Με διπλή χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και CEF φαίνεται, τελικά, ότι θα προχωρήσει η ΕΡΓΟΣΕ την υλοποίηση του μεγάλου σιδηροδρομικού έργου Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας, με υπογειοποίηση της γραμμής.
Σωτήρης Παπανδρέου
Με διπλή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα CEF 2, θα προχωρήσει από την ΕΡΓΟΣΕ η υλοποίηση του μεγάλου σιδηροδρομικού έργου Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών, που περιλαμβάνει την υπογειοποίηση της γραμμής.
Ο υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής, με σχετική αναφορά που έκανε προ ημερών, επιβεβαίωσε ουσιαστικά το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πελοπόννησος» από τις 24 Σεπτεμβρίου, κάνοντας γνωστό ότι η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι είναι εξασφαλισμένη με χρηματοδότηση τμήματος του έργου από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 και το τομεακό πρόγραμμα «Μεταφορές», όπως είχε γράψει και η «Π», ενώ το υπόλοιπο του ποσού, όπως είπε, εκτιμάται πως θα καλυφθεί από τη νέα πρόσκληση του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF II). Αυτό σημαίνει πως το έργο με την ολοκλήρωση των διαδικασιών ένταξης στα δύο αυτά ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα εξασφαλίζει την υλοποίησή του.
Να σημειωθεί ότι η πρώτη αναφορά για επικείμενη ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ και στο τομεακό πρόγραμμα του υπ. Υποδομών, είχε γίνει από τη γενική γραμματέα Υποδομών, Μαρία-Ελλη Γεραρδή, στη συνεδρίαση του Δικτύου «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» (ΣΕΑΔΕ), τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η κυρία Γεραρδή είχε πει τότε ότι οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς και ότι το έργο πρόκειται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Ηδη ο διαγωνισμός για το έργο Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών είναι σε εξέλιξη από τις αρχές του έτους από την ΕΡΓΟΣΕ, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικου διαλόγου και πλέον βρίσκεται στη Β`φάση της σχετικής διαδικασίας.
Περιλαμβάνει τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Πατρών, μια από τις μεγαλύτερες της χώρας ξεκινώντας από την οδό Κανελλοπούλου και τερματίζοντας στο νέο λιμάνι.
pelop.gr
sidirodromikanea.blogspot.com