Οι driverless συρμοί θα ενσωματώνουν υψηλής τεχνολογίας συστήματα που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία τους και θα αναβαθμίζουν την εμπειρία μετακίνησης του επιβατικοί κοινού.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι προεργασίες για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, το πρώτο τμήμα της οποίας θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή και αναμένεται να είναι έτοιμο το 2029.
Η ολοκλήρωση του έργου θα σηματοδοτήσει τα εγκαίνια μίας νέας εποχής για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, εισάγοντας σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες.
Στα παραπάνω συγκαταλέγονται οι 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό (driverless) που θα είναι εξοπλισμένοι με hi-tech συστήματα, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών.
Ήδη, μάλιστα, έχουν γίνει αναφορές για «έξυπνους» συρμούς που -μεταξύ άλλων- θα υπολογίζουν την πληρότητα του κάθε βαγονιού, την ίδια ώρα που θα ενσωματώνουν ως στάνταρ κλιματισμό, αλλά και οθόνες αναπαραγωγής μηνυμάτων και βίντεο για την έγκαιρη και απρόσκοπτη ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
Η λειτουργία των συρμών θα ελέγχεται από ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική να επωμιστεί τον έλεγχο λειτουργίας των γραμμών 1,2,3 αλλά και τις μελλοντικές αυτόματες νέες αυτόματες νέες γραμμές, καθώς και το Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό θα έχει μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη – και το αντίστροφο σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά. Οι χρόνοι, αναλυτικότερα:
- Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά
Υπενθυμίζεται ότι driverless συρμούς θα έχει και το Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023. Το βασικό έργο του Μετρό έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην Πυλαία.
Θα υπάρχουν συνολικά 18 υπερ-αυτόματοι driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας με πλήρη κλιματισμό και στις αποβάθρες θα τοποθετηθούν αυτόματες θύρες οι οποίες θα ενισχύσουν σημαντικά την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com