Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

Οι τελευταίες αναβαθμίσεις πιστοποιούν την ηγετική θέση της Κίνας στους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας


Ένα τρένο με σφαίρες αναχωρεί από το Wuhan, την επαρχία Hubei της Κεντρικής Κίνας στις 20 Ιουνίου 2022, την ημέρα που το τμήμα Πεκίνο-Γουχάν της σύνδεσης υψηλής ταχύτητας Πεκίνο-Γκουανγκζού άρχισε να λειτουργεί με 350 χιλιόμετρα την ώρα.
Φωτογραφία: cnsphoto

Μετά από ένα ταξίδι μετ' επιστροφής μεταξύ του Πεκίνου και του Zhengzhou της Κεντρικής Κίνας, σε απόσταση σχεδόν 700 χιλιομέτρων μεταξύ τους σε λίγες μόνο ώρες, ένας ρεπόρτερ της Global Times και πολλοί άλλοι επιβάτες σε ένα σιδηροδρομικό ταξίδι υψηλής ταχύτητας που αναχωρούσε από το Πεκίνο τη Δευτέρα έγιναν οι νεότεροι μάρτυρες της απαράμιλλης ανδρείας της Κίνας στο σιδηροδρομικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας.

Η αναβάθμιση της Δευτέρας που οδήγησε τη σιδηροδρομική εταιρεία της χώρας να αυξήσει τις ταχύτητες των τρένων στα 350 χιλιόμετρα την ώρα από το μέγιστο 310 χιλιόμετρα την ώρα σε ένα τμήμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας Πεκίνου-Γκουανγκζού που προστέθηκε στη συλλογή μνημειωδών σιδηροδρομικών επιτευγμάτων της Κίνας, μαζί με δύο άλλες σημαντικές αναβαθμίσεις σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας την ίδια ημέρα.

Οι τελευταίες βελτιώσεις αποτελούν την επιτομή της μετεωρικής ανόδου της χώρας στον κόσμο των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας που περιστρέφεται όλο και περισσότερο γύρω από τις τεχνολογίες και τα πρότυπα Made-in-China. Ένας συνεχώς αυξανόμενος κατάλογος κορυφαίων τίτλων έχει δει την Κίνα να εκτοξεύεται από έναν αργοπορημένο σε πρωτοπόρο της επανάστασης της υψηλής ταχύτητας που ξεκίνησε με το Shinkansen της Ιαπωνίας.

Τέτοια επιτεύγματα έχουν καταστήσει το παγκόσμιο προβάδισμα της Κίνας στους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας αντικείμενο θαυμασμού, ειδικά για τις ΗΠΑ των οποίων το όνειρο υψηλής ταχύτητας κρέμεται στον αέρα εδώ και δεκαετίες, είπαν οι ειδικοί. Υπολόγισαν ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου των ΗΠΑ ήταν σε μεγάλο βαθμό άπιαστος για τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ή «Amtrak Joe», ένα από τα παρατσούκλια με τα οποία είναι γνωστός λόγω της ένθερμης υποστήριξής του για χρηματοδότηση της αμερικανικής εθνικής σιδηροδρομικής εταιρείας Amtrak.

Σε πλήρη αντίθεση, η συνεχιζόμενη πρόοδος που έχει κάνει η Κίνα στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας, παρά τους λόξυγκας όλα αυτά τα χρόνια, έχει βοηθήσει στην τόνωση της οικονομίας της και έχει δημιουργήσει αναπτυξιακά θαύματα, συνέχισαν οι ειδικοί.

Ζηλευτός αργοπορημένος

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Πεκίνο με το Γουχάν στην επαρχία Χουμπέι της κεντρικής Κίνας καθ' οδόν Zhengzhou, τμήμα του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Πεκίνο-Γκουανγκζού, ξεκίνησε τη λειτουργία του με τυπική ταχύτητα 350 km/h από 310 km/h τη Δευτέρα .

Μετά από μια έκρηξη επιτάχυνσης, η ταχύτητα του τρένου έφτασε τα 350 km/h από λιγότερο από 200 km/h μέσα σε λίγα μόνο λεπτά. Ο δημοσιογράφος των Global Times που ταξιδεύει μεταξύ του Πεκίνου και του τμήματος Zhengzhou της Κεντρικής Κίνας είδε μερικούς επιβάτες να τοποθετούν μπουκάλια νερού ανάποδα στα τραπέζια του δίσκου τους για να δοκιμάσουν τη σταθερότητα του τρένου υψηλής ταχύτητας.

Ολόκληρο το ταξίδι μέχρι το Γουχάν, μήκους περίπου 1200 χιλιομέτρων, έχει πλέον συντομευτεί κατά περίπου μισή ώρα σε τουλάχιστον 3 ώρες και 48 λεπτά.

Εάν ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Κίνα, Νίκολας Μπερνς, ταξίδευε ξανά με τρένο υψηλής ταχύτητας στη Γουχάν στο μέλλον, πιθανότατα θα εντυπωσιαζόταν ακόμη περισσότερο από την ταχύτητά του.

Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στη Γουχάν από το Πεκίνο νωρίτερα τον Ιούνιο, ο Μπερνς έγραψε στο Twitter: «Μόλις διέσχισα τον Κίτρινο Ποταμό στο Χενάν με το γρήγορο κλιπ των 308 χιλιομέτρων την ώρα σε αυτό το εντυπωσιακό τρένο Fuxing».

Επίσης το πρωί της Δευτέρας, ένα τρένο με σφαίρες αναχώρησε από τον δήμο Τσονγκκίνγκ της νοτιοδυτικής Κίνας για το Πεκίνο μέσω Χενάν, σηματοδοτώντας την πλήρη λειτουργία του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Ζενγκζού-Τσονγκκίνγκ.

Επιπλέον, ο σιδηροδρομικός σταθμός Fengtai του Πεκίνου, ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός κόμβος στην Ασία, άρχισε ξανά τη λειτουργία του την Δευτέρα. Ο ανακατασκευασμένος σταθμός έχει συνολική επιφάνεια σχεδόν 400.000 τετραγωνικών μέτρων και θα μπορεί να φιλοξενήσει το πολύ 14.000 επιβάτες την ώρα.

Οι τελευταίες βελτιώσεις βασίζονται στην αξιοζήλευτη άνοδο της χώρας στην εξέχουσα θέση στην παγκόσμια επανάσταση των υψηλών ταχυτήτων.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας έφτασε τα 40.000 χιλιόμετρα στα τέλη του 2021, φτάνοντας στο 93% των εγχώριων πόλεων με πληθυσμό άνω των 500.000 κατοίκων, αποκάλυψε νωρίτερα αυτό το μήνα ο An Lusheng, αναπληρωτής επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Σιδηροδρόμων.

Οι αριθμοί προφανώς εδραιώνουν τη θέση της χώρας ως στεγάζοντας το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, αν και η εποχή της Κίνας υψηλής ταχύτητας ξεκίνησε μόλις την 1η Αυγούστου 2008, όταν ο Υπεραστικός Σιδηρόδρομος Πεκίνου-Τιαντζίν τέθηκε σε λειτουργία με κορυφαία σχεδιασμένη ταχύτητα 350 km/h.

Έκτοτε, η Κίνα έχει αποκομίσει έναν αυξανόμενο αριθμό κορυφαίων τίτλων που με τα χρόνια έχουν εδραιώσει την ηγετική της θέση στον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα.

Σε ένα ακόμη σημάδι, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Beijing-Zhangjiakou ξεκίνησε στα τέλη του 2019, ο πρώτος σιδηρόδρομος του είδους του που επιτύχει αυτόνομη οδήγηση με ταχύτητα 350 km/h, στερεώνοντας την κορυφαία θέση της Κίνας στην τεχνολογία σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας .

Τέτοια επιτεύγματα μιλούν πολλά για την ηγετική θέση της Κίνας σε ταχείς σιδηροδρομικούς σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας, παρά ορισμένες δυσλειτουργίες την τελευταία δεκαετία.

Σχεδιαστικά ελαττώματα και ακατάλληλη διαχείριση επισημάνθηκαν ως αιτίες πίσω από ένα θανατηφόρο ατύχημα τρένου κοντά στο Wenzhou, στην επαρχία Zhejiang της Ανατολικής Κίνας τον Ιούλιο του 2011, μια επίσημη έρευνα που βρέθηκε στα τέλη του 2011.

Σε μια άλλη οπισθοδρόμηση, το 2013, ο πρώην υπουργός Σιδηροδρόμων Liu Zhijun έλαβε αναστολή θανατική ποινή για αποδοχή δωροδοκιών άνω των 64 εκατομμυρίων γιουάν (10 εκατομμύρια δολάρια) σε διάστημα 25 ετών, ιδίως για την ανάθεση κρατικών σιδηροδρομικών συμβάσεων.

Ο Sheng Guangzu, πρώην γραμματέας της ηγετικής ομάδας μελών του Κόμματος και γενικός διευθυντής της China Railway Corp, αποκαλύφθηκε τον Μάρτιο ότι συνεργαζόταν με μια έρευνα από το ανώτατο όργανο κατά των μοσχευμάτων της χώρας για ύποπτες σοβαρές παραβιάσεις της πειθαρχίας και των νόμων.

Αυτές οι δυσλειτουργίες ελάχιστα υποσκάπτουν την απαράμιλλη ισχύ της Κίνας που έχει φέρει τις εξαγωγές τεχνολογίας και λύσεων σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της χώρας σε πλεονεκτική θέση έναντι των πρώτων υιοθέτητων υψηλής ταχύτητας όπως η Ιαπωνία και ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά ώθησαν τις ΗΠΑ να ξεκινήσουν σε μια πρόθυμη αλλά σχεδόν μάταιη βιασύνη τρένου, είπαν οι παρατηρητές.

Καθώς ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας γίνεται τηλεφωνική κάρτα για την κινεζική οικονομία, η ισχύς των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της χώρας προφανώς υπερβαίνει κατά πολύ τη δυνατότητα εγχώριας συνδεσιμότητας και έχει γίνει όλο και περισσότερο ένα πλεονέκτημα κινεζικής προέλευσης στην κατασκευή υψηλών προδιαγραφών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Jakarta-Bandung (HSR). Με σχεδιαστική ταχύτητα 350 km/h, το HSR που κατασκευάστηκε με κινεζική τεχνολογία πρόκειται να μειώσει τη διαδρομή μεταξύ Τζακάρτα και Μπαντούνγκ, της πρωτεύουσας της επαρχίας Δυτικής Ιάβας, από πάνω από τρεις ώρες σε περίπου 40 λεπτά.

Όλα αυτά τα δεδομένα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις ΗΠΑ, οι οποίες εξερευνούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής ταχύτητας από τη δεκαετία του 1960, περίπου την εποχή που κατασκευάστηκε η πρώτη ιαπωνική γραμμή Shinkansen, αλλά παρέμενε καθυστερημένη στο να κάνει το όραμά της πραγματικότητα.

Ακόμη και μετά την ανάληψη των καθηκόντων του Μπάιντεν ως προέδρου των ΗΠΑ, η προώθηση της ώθησης των αμερικανικών σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας παρέμεινε μάλλον άπιαστη. Ο Μπάιντεν μετακινήθηκε μέσω Amtrak κατά τις δεκαετίες του στη Γερουσία.

Ένα νομοσχέδιο για τις υποδομές πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπέγραψε ο Μπάιντεν στα τέλη του περασμένου έτους προέβλεπε ένα μικρό μέρος για τη διέλευση και τους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες ότι δεν θα είναι αρκετό για τον εκσυγχρονισμό του γηρασμένου επιβατικού σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας, ανέφεραν τα ΜΜΕ.

Οι βελτιώσεις της υποδομής στο Νιου Τζέρσεϋ θα επιτρέψουν στα τρένα Acela της Amtrak να φτάσουν τα 241 χλμ/ώρα σε ένα τμήμα 25 χιλιομέτρων που συνδέει το Νιού Μπράνσγουικ και το Σάουθ Μπράνζγουικ, ανακοίνωσε ο σιδηρόδρομος την περασμένη εβδομάδα.

"Δεν είμαι αισιόδοξος για την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στις ΗΠΑ. Δεν είναι επειδή οι ΗΠΑ δεν διαθέτουν την τεχνολογία ή τη χρηματοδότηση, αλλά επειδή δεν συνειδητοποιούν τη στρατηγική σημασία της ανάπτυξης των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας για μια χώρα. Πάνω από αυτό, υπάρχουν ακόμη πολλές ομάδες συμφερόντων και ομάδες λόμπι στις ΗΠΑ που αντιτίθενται στην κατασκευή σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας», δήλωσε στους Global Times τη Δευτέρα ο Tian Yun, οικονομολόγος με έδρα το Πεκίνο.

Οικονομική ώθηση

Ενώ ο αμερικανικός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας φαίνεται να βρίσκεται στο στάδιο της εκκίνησης, το διαρκώς διευρυνόμενο δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας φαίνεται ότι έπαιξε τον ρόλο του στην ενίσχυση της οικονομίας της χώρας εν μέσω ποικίλων εγχώριων και υπερπόντιων περιπλοκών.

Λειτουργώντας ως το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Κεντρική Κίνα, το σιδηροδρομικό τμήμα Πεκίνο-Γουχάν συνδέει 12 σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας και διασχίζει τις βασικές περιοχές που καλύπτουν την περιοχή Πεκίνο-Τιαντζίν-Χεμπέι, τα συγκροτήματα πόλεων στην Κεντρική Κίνα και κατά μήκος του μεσαίου και κατώτερου ρεύματος τον ποταμό Yangtze, δήλωσε στους Global Times τη Δευτέρα ο Zheng Pingbiao, ερευνητής της Ακαδημίας Επιστημών Σιδηροδρόμων της Κίνας (CARS).

"Αυτές είναι οι βασικές περιοχές οικονομικής ανάπτυξης στην Κίνα. Η ενίσχυση της συνδεσιμότητας μεταξύ των πόλεων σε αυτήν την περιοχή έχει μεγάλη σημασία για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του έθνους", δήλωσε ο Zheng.

Η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού συστήματος υψηλής ταχύτητας θα επιταχύνει την εγχώρια οικονομική κυκλοφορία, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την Κίνα να επιτύχει τον οικονομικό στόχο της φέτος σε ένα πλαίσιο αβέβαιης εξωτερικής ζήτησης και διακυμάνσεων στη διεθνή κατάσταση, δήλωσε ο Hu Qimu, επικεφαλής ερευνητής στο Sinosteel Economic Ερευνητικό Ινστιτούτο, δήλωσε στους Global Times τη Δευτέρα.

"Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιταχύνουν τον κύκλο εργασιών του κεφαλαίου και να επεκτείνουν την κάλυψη των πωλήσεων των εμπορευμάτων. Ταυτόχρονα, μερικές ώρες διαδρομής μπορούν να προωθήσουν το σχηματισμό μιας ενοποιημένης αγοράς, μειώνοντας το κόστος συναλλαγής των επιχειρήσεων", είπε ο Χου.

Ο Χου πίστευε ότι οι επενδύσεις σε υποδομές θα παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη φέτος.

Από τον Μάιο, ο ρυθμός κατασκευής υποδομών επιταχύνεται με πολλά έργα που επικεντρώνονται σε νέες υποδομές, που απευθύνονται σε βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας, ψηφιακή οικονομία και προηγμένη κατασκευή.

Τα σημαντικά οικονομικά στοιχεία του Μαΐου έδειξαν θετικά σημάδια οικονομικής ανάπτυξης μετά την χαλάρωση της επιδημικής κατάστασης στις μεγάλες κινεζικές πόλεις, με τους οικονομολόγους να αναμένουν απότομη ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

«Αναμένεται ότι το ΑΕΠ της Κίνας θα φτάσει το 5 τοις εκατό φέτος, υποστηριζόμενο από την ανθεκτικότητα της κινεζικής οικονομίας και τα στοχευμένα υποστηρικτικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση», είπε ο Χου.

Εκτός από τη βραχυπρόθεσμη υποστηρικτική επίδραση στην οικονομική ανάκαμψη, η κίνηση έρχεται επίσης ως στρατηγική οικονομική διάταξη για ολόκληρη τη χώρα στο μέλλον, προωθώντας τη διασύνδεση μεταξύ διαφορετικών ομάδων πόλεων, δήλωσε στους Global Times ο Τιάν Γιουν, οικονομολόγος με έδρα το Πεκίνο. τη Δευτέρα

"Το σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας της Κίνας, το οποίο συνδέει διαφορετικές πόλεις, παίζει μεγάλο ρόλο στη μείωση του αναπτυξιακού χάσματος μεταξύ των περιοχών και στην επίτευξη κοινής ευημερίας", είπε ο Τιάν.

globaltimes.cn
sidirodromikanea.blogspot.com