Όταν τον Μάιο του 2019, στο πλαίσιο της παρουσίασης της βελτιωμένης υποδομής της γραμμής τρένου Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η οποία βρισκόταν εν εξελίξει, είχα κάνει τη διαδρομή, παρουσία του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, είχα αναφερθεί και είχα δημοσιεύσει φωτογραφίες από τις απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής στον Σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.
Δημήτρης Μπαλής
Το ρεπορτάζ είχε προκαλέσει αίσθηση και προβληματισμό, όμως αυτό που έγινε στη συνέχεια, ήταν να βελτιωθούν οι τουαλέτες, να αλλάξουν τα πλακάκια, να μην «κολυμπούν» στα νερά όσοι πήγαιναν «προς νερού τους», όπως λέγαμε παλιά, να μπουν πόρτες που να κλείνουν από μέσα. Μέχρι εκεί, διότι τρία και κάτι χρόνια μετά, που επισκέφθηκα ξανά τη Θεσσαλονίκη με τρένο, και είπα «ας ρίξω μια ματιά ακόμα να δω τι άλλαξε», διαπίστωσα ότι τοποθετήθηκε security και αλυσίδα στα σκαλιά για τις τουαλέτες, διότι πήγαιναν μετανάστες με βαλίτσες να κάνουν μπάνιο (!) και να αλλάξουν ρούχα.
DIMITRIS BALIS
DIMITRIS BALIS
Η security, διότι γυναίκα είδα την ώρα που πήγα, ευγενικά μου είπε τι συμβαίνει, ενώ όταν της είπα ότι δεν υπάρχει χαρτί τουαλέτας και σαπούνι πουθενά, μου τόνισε ότι το γνωρίζει από τα παράπονα που της κάνει ο κόσμος, το έχει μεταφέρει στους υπεύθυνους, αλλά…
DIMITRIS BALIS
DIMITRIS BALIS
DIMITRIS BALIS
Ο καλλωπισμός του Σταθμού του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, με μια παλιά άμαξα στην είσοδο και ξύλινα καθίσματα από παλιά βαγόνια στα τούνελ κάτω από τις αποβάθρες, σημείο που ξεχωρίζει –θετικά- από όλες τις υπόλοιπες υποδομές του σταθμού, μαζί με τις κυλιόμενες σκάλες και το ασανσέρ, δεν σώζει την κατάσταση.
DIMITRIS BALIS
Η εικόνα που παρουσιάζει ο σταθμός εσωτερικά είναι αποκαρδιωτική και θυμίζει ελληνική ταινία του 70. Παλαιομοδίτικα όλα, εκτός από τα ελάχιστα καταστήματα, ένα εστίασης και δύο εμπορικά.
Μέχρι και πινακίδες στην καθαρεύουσα υπάρχουν ακόμα για να θυμίζουν μιαν άλλη εποχή. «Εξοδος προς Γραμμάς – Sortie Vers Les Voies», αναφέρει χαρακτηριστικά στα ελληνικά και στα γαλλικά, πιθανότατα διότι ο τότε επικεφαλής θα πήγαινε σε γαλλικό σχολείο και ίσως θεώρησε ότι είναι η βασική διεθνής γλώσσα!
.Τραγική εικόνα και στις αποβάθρες, με τσιμέντο άγνωστης χρονολογίας, οροφές που έχουν φθαρεί από το νερό και σακούλες με άμμο σε στοίβες – άμμος η οποία χρειάζεται, όπως μου είπαν, για να ρίχνουν τα τρένα όταν κατά το φρενάρισμα υπάρχει ολίσθηση.
Είναι κρίμα σε μια εποχή που αναβαθμίζεται η υποδομή στο δίκτυο, με ηλεκτροκίνηση και γρήγορες ταχύτητες, που και η Hellenic Train φέρνει αναβαθμισμένα και σύντομα θα φέρει νέα τρένα, η κατάσταση στους σταθμούς να μην είναι ανάλογη.
Ακόμα και της Αθήνας ο Σταθμός, Λαρίσης όπως ονομάζεται, υπολείπεται, όμως η αναβάθμισή του είναι στη β’ φάση της ανάπτυξης, ύψους 42,1 εκατ.
Δυστυχώς στην Ελλάδα, ακόμα και του σήμερα, τα έργα ανάπτυξης δεν συμβαδίζουν. Σε λίγο θα έχουμε τρένα υδρογόνου και θα πηγαίνουμε σε Σταθμούς των δεκαετιών του κάρβουνου…
.huffingtonpost.gr
sidirodromikanea.blogspot.com