Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

Οι Ευρωπαίοι εταίροι θα μελετήσουν έξυπνες και προσιτές υπηρεσίες με σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας

Η Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομής (CER), η Συμμαχία Νεοεισερχόμενων Επιβατηγών Σιδηροδρόμων στην Ευρώπη (AllRail), η Ευρωπαϊκή Ένωση Σιδηροδρόμων Βιομηχανίας (UNIFE) και η κοινή ερευνητική επιχείρηση για τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) διεξαγωγή μελέτης για «έξυπνες και προσιτές» υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).

Η μελέτη στοχεύει να καταδείξει τα σημαντικότερα οφέλη που θα προέκυπταν από την ολοκλήρωση ενός δικτύου υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει τις πρωτεύουσες και τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, καθώς και τα πλεονεκτήματα βιωσιμότητας ενός τέτοιου δικτύου.

Θα επιδιώξει επίσης να δείξει πώς και σε ποιο χρονοδιάγραμμα η επιταχυνόμενη επένδυση στον μετασχηματισμό των σιδηροδρόμων, και ειδικότερα του ευρωπαϊκού δικτύου υψηλής ταχύτητας και των υπηρεσιών του, αποτελεί βασικό στοιχείο για την παροχή μηδενικών εκπομπών, βιώσιμων και δίκαιων μεταφορών.

Η μελέτη στοχεύει επίσης να προωθήσει τον ριζικό μετασχηματισμό του σιδηροδρομικού συστήματος για την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης ενός «πλήρως λειτουργικού, πολυτροπικού, βιώσιμου και έξυπνου» Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T) που περιλαμβάνει σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας έως το 2050.

Οι εταίροι της μελέτης λένε ότι είναι βέβαιοι ότι η μελέτη «θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους κοινούς μας στόχους που θα οδηγήσουν σε ένα πιο ελκυστικό, φιλικό προς τον χρήστη, ανταγωνιστικό, προσιτό, εύκολο στη συντήρηση, αποτελεσματικό και βιώσιμο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό σύστημα».

«Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε τις πρώτες ερευνητικές μας δραστηριότητες και να παρουσιάσουμε τα πρώτα αποτελέσματα μέχρι το τέλος αυτού του έτους», λέει ο κ. Carlo Borghini, εκτελεστικός διευθυντής του Europe's Rail.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του CER, κ. Alberto Mazzola, λέει ότι η μελέτη θα καταδείξει τις δυνατότητες του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας να συνδέει όλες τις πρωτεύουσες της ΕΕ και τις μεγάλες πόλεις «με βολικό και άνετο τρόπο και τα θετικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη που θα φέρει αυτό». Αν και έχουν επιτευχθεί πολλά μέχρι στιγμής, λέει ότι χρειάζονται πολλά περισσότερα για να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της Στρατηγικής Έξυπνης και Βιώσιμης Κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένου του διπλασιασμού της σιδηροδρομικής κίνησης υψηλής ταχύτητας έως το 2030 και του τριπλασιασμού της έως το 2050.

«Θέλουμε να βλέπουμε τρένα υψηλής ταχύτητας με μεγάλη χωρητικότητα - 1000 θέσεις το καθένα - που συνδέουν μέρη σε όλη την Ευρώπη σε συχνή βάση», λέει ο γενικός γραμματέας της AllRail, κ. Nick Brooks. «Αυτό θα οδηγήσει σε χαμηλούς ναύλους και υψηλά έσοδα. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης πρέπει να επιτρέψουν στον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας να γίνει η ραχοκοκαλιά των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη».

railjournal.com
sidirodromikanea.blogspot.com