Κατέφθασε στην Αθήνα ο πρώτος μετροπόντικας (TBM) που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρώτος μετροπόντικας που παρελήφθη από την ΑΒΑΞ, σε κομμάτια, θα μεταφερθεί στο εργοτάξιο "Κατεχάκη” στο φρέαρ που έχει διαμορφωθεί, όπου και θα ξεκινήσει η διαδικασία συναρμολόγησης τους.
της Ελένης Μπότα
Μέσα στο επόμενο διάστημα, αναμένεται να αποδοθεί στην κοινοπραξία και το εργοτάξιο στο Άλσος Βεϊκου στο οποίο θα συναρμολογηθεί ο δεύτερος μετροπόντικας που αναμένεται να ξεκινήσει το ταξίδι του τους επόμενους μήνες.
Τα δύο μηχανήματα θα "συναντηθούν" στο εργοτάξιο Ευαγγελισμός από όπου θα αποσυναρμολογηθούν.
Οι μετροπόντικες κατασκευάστηκαν και συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο της Herrenknecht AG στη Γερμανία και πρόκειται για μηχανήματα νέας τεχνολογίας που διαφυλάττουν την ασφάλεια των υπερκείμενων κατασκευών κατά τη διάνοιξη των σηράγγων και εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση της πόλης. Έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο που ξεπερνά τα 9 μέτρα.
Υπενθυμίζεται ότι από την Κατεχάκη ξεκίνησε πριν από 28 χρόνια, το 1994, ο ένας από τους δύο μετροπόντικες, που διάνοιξαν τα πρώτα τμήματα των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα το ΤΒΜ με το όνομα "Περσεφόνη", που χρησιμοποιήθηκε στο τμήμα της Γραμμής 3 από τον Σταθμό Κατεχάκη έως τον Σταθμό Σύνταγμα.
Οι δυο καινούργιοι μετροπόντικες θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας, με 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Η Γραμμή 4 "Άλσος Βεΐκου - Γουδή" του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.
Επίσης διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ.
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.
capital.gr
sidirodromikanea.blogspot.com