Πηγή: Vox
Ο κινεζικός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας έχει ξεπεράσει τα 19.000 μίλια, καθιστώντας τον τον μεγαλύτερο και ταχύτερο στον κόσμο. Τα τρένα bullet της Ιαπωνίας, τα οποία μπορούν να ταξιδέψουν με ταχύτητες έως και 200 mph, λειτουργούν από τη δεκαετία του 1960.
Έχουν μεταφέρει σχεδόν 9 δισεκατομμύρια ανθρώπους χωρίς να χάσουν ούτε έναν επιβάτη. Η υπηρεσία τρένων υψηλής ταχύτητας TGV ξεκίνησε στη Γαλλία το 1981 και η υπόλοιπη Ευρώπη ακολούθησε σύντομα.
Πηγή: Photo12/Universal
Με εξαίρεση τη γραμμή Acela στον Βορειοανατολικό Διάδρομο, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν διαθέτουν πραγματικά τρένα υψηλής ταχύτητας. Μόλις 34 από τα 457 μίλια μπορούν να ταξιδέψουν με 150 mph στη γραμμή Acela. Μεταξύ Νέας Υόρκης και Βοστώνης, ταξιδεύει με μέση ταχύτητα περίπου 65 mph. Αυτό είναι πολύ αργό σε σύγκριση με τις ταχύτητες που ταξιδεύουν τώρα τα τρένα.
Γιατί λοιπόν οι ΗΠΑ, που θεωρούνται ηγέτιδα στην ανάπτυξη και την τεχνολογική πρόοδο, εξακολουθούν να «υστερούν» σε σχέση με πολλές χώρες στα δίκτυα τρένων υψηλής ταχύτητας; Είναι οικονομικό πρόβλημα; Ή μήπως μια πολιτισμική νοοτροπία; Στην πραγματικότητα οφείλεται σε πολλούς λόγους και απόψεις που εμπόδισαν τις ΗΠΑ να δημιουργήσουν το σιδηροδρομικό τους δίκτυο υψηλής ταχύτητας.
Η Αμερική είναι τεράστια!
Σε σύγκριση με άλλες χώρες με σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας, όπως η Γερμανία και η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ είναι πολύ μεγαλύτερες. Ρίξτε μια ματιά στη Ρωσία για να δείτε ότι δεν έχουν ακόμη κατασκευάσει ένα τρένο με σφαίρες μεταξύ Μόσχας και Βλαδιβοστόκ, 3987 μίλια (6416 χλμ.). Οι αποστάσεις μεταξύ των μεγαλύτερων πόλεων της Αμερικής είναι τεράστιες. Για παράδειγμα, οι περισσότερες από τις μεγάλες πόλεις της Κίνας βρίσκονται πολύ πιο κοντά η μία στην άλλη από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, γεγονός που καθιστά το σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας πιο πρακτική επιλογή στην Κίνα.
Πηγή: By Howchou / wikicommons
Η απόσταση από τη Σαγκάη στο Πεκίνο, τις μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας σε πληθυσμό , είναι περίπου 819 μίλια (1318 km) και θα χρειαστούν περίπου 4,5 – 6,5 ώρες για να ταξιδέψετε με το τρένο. Τώρα φανταστείτε το ακόλουθο σενάριο: αν θα θέλαμε να κάνουμε το ίδιο στις ΗΠΑ και να συνδέσουμε τις μεγαλύτερες πόλεις ανά πληθυσμό με σιδηροδρομικό δίκτυο, θα συνδέαμε τη Νέα Υόρκη με το Λος Άντζελες που θα έπρεπε να κατασκευάσει πάνω από 2.446 μίλια (3.936 χλμ.) σιδηροδρομικού δικτύου ! Τώρα φανταστείτε πόσο χρόνο θα έπαιρνε ένα τέτοιο ταξίδι!
Χαμηλή Πληθυσμιακή Πυκνότητα
Πηγή: ECPM Langues – Université de Strasbourg
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας έχει νόημα όταν υπάρχουν πολλές πυκνοκατοικημένες πόλεις η μία κοντά στην άλλη και δεν υπάρχουν μεγάλοι γεωλογικοί περιορισμοί για την επιβράδυνση των τρένων. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι έχει συνολικό πληθυσμό σχεδόν 330 εκατομμύρια, μεγάλο μέρος της Αμερικής εξακολουθεί να είναι άδεια γη. Οι πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις μας έχουν στην πραγματικότητα χαμηλότερη πυκνότητα πληθυσμού από ορισμένες επαρχίες της Κίνας. Ενώ μια σιδηροδρομική διαδρομή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Νέας Υόρκης και Ουάσιγκτον, DC μπορεί να έχει νόημα, είναι δύσκολο να δεις περισσότερους από λίγους ανθρώπους στη Missoula της Μοντάνα που θέλουν να επισκεφτούν το Phoenix της Αριζόνα ή ότι ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας θα τους φέρει εκεί πιο γρήγορα και φθηνότερα από ένα αυτοκίνητο ή ένα αεροπλάνο.
Αν ποτέ πετάτε πάνω από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε μια καθαρή μέρα, θα δείτε πόσο πολύ διαφέρει από τις υπερπληθυσμένες και παρόμοιες χώρες της Ασίας και της Ευρώπης παρακάτω. Για παράδειγμα, το Ντάλας, η τέταρτη μεγαλύτερη περιοχή του μετρό μας, έχει χαμηλότερη πυκνότητα πληθυσμού από το Hebei, μια κινεζική επαρχία που δεν είναι καν ιδιαίτερα κατοικημένη. Αυτό είναι πιθανότατα το κύριο στοιχείο που κάνει τα οικονομικά των τρένων υψηλής ταχύτητας τόσο προβληματικά.
engineerine.com
sidirodromikanea.blogspot.com