Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022

Τα τρένα που άλλαξαν τον τρόπο που ταξιδεύουμε το 2022 - Το Hellenic Train φτάνει στην Ελλάδα


Σε όλους αρέσει η καλή διαδρομή με το τρένο και το 2022 ο κόσμος έκανε περήφανους τους φανατικούς σιδηροδρόμους με νέα δρομολόγια, νέους φορείς και μια νέα ανάγκη για ταχύτητα σε όλο τον κόσμο.

Από ένα νυχτερινό τρένο που σας μεταφέρει από την Αυστρία στην Ιταλική Ριβιέρα στη νέα γραμμή ημι-υψηλής ταχύτητας στο Λάος, από μια πολυτελή υπεραφρικανική οδύσσεια σε ένα νέο ελβετικό τρένο που μπορεί να «πηδήξει» τις σιδηροδρομικές γραμμές, ακόμα και οι Ηνωμένες Πολιτείες επιτέλους η συγκίνηση των γραμμών, εδώ είναι μερικές από τις αγαπημένες μας στιγμές από τον κόσμο των ταξιδιών με τρένο.

Ελβετικό υπερτρένο

ΟΧΛΟΣ
Ένα καθυστερημένο ντεμπούτο, το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία τον Δεκέμβριο του 2022, το Golden Pass Express της Ελβετίας , ή GPX όπως είναι γνωστό, συνδέει το Μοντρέ, το Γκστάαντ και το Ιντερλάκεν, με ειδικά πανοραμικά τρένα που αλλάζουν ύψος και εύρος τροχών για να γλιστρήσουν μεταξύ των διαφόρων γραμμών. Το σχεδόν τετράωρο ταξίδι ξεπερνά τις κλασικές ελβετικές λίμνες και βουνά. Προηγουμένως το ταξίδι απαιτούσε δύο αλλαγές τρένων.

Το Λάος πηγαίνει (ημι) υψηλής ταχύτητας

Η νέα διαδρομή ημι-υψηλής ταχύτητας στο Λάος αποτελεί μέρος ενός μακροπρόθεσμου έργου Πεκίνο-Μπανγκόκ.
Cao Anning/Πρακτορείο Ειδήσεων Xinhua/Getty Images

Τα μεγάλα νέα στο Λάος φέτος ήταν το τρένο ημι-ταχείας που συνδέει την πρωτεύουσα Βιεντιάν με το Μποτέν, που συνορεύει με την επαρχία Γιουνάν της Κίνας. Διασχίζει κορυφαίους προορισμούς επισκεπτών, όπως το καρστικό Vang Vieng, το κέντρο οικοτουρισμού Luang Namtha και το Luang Prabang, την όμορφη πρώην βασιλική πρωτεύουσα. Είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου σύνδεσης του Πεκίνου με την Μπανγκόκ και ακόμη και τη Σιγκαπούρη τις επόμενες δεκαετίες.

Η Elizabeth Line μεταμορφώνει το Λονδίνο
Η γραμμή Elizabeth έχει αλλάξει τα ταξίδια από και προς το Λονδίνο.
Jim Dyson/Getty Images

Το να φτάσετε από το αεροδρόμιο του Χίθροου στο κέντρο του Λονδίνου ήταν εδώ και καιρό ένα κουραστικό ταξίδι διάρκειας μιας ώρας με το μετρό, μια ακριβή διαδρομή με ταξί ή ένα εξίσου ακριβό ταξίδι με το τρένο Heathrow Express.
Όχι πια -- η Elizabeth Line, η οποία άνοιξε τον Μάιο μετά από 25 δισεκατομμύρια δολάρια και τέσσερα χρόνια καθυστέρηση, συνδέει το Reading και το Heathrow στα δυτικά με το Abbey Wood στο νοτιοανατολικό Λονδίνο και το Shenfield στο Essex, ανατολικά της πρωτεύουσας.
Είναι μια πιο γρήγορη, πιο ομαλή διαδρομή, με αρκετές στάσεις στο ίδιο το Λονδίνο. Ο τελευταίος σταθμός, η Bond Street, άνοιξε τον Νοέμβριο, μαζί με διαδρομές από τα δυτικά (αρχικά οι επιβάτες άλλαξαν στο Paddington). Το τελικό χρονοδιάγραμμα θα εισαχθεί έως τον Μάιο του 2023.

Η Ισπανία γίνεται ο κόμβος ανταγωνισμού της Ευρώπης
Η Iryo είναι η τρίτη εταιρεία και η τέταρτη μάρκα για το δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Ισπανίας.
Rober Solsona/Europa Press/AP

Τι καλύτερο από ένα εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας; Τρεις από αυτούς. Τον Νοέμβριο, η Ισπανία απέκτησε (κάπως) ένα τέταρτο, με το λανσάρισμα του iryo -- ενός νέου ανταγωνιστή υψηλής ταχύτητας που ανήκει σε μεγάλους ευρωπαίους παίκτες, συμπεριλαμβανομένης της ιταλικής εταιρείας Trenitalia, η οποία έφερε στη γραμμή τα δημοφιλή τρένα Frecciarossa.
Είναι ο τρίτος χειριστής και η τέταρτη μάρκα υψηλής ταχύτητας για τη χώρα. Ο Iryo ξεκινά από τη Μαδρίτη προς τη Βαρκελώνη μέσω της Σαραγόσα και τη Μαδρίτη στη Βαλένθια μέσω της Κουένκα. Οι συνδέσεις με τη Σεβίλλη, τη Μάλαγα, την Κόρδοβα και την Αντεκέρα ξεκινούν τον Μάρτιο του 2023, με το Αλικάντε και το Αλμπαθέτε τον Ιούνιο.

Τα τρένα που κινούνται με υδρογόνο δείχνουν τον δρόμο στη Γερμανία
Παγκόσμια πρεμιέρα: 14 Coradia iLint για να ξεκινήσει η εξυπηρέτηση επιβατών στην πρώτη διαδρομή που λειτουργεί 100% υδρογόνο
Alstom

Όχι μια νέα σιδηροδρομική γραμμή, αλλά ένας νέος τρόπος για να οδηγείτε τις ράγες -- Η Γερμανία εγκαινίασε την πρώτη γραμμή στον κόσμο που λειτουργεί εξ ολοκλήρου με τρένα που κινούνται με υδρογόνο τον Αύγουστο. Η γραμμή, στο Bremervörde της Κάτω Σαξονίας, μεταφέρει 14 τρένα υδρογόνου που κινούνται με πρόωση κυψελών καυσίμου.
Συγχωνευμένες σταδιακά με το υπάρχον τροχαίο υλικό ντίζελ, τα τρένα υδρογόνου (το μοντέλο Coradia iLint) επρόκειτο να είναι πλήρως εγκατεστημένα μέχρι το τέλος του έτους.

Το Hellenic Train φτάνει στην Ελλάδα

Θάνος Κάρτσογλου/fsnews.it
Τα τρένα παγκόσμιας κλάσης της Ιταλίας έχουν εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη φέτος. Μετά την έναρξη της υπηρεσίας Frecciarossa τον Δεκέμβριο του 2021 από το Μιλάνο στο Παρίσι, η Trenitalia -- η κύρια εταιρεία του Polo Passeggeri (κόμβος επιβατών) του Gruppo FS, του δημόσιου ομίλου σιδηροδρόμων της Ιταλίας -- ξεκίνησε μια εγχώρια γαλλική γραμμή μεταξύ Παρισιού και Λυών τον Απρίλιο 2022.
Στη συνέχεια, πριν εγκαταστήσει το iryo, κατευθύνθηκε προς την Ελλάδα, όπου εγκαινίασε την Hellenic Train, έναν νέο ελληνικό σιδηροδρομικό φορέα για επιβάτες και εμπορευματικές μεταφορές. Παρουσιάζει ηλεκτρικά τρένα στην πολυσύχναστη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη -- το ταξίδι μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας διαρκεί λιγότερο από τέσσερις ώρες -- και λειτουργεί επίσης αστικές και προαστιακές γραμμές γύρω από την πρωτεύουσα.

Το προσωρινό «πλωτό» τρένο της Ταϊλάνδης
Το «πλωτό τρένο» της Ταϊλάνδης είναι ένα προσωρινό γεγονός λόγω της υψηλής στάθμης του νερού.
Jiraporn Kwang Kuhakan/Reuters

Η άνοδος της στάθμης του νερού σήμαινε ότι τον Νοέμβριο, οι επιβάτες της Ταϊλάνδης μπόρεσαν να οδηγήσουν σε ένα «πλωτό» τρένο σε μια από τις μεγαλύτερες δεξαμενές της χώρας.
Φεύγοντας από την Μπανγκόκ, το τρένο κατευθύνεται στην επαρχία Lop Buri, όπου το νερό έχει φτάσει στην κορυφή του φράγματος Pasak Jolasid. Σκεπτικά, το τρένο σταματά ακόμη και μόλις φτάσει στο μεσαίο σημείο, έτσι οι επιβάτες μπορούν να πηδήξουν έξω και να τραβήξουν selfies σε αυτόν τον απροσδόκητο υδάτινο κόσμο. Το τρένο λειτουργεί μέχρι τον Φεβρουάριο, αν και τον Νοέμβριο τα εισιτήρια είχαν ήδη εξαντληθεί μέχρι την Πρωτοχρονιά.

Ιταλική εξπρές στη χώρα της μπύρας

Το νέο νυχτερινό τρένο από τη Βιέννη και το Μόναχο σας μεταφέρει στην Ιταλική Ριβιέρα και στο Cinque Terre (στη φωτογραφία).
stevanzz/Adobe Stock

Μια καθυστερημένη είσοδος στη λίστα, η οποία ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου, το νέο νυχτερινό τρένο της ÖBB σας μεταφέρει από τις χιονισμένες πόλεις της Αυστρίας και της Γερμανίας στην ήπια ιταλική Ριβιέρα ή το αντίστροφο.
Ίσως η κατεύθυνση προς βορρά να είναι πιο διασκεδαστική -- ξεκινώντας από τη La Spezia (το σημείο εκκίνησης για το Cinque Terre), το τρένο κατευθύνεται βόρεια μέχρι την ακτή της Λιγουρίας και καλεί τη Γένοβα και το Μιλάνο, πριν περάσει από τη λίμνη Garda στη Βερόνα, αποχαιρετώντας την Ιταλία στην Πάδοβα και χτύπημα στην Αυστρία στο Villach. Εδώ χωρίζεται στα δύο -- το ένα μισό είναι από την Αυστρία και τη Γερμανία, καλώντας στο Σάλτσμπουργκ στις 6:49 π.μ. πριν φτάσει στο Μόναχο στις 9:20 π.μ. ενώ το άλλο μισό μένει στην Αυστρία, συνεχίζοντας για Βιέννη.
Προηγουμένως υπήρχε νυχτερινό τρένο Βιέννης-Μιλάνου -- η νέα διαδρομή το επεκτείνει πέρα ​​από την ιταλική πρωτεύουσα της μόδας.

Μια νύχτα στη Σκανδιναβία
Το νέο τρένο EuroNight της SJ διασχίζει τη Σουηδία και τη Δανία στο Αμβούργο της Γερμανίας.

Η Σουηδία είναι η πατρίδα του κινήματος της «πτωτικής ντροπής» της Ευρώπης και η σουηδική εταιρεία SJ το έχει αξιοποιήσει με το νυχτερινό τρένο της από τη Στοκχόλμη προς το Αμβούργο, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο με το όνομα EuroNight. Αναχωρώντας γύρω στις 5.30 μ.μ. από τη σουηδική πρωτεύουσα, έχει μια μεγάλη στάση στο Μάλμε πριν κατευθυνθεί μέσω της Δανίας, φθάνοντας στο Αμβούργο πριν από τις 7 π.μ.

edition.cnn.com
sidirodromikanea.blogspot.com