Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022

Το EuroTube θα πειραματιστεί με την τεχνολογία hyperloop για σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές


Το ίδρυμα EuroTube, ένας ελβετικός μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός για την ανάπτυξη τεχνολογίας μεταφοράς κενού, θα ξεκινήσει δύο δοκιμαστικές διαδρομές για την εφαρμογή της τεχνολογίας hyperloop στη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμου. Τα δύο δοκιμαστικά κομμάτια ονομάζονται DemoTube και AlphaTube και θα βρίσκονται στο Dubendorf και το Collombey-Murazboth της Ελβετίας.

Από τον Marco Raimondi


Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, το DemoTube και το AlphaTube θα είναι κατάλληλα για δοκιμές σε φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν παλέτες, όπως είπε στο RailFreight.com ο Giacomo Pareschi, μηχανικός βιώσιμων μεταφορών στο EuroTube. Το έργο AlphaTube θα περιλαμβάνει επίσης δοκιμές σχετικά με τη φόρτωση και εκφόρτωση φορτίου και μηχανισμούς για την ασφαλή μεταφορά εμπορευμάτων.

Τι είναι αυτό για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές;

Το AlphaTube θα ρωτήσει πώς να προσαρμόσει τις τεχνολογίες επιτάχυνσης και αγκίστρωσης για φορτηγά οχήματα, τα οποία είναι συνήθως βαρύτερα από τους επιβάτες. Ο Pareschi διευκρινίζει μερικές από τις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά μας. «Όπως για κάθε άλλο σύστημα πολυτροπικών μεταφορών, η διασφάλιση αποτελεσματικών διαδικασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης είναι απαραίτητη για να γίνει αυτή η τεχνολογία ελκυστική», ανέφεραν.

Μια άλλη κύρια πρόκληση του hyperloop είναι ότι τα οχήματα πρέπει να αλλάξουν από περιβάλλον υπό πίεση σε κενό. Μία από τις ιδέες που ανέπτυξε ο Pareschi θα ήταν οι τηλεσκοπικές προβλήτες επιβίβασης. Αυτές οι προβλήτες θα συνδέουν το πίσω μέρος των οχημάτων με το περιβάλλον υπό πίεση, επιτρέποντας τη διαδικασία φόρτωσης του οχήματος χωρίς να βγαίνει από το σωλήνα.

Μια άλλη σημαντική πρόκληση είναι να ενσωματωθεί η μεταφορά TEU και FEU σε hyperloop. Η EuroTube πιστεύει ότι μία από τις λύσεις θα ήταν σωλήνες μεγαλύτερης διαμέτρου, 4,4 μέτρων, που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν οχήματα κατάλληλα για τέτοια κοντέινερ. Δεδομένου ότι τα εμπορευματικά βαγόνια είναι βαρύτερα και πιο ογκώδη, η υποδομή θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να πληροί αυτές τις απαιτήσεις.
Εικόνα: EuroTube.

Το πρωτότυπο DemoTube θα εγκαινιαστεί το 2024 και θα βρίσκεται στο Dubendorf, 10 χιλιόμετρα ανατολικά της Ζυρίχης. Η πίστα δοκιμών θα έχει μήκος 120 μέτρα και θα είναι εξοπλισμένη με το GammaShellPipe. Ο GammaShellPipe είναι ένας αεροστεγής σωλήνας από οπλισμένο σκυρόδεμα με διάμετρο 2,2 μέτρα, ο οποίος θα είναι έτοιμος για την επόμενη χρονιά.

Το DemoTube θα χρησιμοποιηθεί για τη δοκιμή όλης της νέας τεχνολογίας hyperloop σε μία μόνο τοποθεσία. Ο Pareschi πρόσθεσε ότι η εστίαση θα είναι στην κατασκευή και εγκατάσταση αεροστεγών σωλήνων και αερασφαλειών για περιβάλλοντα με διαφορετικές πιέσεις. Επιπλέον, θα γίνουν δοκιμές σε αντλίες κενού, μηχανισμούς ασφαλείας και ηλεκτρομαγνητική επιτάχυνση.

AlphaTube

Το AlphaTube θα είναι μακρύτερο από το αδελφό του στο Dubendorf, φτάνοντας τα 3,1 χιλιόμετρα σε μήκος. Η πίστα δοκιμών θα βρίσκεται στα δυτικά της χώρας, στο Collombey-Muraz, κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία. Δεν υπάρχει ακόμη ημερομηνία για την κυκλοφορία του AlphaTube. Ο Pareschi είπε ότι η συναρμολόγηση της πίστας θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια. Ωστόσο, η διαδικασία δεν μπορεί να ξεκινήσει μέχρι να εκδοθεί η οικοδομική άδεια. Ο σύλλογος αυτή τη στιγμή φροντίζει για γραφειοκρατικές διαδικασίες για να ξεκλειδώσει την άδεια.

Το AlphaTube θα είναι κάπως μια εκτεταμένη έκδοση του DemoTube, καθώς οι σωλήνες θα έχουν την ίδια διάμετρο. Αυτή η πίστα θα χρησιμοποιηθεί για τη δοκιμή οχημάτων υψηλής ταχύτητας, έως και 900 km/h. Το μήκος της διαδρομής στην πραγματικότητα υπολογίστηκε για να επιτρέπει την ασφαλή επιτάχυνση και το φρενάρισμα των οχημάτων.Εικόνα: EuroTube

Επιπλέον, το AlphaTube θα επιτρέψει τη δοκιμή της αιώρησης του οχήματος, τον τρόπο διατήρησης υψηλής ταχύτητας πλεύσης και την απαραίτητη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για την επιτάχυνση. Τέλος, η AlphaTube θα εφαρμόσει επίσης δοκιμές για την ενσωμάτωση ηλιακών συλλεκτών που τοποθετούνται πάνω από την υποδομή.

Συστήματα Hyperloop

Η τεχνολογία Hyperloop χρειάζεται τρία στοιχεία για να λειτουργήσει: σωλήνες, pods και τερματικά. Οι λοβοί είναι πούλμαν που βρίσκονται υπό πίεση σε ατμοσφαιρική πίεση και λειτουργούν μέσα στους σωλήνες ουσιαστικά χωρίς αντίσταση αέρα ή τριβή, χάρη στη μαγνητική πρόωση. Ένα σύστημα hyperloop θα βασίζεται στη ζήτηση και όχι σε ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, όπως για όλα τα συστήματα maglev, μια ολοκαίνουργια υποδομή θα ήταν απαραίτητη για την εφαρμογή της τεχνολογίας hyperloop. Ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της τεχνολογίας hyperloop είναι ο Elon Musk, ο οποίος, το 2012, ισχυρίστηκε ότι θα μπορούσε να γίνει ο πέμπτος τρόπος μεταφοράς.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com