Η χώρα μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα σταθερό σιδηροδρομικό σύστημα που είναι γρήγορο, ακριβές και σχετικά προσιτό, ιδιαίτερα αν λάβετε έκπτωση σιδηροδρομικής κάρτας—από το πάσο τρένων σε όλη τη χώρα (κοινώς γνωστό ως JR Pass, το οποίο πρέπει να αγοραστεί εκτός Ιαπωνίας) για να τοπικές που κατοικούν σε συγκεκριμένες περιοχές.
Αλλά περιλαμβάνει επίσης μερικές από τις πιο εκθαμβωτικές ιδιωτικές γραμμές τρένων που υπάρχουν, με υπηρεσίες επί του σκάφους παρόμοιες με αυτές που θα βρείτε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο , άνετες ιδιωτικές καμπίνες, σαλόνια που είναι ουσιαστικά σαλόνια με ρόδες και υψηλές γαστρονομικές προσφορές.
Με απλά λόγια, σε όποια περιοχή στην Ιαπωνία κι αν αποφασίσετε να εστιάσετε, θα υπάρχει ένα μαγευτικό ταξίδι με το τρένο που θα σας περιπλανήσει. Εδώ είναι επτά από τα καλύτερα τρένα στην Ιαπωνία, από λαμπερά έως πανοραμικά και απλά ρομαντικά.
Ajeng Larasati/Unsplash
Σιδηρόδρομος του φαραγγιού Kurobe
Οι Άλπεις της Ιαπωνίας -οι οροσειρές που εκτείνονται κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης του κεντρικού Χονσού (το κύριο νησί της χώρας)- είναι από καιρό η γεωγραφική και πνευματική καρδιά του έθνους, όπου βρίσκονται ιερά και ιεροί τόποι, θερμές πηγές και παραδοσιακά χωριά αγροτών. Ένα ταξίδι στην περιοχή είναι απολύτως απαραίτητο και ο σιδηρόδρομος του φαραγγιού Kurobe είναι το τέλειο τρένο για τα αξιοθέατα για να φτιάξει τη διάθεση.
Αρχικά χτίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950 για να εξυπηρετήσει την κατασκευή του φράγματος Kurobe, η γραμμή λειτουργεί κατά μήκος μιας ελικοειδής έκτασης 12,4 μιλίων που διασχίζει το φαράγγι Kurobe - ένα από τα βαθύτερα φαράγγια της Ιαπωνίας - συνδέοντας τους σταθμούς Unazuki και Keyakidaira. Στη διαδρομή 80 λεπτών, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τη θέα στα απόκρημνα ορεινά τοπία και στις απότομες πλαγιές των βράχων, σε μια δασώδη χαράδρα και στον γάργαρο ποταμό Kurobe, καθώς διασχίζουν περισσότερες από 20 γέφυρες και περίπου 40 σήραγγες. Διαφορετικές στάσεις στη διαδρομή προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για πεζοπορία ή, γιατί όχι, στάση σε ένα υπαίθριο onsen.
Τα εισιτήρια ξεκινούν από 18 $ (ή 2.610 γιεν). Λάβετε υπόψη ότι το τρένο λειτουργεί εποχιακά από τα τέλη Απριλίου έως τον Νοέμβριο και είναι πιο δημοφιλές τον Οκτώβριο, όταν το φύλλωμα του φθινοπώρου μετατρέπει τις πλαγιές των λόφων σε μια ταπετσαρία από κόκκινα και κίτρινα. Αν πάτε τότε, φέρτε ένα σακάκι: οι περισσότερες καμπίνες είναι ανοιχτής όψης.
Getty
Gono Line
Εκτελώντας κατά μήκος της δυτικής ακτής των νομών Aomori και Akita στη βόρεια Ιαπωνία -μια περιοχή γεμάτη άγρια φύση και ηφαιστειακές οροσειρές- η γραμμή Gono μήκους 91,5 μιλίων είναι μια σημαντική διαδρομή για τους κατοίκους της περιοχής. Τυχαίνει επίσης να είναι ένας από τους πιο γραφικούς σιδηροδρόμους της χώρας. Ανάλογα με την εποχή, το τρένο περνά μέσα από καταπράσινα δάση και χιονισμένα τοπία, ορυζώνες και το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO του Shirakami-Sanchi, ένα παρθένο δάσος από ιαπωνικές οξιές. Αναμένετε την τυπική ποιότητα των τρένων της Ιαπωνίας—αποδοτικά, αρκετά άνετα και εξαιρετικά αξιόπιστα.
Λόγος προς τους σοφούς: Προσθέστε ένα επιπλέον επίπεδο ψυχαγωγίας στην εμπειρία περιήγησης στα αξιοθέατα, κάνοντας κράτηση για το Joyful Train που εκτείνεται κατά μήκος της γραμμής Gono ( Τα Joyful Trains είναι τρένα που περιλαμβάνουν δραστηριότητες επί του σκάφους, ειδικά βαγόνια για φαγητό και ειδικές εκδηλώσεις σταθμού). Ονομάζεται Resort Shirakami , περιλαμβάνει ζωντανές παραστάσεις «shamisen» (παραδοσιακή τρίχορδη κιθάρα από την περιοχή Tsugaru) και συνεδρίες αφήγησης στη διάλεκτο Tsugaru. Οι σιδηροδρομικές κάρτες JR μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη γραμμή Gono και όλα τα τρένα Joyful, εάν έχετε κάνει κράτηση εκ των προτέρων.
Alamy
Scenic Railway Sagano
Με μήκος μόλις 4,35 μίλια και μόλις 25 λεπτά μονή διαδρομή, ο Scenic Railway του Saganoείναι η συντομότερη διαδρομή στη λίστα, αλλά ίσως η πιο ρομαντική. Το τρένο τρέχει από τον σταθμό Torokko Saga στην Arashiyama - τη δεύτερη πιο σημαντική περιοχή περιήγησης στα αξιοθέατα του Κιότο - μέχρι την πόλη Kameoka, το τρένο διασχίζει χαλαρά τα βουνά κατά μήκος του ποταμού Hozugawa, προσφέροντας θέσεις στην πρώτη σειρά στη γύρω δασώδη χαράδρα. Κάθε τρένο είναι εξοπλισμένο με ρετρό-νοσταλγικές πινελιές, όπως ξύλινα παγκάκια - ένα νεύμα στο αρχικό του ντεμπούτο το 1899 - και αποτελείται από μια πλήρως ανοιχτή καμπίνα και τέσσερα κλειστά αυτοκίνητα (με παράθυρα που μπορούν να ανοίξουν). Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής εποχής του φυλλώματος, καθώς τα φύλλα στην πορεία αλλάζουν τα χρώματά τους, αλλά οι επιβάτες της άνοιξης μπορούν επίσης να απολαύσουν όμορφη θέα, όταν οι άνθη της κερασιάς είναι σε πλήρη άνθιση. Η γραμμή δεν λειτουργεί από τα τέλη Δεκεμβρίου έως τον Φεβρουάριο. Τα εισιτήρια ξεκινούν από $6 (880 γιεν),
Patarawadeekul Janchat/Alamy
Γραμμή Tokaido Shinkansen
Κανένα ταξίδι στην Ιαπωνία δεν θα ήταν ολοκληρωμένο χωρίς να ρίξετε μια ματιά στο όρος Φούτζι. Η γραμμή Tokaido Shinkansen (ένα τρένο με σφαίρες) είναι ο ευκολότερος τρόπος για να το πετύχετε αυτό. Συνδέοντας το Τόκιο με το Κιότο σε περίπου δύο ώρες και 20 λεπτά, η διαδρομή περνά από το μαγευτικό βουνό και προς τις δύο κατευθύνσεις, προσφέροντας τέλεια θέα στην ψηλότερη και πιο διάσημη κορυφή της χώρας. Επιλέξτε μια θέση στα δεξιά σας αν κατευθύνεστε προς το Κιότο ή στα αριστερά σας εάν πηγαίνετε στην πρωτεύουσα. Ακόμα καλύτερα, κρατήστε τη σειρά E από την πλευρά του παραθύρου για την καλύτερη θέα. Επιπλέον, η πρόσβαση στη γραμμή Tokaido Shinkansen καλύπτεται από το JR Pass.
Getty
Σουίτα με τρένο Shiki-shima
Ένα υβριδικό ηλεκτρικό/ντίζελ πολυτελές τρένο ύπνου, το Train Suite Shiki-shima είναι μια από τις πιο αποκλειστικές και ακριβές διαδρομές με σιδηρόδρομο στον κόσμο—τόσο που οι επιβάτες πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για να επιβιβαστούν και επιλέγονται από έναν τυχαία κλήρωση. Με εσωτερικούς χώρους από τον βιομηχανικό σχεδιαστή Ken Okuyama, γνωστό για τη δουλειά του με πολυτελή αυτοκίνητα με τη Ferrari, τη Maserati και την Porsche, η υπηρεσία 10 καμπινών και 34 επιβατών διαθέτει πολυτελή αισθητική ανατολή συναντά τη δύση (σκεφτείτε ιαπωνικά καθίσματα και κρεβάτια δυτικού στιλ) , παράθυρα από το δάπεδο μέχρι την οροφή σε ορισμένες από τις άμαξες και ένα φουτουριστικό αυτοκίνητο παρατηρητηρίου εξοπλισμένο με λευκές καρέκλες και πράσινα χαλιά. Τα δωμάτια είναι υπερβολικά ευρύχωρα και κατηγοριοποιούνται σε σουίτες, διαμερίσματα και μεζονέτες.
Μόλις επιβιβαστείτε, θα κατευθυνθείτε από το Τόκιο προς το βόρειο τμήμα της Ιαπωνίας , δηλαδή το Τοχόκου και το Χοκάιντο - ευρύχωρες περιοχές με εντυπωσιακή φύση και διαρκή παραδόσεις.
Τα δρομολόγια είναι είτε δύο είτε τεσσάρων ημερών και περιλαμβάνουν ενδιάμεσες στάσεις στα αξιοθέατα και διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, καθώς και μερικές εξαιρετικά υπέροχες γαστρονομικές εμπειρίες, από το πρωινό μέχρι το δείπνο. Τα νέα δρομολόγια έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν από τον Απρίλιο του 2022 και μετά. Τα εισιτήρια ξεκινούν από 3.830 $ (555.000 γιεν) για μονόκλινο σε μια βασική σουίτα.
Scarabea/Alamy
Twilight Express Mizukaze
Ένα από τα πιο πολυτελή τρένα της Ιαπωνίας, το Twilight Express Mizukaze με 10 καμπίνες (επίσης αναφέρεται απλά ως Mizukaze) οδηγεί μερικές από τις πιο συναρπαστικές διαδρομές στη δυτική πλευρά της χώρας. Πέντε διαφορετικά δρομολόγια μεταφέρουν τους επιβάτες κατά μήκος της ακτογραμμής της ενδοχώρας του Σέτο, κάνοντας στάσεις στην Οσάκα, το Εθνικό Πάρκο Setonaikai, το Miyajima και τη λιγότερο επισκέψιμη περιοχή San'in, ανάλογα με τον τρόπο που θα πάτε. Στο πλοίο, οι επιβάτες —έως 34— μπορούν να περιμένουν υπηρεσίες πέντε αστέρων από το αυτοκίνητο της τραπεζαρίας στα έξι «δωμάτια», το πιο εντυπωσιακό από τα οποία αποτελείται από μια ολόκληρη σιδηροδρομική μηχανή που διαθέτει τη δική της μπανιέρα (καλείται εύστοχα «The Suite» ). Τα εισιτήρια για αυτό είναι αρκετά δύσκολο να αποκτηθούν, με μια λίστα αναμονής που μπορεί να είναι πάνω από μισό χρόνο, αλλά πάρτε μια θέση και θα είστε σε ένα από τα πιο αποκλειστικά ταξίδια με τρένο στον κόσμο. Τα εισιτήρια —μπορούν να αγοραστούν μόνο στην Ιαπωνία— ξεκινούν από 2.800 $ (400.000 γιεν)
Επτά Αστέρια
Ο πολυτελής ύπνος Seven Stars, που κάνει κρουαζιέρες γύρω από το νησί Kyushu —το νότιο και δυτικότερο κύριο νησί της Ιαπωνίας— αξίζει να το προσθέσετε στη λίστα με τα κουβάρια της Ιαπωνίας, αν είστε έτοιμοι να ξεφαντώσετε. Το τρένο με επτά καμπίνες, που κυκλοφόρησε το 2013, με 20 επιβάτες είναι το ίδιο φανταχτερό, με βελούδινους εσωτερικούς χώρους στις 10 σουίτες του (όλα από ξύλο σφενδάμου, καρυδιάς ή τικ), ένα εξαιρετικό εστιατόριο που διευθύνεται από την Kyushu's master chef, και ένα lounge car που έχει ακόμη και το δικό του πιάνο. Το όνομα Seven Stars αναφέρεται στους επτά νομούς της περιοχής—Fukuoka, Nagasaki, Saga, Kumamoto, Oita, Miyazaki και Kagoshima—που το τρένο διέρχεται σε κυκλικά δρομολόγια δύο και τεσσάρων ημερών, καλύπτοντας περίπου 1.864 μίλια συνολικά. Τα εισιτήρια είναι απότομα, αλλά, στη θετική πλευρά, περιλαμβάνουν μια σειρά από δραστηριότητες που ξεπερνούν το ταξίδι με το τρένο: εκδρομές στα αξιοθέατα σε οροσειρές, ηφαίστεια και παραδοσιακά χωριά κεραμικής, εμπειρίες onsen και διανυκτερεύσεις σε παραδοσιακό (αλλά ακόμα κορυφαίο στην κατηγορία) ryokan. Τα εισιτήρια ξεκινούν από 4.400 $ (650.000 γιεν) ανά άτομο για ένα διήμερο ταξίδι ή 8.450 $ (1.250.000) ανά άτομο για μια τετραήμερη παραμονή.
Αν αναζητάτε κάτι λιγότερο ακριβό, το Kyushu διαθέτει επίσης πολλά απλούστερα τρένα για περιήγηση στα αξιοθέατα, όπως η γραμμή Hisatsu, μια αργή, τοπική σιδηροδρομική γραμμή (προς το παρόν έχει ανασταλεί λόγω πλημμυρών που προκλήθηκαν από έντονες βροχοπτώσεις τον περασμένο Ιούλιο).
cntraveler.com
sidirodromikanea.blogspot.com