Ελπίδες πως αυτή τη φορά θα εμφανιστούν υποψήφιοι για τη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης, εκτιμώμενης αξίας 561 εκατ. ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί το εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ στο Θριάσιο, εκφράζουν στο υπουργείο Υποδομών. Τα τελευταία χρόνια απανωτοί διαγωνισμοί κηρύχθηκαν άγονοι, παρά το γεγονός πως αρχικά εμφανίστηκαν κάποιοι επενδυτές για το μεγάλο έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Φώτης Κόλλιας
Ο τελευταίος άγονος διαγωνισμός ολοκληρώθηκε προ ημερών, καθώς δεν υπήρξε συνέχεια στο ενδιαφέρον που είχε εκδηλώσει μια κοινοπραξία της Hellenic Train με τον όμιλο Κοπελούζου. Στο παρελθόν είχαν εμφανιστεί και κατασκευαστικοί όμιλοι όπως η Ελλάκτωρ, αλλά και εταιρείες logistics αλλά στο τέλος οι διαγωνισμοί έβγαιναν άγονοι.
Οι όροι συμμετοχής του ΟΣΕ στην παραχώρηση, οι καθυστερήσεις στην άλλη σύμβαση παραχώρησης που αφορά στο γειτονικό εμπορευματικό κέντρο, η διαμάχη με την Hellenic Train για τις αποθήκες Κ1 και Κ2 στο Θριάσιο περιλαμβάνονται στις αιτίες των συνεχών άγονων διαδικασιών.
Τώρα, στο υπουργείο Υποδομών, που προκήρυξε τον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό τα τελευταία χρόνια, θεωρούν πως θα υπάρξει ενδιαφέρον. Ο διαγωνισμός αφορά sτο ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων του ΟΣΕ στο οποίο έχουν κατασκευασθεί σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Εντός του ακινήτου, έχουν κατασκευαστεί και υφίστανται τα κτίρια Κ1, Κ2 και Κ3, τα οποία μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους (συνολικά περίπου 138 στρέμματα), δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης.
Για να λειτουργήσει το εμπορευματικό κέντρο, ο επενδυτής (αν εμφανιστεί σε αυτό το διαγωνισμό!) πρέπει να ολοκληρώσει εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού (από γερανογέφυρες μέχρι περονοφόρα οχήματα) τις οποίες αναλαμβάνει να εκτελέσει ο επενδυτής που θα υπογράψει 30ετή σύμβαση παραχώρησης.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα, να προμηθευτεί τον απαραίτητο εξοπλισμό και στη συνέχεια να λειτουργήσει το εμπορευματικό συγκρότημα. Θα παρέχει μεταξύ άλλων υπηρεσίες πύλης για τα εισερχόμενα και εξερχόμενα φορτηγά, υπηρεσίες διαχείρισης φορτίου στους ειδικούς χώρους του συγκροτήματος, υπηρεσίες συντήρησης των υποδομών πλην της σιδηροδρομικής υποδομής, κ.α. Το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως ο επενδυτής έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει και άλλες δραστηριότητες της επιλογής του εντός του μεγάλου ακινήτου.
Αντίστοιχη ταλαιπωρία με το διαγωνισμό για το εμπορευματικό συγκρότημα στο Θριάσιο έχει περάσει και η σύμβαση παραχώρησης για το γειτονικό εμπορευματικό κέντρο. Είχε υπογραφεί επί ΣΥΡΙΖΑ από την ΘΕΚ ΑΕ (συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair), αλλά υπήρξε παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Χρειάστηκαν διετείς διαπραγματεύσεις προκειμένου να υπογραφεί πρόσφατα η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης.
powergame.gr
sidirodromikanea.blogspot.com