Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

ΕΝΑΣ ΧΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΑΜΕΝΗ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ


Η ανάρτηση του Κώστα Κατσιμίγα που «ξεδιαλύνει» τα πράγματα

 Όλοι όσοι ζούμε σε αυτόν τον τόπο έχουμε άπειρες φορές για αυτό το περιβόητο πλεονέκτημα της περιοχής μας που ονομάζεται διασυνοριακότητα.

 Στην πραγματικότητα όμως ελάχιστα έχουν γίνει για να εκμεταλλευτούμε αυτό το πλεονέκτημα και φοβούμαστε πως κατά τον συνήθη ρου των πραγμάτων ακόμα λιγότερα υπάρχει η πρόθεση να γίνουν προς εκμετάλλευση του εν λόγω πλεονεκτήματος. 
Οι λόγοι πολλοί και διάφοροι και έχουν αναλυθεί πολύ καλύτερα από ανθρώπους ειδικότερους εξ ημών. Μία πτυχή ανεκμετάλλευτης διασυνοριακότητας είναι και αυτή του σιδηρόδρομου. 
Ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζει όσο λίγοι το θέμα του σιδηρόδρομου στην περιοχή και τις χαμένες ευκαιρίες που δημιουργεί η μη εκμετάλλευσή του είναι ο κ. Κώστας Κατσιμίγας που σε ανάρτησή του χρειάστηκε να παραθέσει μόλις έναν χάρτη (μαζί με τις αναγκαίες διευκρινίσεις) προκειμένου να καταδείξει την χαμένη ευκαιρία εκμετάλλευσης της διασυνοριακότητας της περιοχής από τη χάραξη του καλούμενου ως ανατολικό κλάδο της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Κατσιμίγα είναι η εξής: 
«ΤΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ» 


«Ο χάρτης απεικονίζει τα σιδηροδρομικά δίκτυα στα ανατολικά Βαλκάνια και πιο συγκεκριμένα την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή στην ΒΑ Ελλάδα που βρίσκεται «εν υπνώσει», το σιδηροδρομικά δίκτυα της Βουλγαρίας και ολίγον των όμορων χωρών. 
Προσέξτε τι θα συμβεί αν γίνουν δυο απλά πράγματα: Αν συνδεθεί η Κομοτηνή με την Βουλγαρική κωμόπολη Podkova (40km), καθώς και η Καβάλα με τη Δράμα, αμέσως και η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα αποκτούν πολύ γρηγορότερη, επομένως και πιο ουσιαστική σύνδεση με τα ανατολικά Βαλκάνια και πιο συγκεκριμένα με τα παρευξείνια λιμάνια Μπουργκάζ και Βάρνα και το παραδουνάβιο Ρούσε. Αυτό το σενάριο δεν υπάρχει ούτε στη σκέψη των «ιθυνόντων» του ΟΣΕ και του Υπουργείου Μεταφορών. Αντίθετα επιμένουν στη δρομολόγηση ενός προαστιακού Θεσσαλονίκης (Διαδρομή Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Λαγκαδίκια-Νέα Μάδυτος-Ασπροβάλτα-Αμφίπολη-Ποδοχώρι –Αμυγδαλεώνα), βαφτίζοντας τον ανατολικό κλάδο Εγνατίας απορροφώντας ευρωπαϊκά κονδύλια. Η Ευρώπη βεβαίως νοιάζεται απλά να συνδεθεί η Θεσσαλονίκη με τα λιμάνια Καβάλας Αλεξανδρούπολης και δεν νοιάζεται από πού θα περάσει.
 Και μάλλον η ΕΕ αγνοεί το γεγονός ότι Θεσσαλονικιώτικα συμφέροντα θέλουν να αποκόψουν την Καβάλα από την άμεση και γρήγορη πρόσβαση στα Βαλκάνια, όπως αγνοούν και την αποκοπή Σερρών και Δράμας από το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταφορών. Κάνετε μια προσεκτική ανάγνωση του χάρτη και θα καταλάβετε γιατί η περιοχή μας μπορεί , αλλά εμποδίζεται να αξιοποιήσει την διασυνοριακότητα της προς όφελος των πολιτών της ΒΑ Ελλάδας αλλά και της Χώρας μας γενικότερα. 

Υ.Γ. Για τους φίλους εβρίτες: Η γραμμή Simeonograd- Nova Zagora δεν είναι κανονικού εύρους και δεν εξυπηρετεί τρένα που κινούνται στις διεθνείς γραμμές πλάτους 144 εκ. Επομένως σήμερα ένα τρένο από Αλεξανδρούπολη προς Μπουργκάζ θα ακολουθήσει τη διαδρομή Ορμένιο-Dimitrovgrad-Stara Zagora-Burgaz. Δηλαδή θα κάνει ένα S. Γραμμή από Svilegrad προς Burgaz δεν υπάρχει σε κανένα σχεδιασμό…».


paratiritis-news.gr 
sidirodromikanea.blogspot.com