Ο Δήμος Πατρέων και οι φορείς της πόλης μας, έχοντας ως αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της πόλης της Πάτρας και των δημοτών της και στην προσπάθειά μας να συμβάλλουμε στους προβληματισμούς που αναπτύσσονται για την εν γένει υλοποίηση του έργου της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα Ρίο – Πάτρα, που προβλέπεται να υλοποιηθεί και σε συνέχεια των έως τώρα επιστολών μας, έχουμε τις εξής επισημάνσεις:
1. Συμφωνούμε στο Σχεδιασμό για υπόγειο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως την Ακτή Δυμαίων και την εν συνεχεία σύνδεσή του με το λιμάνι της Πάτρας.
2. Θεωρούμε εσφαλμένη την επιφανειακή διέλευση του τρένου από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, δεδομένου ότι:
Α) Το 1/3 περίπου του τμήματος, αποτελείται από ράμπες προσαρμογής στα εκατέρωθεν υπόγεια τμήματα, σημαντικού κόστους.
Β) Αποκόπτονται ουσιαστικά οι εκατέρωθεν γειτονιές και η συνοχή της πόλης στο αναφερόμενο τμήμα της πόλης.
Ως εκ τούτου, θεωρούμε μονόδρομο την πρότασή μας για ενοποίηση των δύο υπόγειων τμημάτων Ρίου και Πάτρας στο ανωτέρω τμήμα των τριών χιλιομέτρων, με κατασκευή υπογείως, των σταθμών Καστελλοκάμπου και Μποζαϊτίκων. Το επιπλέον κόστος των έργων στο ανωτέρω τμήμα δεν είναι μεγάλο, δεδομένου ότι δε χρειάζεται να υλοποιηθούν με την πρότασή μας, η ανισόπεδη διάβαση της οδού Ζαΐμη, η κάτω διάβαση της οδού Καστελλοκάμπου, η κάτω διάβαση της οδού Σκλάβου και η κάτω διάβαση της οδού Ανδρονίκου, μετά των συνοδών έργων τους, καθώς και η κατασκευή πέντε πεζογεφυρών που προβλέπονται με τον τρέχοντα σχεδιασμό.
3. Ο Δήμος μας έχει ζητήσει από την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., τη σύμφωνη γνώμη της για την παραχώρηση για χρήση, της επιφάνειας της μελλοντικά υπογειοποιημένης σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να την συμπεριλάβουμε στην υπό εκπόνηση μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Πάτρας και στη συνέχεια να υλοποιήσουμε τα έργα που θα απαιτηθούν. Αυτό μπορεί να γίνει από σήμερα και τα εν λόγω έργα να αφαιρεθούν από την εργολαβία, στο τμήμα από την οδό Νόρμαν έως το Νέο Λιμάνι. Είμαστε στη διάθεσή σας, να διαμορφώσουμε την επιφάνεια έως το Ρίο (γραμμικό πάρκο), με δικές μας δαπάνες, όπως και τα έργα μετακίνησης δικτύων από τη ΔΕΥΑΠ. Αυτό, θα μειώσει το κόστος κατασκευής και θα βοηθήσει να έχουμε οικονομικούς πόρους για τη συνολική υπογειοποίηση του τρένου στο κομμάτι που αναφερόμαστε. Συνημμένα σας υποβάλλουμε το αίτημά μας προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.
4. Η υπογειοποίηση του τμήματος Ρίου – Κανελλοπούλου και η δημιουργία στην επιφάνεια του γραμμικού πάρκου, με ανάπλαση, πεζοδρόμους, ασφαλή ποδηλατόδρομο, χωρίς κίνηση οχημάτων στη διαδρομή Ρίο – Κανελλοπούλου – Νότιο Πάρκο, μήκους περίπου οκτώ χιλιομέτρων, που προβλέπεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο ολοκληρώνεται σε μερικούς μήνες, όπως και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ΓΠΣ) της πόλης μας, δεν επιθυμούμε να μείνουν επί χάρτου. Η χρηματοδότηση και η υλοποίηση αυτού του έργου πρέπει να γίνει τώρα, που εξελίσσεται ο ανταγωνιστικός διάλογος και για το υπόλοιπο τμήμα των τριών χιλιομέτρων. Συνημμένα σας υποβάλλουμε το πρώτο τμήμα του ΣΒΑΚ.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στο ανωτέρω τμήμα δεν έχει υλοποιηθεί απολύτως τίποτε εδώ και πάνω από μια πενταετία (υπάρχει εγκατεστημένος εργολάβος της ΕΡΓΟΣΕ), θεωρούμε απόλυτα λογικά τα επιχειρήματά μας για υπόγειο τρένο από το Ρίο έως τον Άγιο Ανδρέα, με γνώμονα τη γενικότερη αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, προς το συμφέρον των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών μας.
.thebest.gr
sidirodromikanea.blogspot.com