Να παρέχει στους επιβάτες κατάλληλες πληροφορίες
για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους σε πραγματικό χρόνο ώστε, κατά τη
σύναψη της σύμβασης μεταφοράς, οι επιβάτες να έχουν λάβει πληροφορίες σχετικά
με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους βάσει αυτής της σύμβασης. Οι πληροφορίες
είναι δυνατόν να παρέχονται σε εναλλακτική μορφή, πρέπει όμως να έχουν πρόσβαση
σε αυτές τα άτομα με αναπηρία και να είναι απευθείας προσβάσιμες στους
επιβάτες, ώστε, εάν μπορούν να κάνουν κρατήσεις ή να πληρώνουν εισιτήρια στον
σταθμό, να ενημερώνονται στον σταθμό και να μην παραπέμπονται μόνο στο
διαδίκτυο για την πληροφόρησή τους.
Δ2. Να προβεί στις απαιτούμενες και αναγκαίες τροποποιήσεις
(α) των Γενικών Όρων Μεταφοράς των Επιβατών (ΓΟΜΕ) της, (β) της διαδικασίας GEN/PRO/0081
«Έλεγχος και Διαχείριση Κυκλοφορίας» και (γ) της διαδικασίας GEN/PRO/0087
«Ταξιδιωτική Πληροφόρηση» ώστε, το περιεχόμενό τους, αφενός μεν, να
ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του συνόλου των διατάξεων του Κανονισμού
(ΕΚ) 1371/2007 και των Παραρτημάτων του, και αφετέρου, να τεκμηριώνεται ο
τρόπος εφαρμογής και υλοποίησης αυτών των διαδικασιών, ώστε να καθίσταται
εφικτός ο σχετικός από την Αρχή έλεγχος.
Δ3. Να προβεί σε ενημέρωση των επιβατών των
προαναφερθεισών αμαξοστοιχιών, οι οποίοι
δεν έχουν ακόμη αποζημιωθεί, με σχετική πληροφόρηση την οποία θα παράσχει όχι
μόνο στον επίσημο ιστότοπό της αλλά και με σχετικά δελτία τύπου, ώστε να λάβουν
γνώση των σχετικών δικαιωμάτων τους.
Ε. Απειλεί τη σιδηροδρομική εταιρεία με την επιβολή
προστίμου ή άλλων μέτρων, αν με απόφαση της ΡΑΣ βεβαιώνεται η συνέχιση ή η
παράλειψη των διαπιστωθέντων με την παρούσα παραβάσεων.
sidirodromikanea.blogspot.com