Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Γαλλία: 100 βαγόνια που προορίζονται για το διαλυτήριο μετατράπηκαν σε κομψά νέα ολοκαίνουργια τρένα για ύπνο. Βίντεο.


Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με τρένο επιστρέφουν. Ίσως είναι το χάος του αεροδρομίου που ξετυλίγεται σε όλη την Ευρώπη. Ίσως οι ταξιδιώτες έχουν επίγνωση του αντίκτυπου των πτήσεων τους. Ή ίσως μετά την πανδημία υπάρχει ένα βήμα προς έναν πιο αργό ρυθμό ζωής όπου το ταξίδι είναι μέρος του ταξιδιού που πρέπει να απολαύσουμε.

Όποιος και αν είναι ο συνδυασμός των λόγων, εμείς στο Euronews Travel πιστεύουμε ότι είναι υπέροχο που ανοίγονται περισσότερες επιλογές.
Τον Μάιο του 2021, το θρυλικό τρένο από το Παρίσι στη Νίκαια άνοιξε ξανά μετά από τέσσερα χρόνια διακοπής λειτουργίας. Και από την 1η Ιουλίου, μια ειδική διαδρομή μόνο για το καλοκαίρι από το Παρίσι προς το Hendaye στον Βισκαϊκό Κόλπο, ακριβώς δίπλα στα ισπανικά σύνορα, εκτελείται έως τις 28 Αυγούστου.
Στην Αυστρία, ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας OeBB έχει ξεκινήσει μια σειρά από διεθνείς διαδρομές όπου οι επισκέπτες μπορούν να επιβιβαστούν σε ένα τρένο στη Βιέννη και να ξυπνήσουν στο Άμστερνταμ, τις Βρυξέλλες ή τη Ρώμη.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει το Calendonian Sleeper του που μεταφέρει ταξιδιώτες από το Λονδίνο και τη Σκωτία. Ενώ, χάρη στην Γκρέτα, η Σουηδία είναι γνωστή για τις εκτεταμένες και επιτυχημένες νυχτερινές διαδρομές των υπεραστικών τρένων.

Ανακύκλωση παλαιών τρένων

Σε μια προσπάθεια να αυξήσει την ικανότητά της να εκτελεί περισσότερα νυχτερινά τρένα στη Γαλλία, η SNCF μετατρέπει 100 βαγόνια που προορίζονται για το διαλυτήριο σε ολοκαίνουργια τρένα για ύπνο.
Το ιστορικό εργαστήριο κοντά στο σταθμό Périgueux, στη νότια Γαλλία, έχει ήδη ολοκληρώσει πάνω από το ήμισυ του στόχου του μετασχηματισμού.
«Η κύρια πρόκληση ήταν να τηρηθεί η προθεσμία για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε την υπηρεσία στα τέλη του 2021 όπως είχε προγραμματιστεί», λέει ο Mathieu Michaud, διευθυντής του τεχνικού κέντρου Périgueux.
Πολλά από τα βαγόνια που μεταμορφώνουν είχαν ήδη απογυμνωθεί για να χρησιμοποιηθούν τα μέρη τους για τη συντήρηση του στόλου.
«Είχαν υποστεί ζημιές, βανδαλισμούς, καταληψίες και ήταν πραγματικά σε άθλια κατάσταση», εξηγεί ο Julien Polito, διευθυντής τροχαίου υλικού στο τεχνικό κέντρο Charentes Périgord.
«Ήταν τα πιο κατεστραμμένα αυτοκίνητα του στόλου, για τα οποία δεν είχαμε εμπορική χρήση, επομένως πριν τα θέσουμε ξανά σε λειτουργία, έπρεπε να εκτελέσουμε σημαντική εργασία για να τα φέρουμε στα πρότυπα».
Το εξωτερικό κέλυφος του τρένου, ηλεκτρικά, εγκαταστάσεις, WiFi, φωτισμός, κρεβάτια και καρέκλες όλα έχουν αλλαχτεί
Σύμφωνα με τον Julien, χρειάζονται περίπου 4.000 εργάσιμες ώρες για να μετατραπεί μια άμαξα σε μια άμαξα με κρεβάτι και μεταξύ 2.500 - 3.000 για μια καθιστή άμαξα.

Η Γαλλία επαναφέρει τα νυχτερινά τρένα

Λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης, το 2017 η γαλλική κυβέρνηση διέκοψε τα νυχτερινά τρένα σε όλες τις διαδρομές όπου οι επιβάτες είχαν άλλες εναλλακτικές, αφήνοντας μόνο δύο - μεταξύ Παρισιού και Briançon στις Άλπεις και Cerbère στα Πυρηναία.
Όμως το 2021, η κυβέρνηση του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν άλλαξε γνώμη, ανακοινώνοντας σχέδια για την αναβίωση των νυχτερινών τρένων ως μέρος ενός προγράμματος επενδύσεων 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ στον σιδηρόδρομο.
Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Jean-Baptiste Djebbari δήλωσε τον Ιανουάριο ότι ήλπιζε να κυκλοφορούν νυχτερινά τρένα σε δώδεκα δρομολόγια μέχρι το 2030, με τη σύνδεση Παρίσι-Νίκαια να ακολουθείται με μια αναζωογονημένη γραμμή μεταξύ Παρισιού και Tarbes, κοντά στην Ισπανία.
Πιο κάτω, η Γαλλία στοχεύει να έχει τρένα που τρέχουν νύχτα μεταξύ των πρωτευουσών των επαρχιών και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων.
Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να μάθετε περισσότερα για τη μεταμόρφωση των τρένων ύπνου.

 

euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com