Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022

Ανακαλύψτε τα καλύτερα ατμοκίνητα ταξίδια με τρένο στην Ευρώπη

Ταξιδεύοντας με τρένο σας επιτρέπει να απολαύσετε το τοπίο γύρω σας, αντί να πηγαίνετε απλώς από το Α στο Β όπως κάνετε σε μια πτήση. Σημαίνει επίσης ότι το επόμενο ταξίδι σας δεν θα μεγιστοποιήσει το αποτύπωμα άνθρακα, καθώς τα τρένα εκπέμπουν τεράστιο 90% λιγότερες εκπομπές από τα αεροπλάνα.

Καθίστε αναπαυτικά, χαλαρώστε και απολαύστε ένα ταξίδι στην Ευρώπη, που δεν τροφοδοτείται από ατμό.

Τα ταξίδια που ονομάστηκαν «το πιο πολυτελές τρένο της Βρετανίας» ή «η Μεγάλη Δούκισσα των πολυτελών τρένων» στο Northern Belle ξεκίνησαν το 2000.

Η παλαιότερη από τις 7 περίτεχνα διακοσμημένες άμαξες Pullman του 1930, με το όνομα The Duart, χρησιμοποιήθηκε κάποτε από τη Βρετανική Βασίλισσα ως μέρος του Βασιλικού Τρένου της.

Όλες οι άμαξές του φέρουν το όνομα ενός μεγάλου βρετανικού κάστρου ή αρχοντικού σπιτιού. Το τρένο αποκαταστάθηκε από μερικούς από τους κορυφαίους τεχνίτες του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένων ειδικών σε μαρκετερί, τοιχογράφους και καλλιτέχνες ψηφιδωτών.

Το Northern Belle προσφέρει πολλά ταξίδια με ατμό, με τα βαγόνια να σύρονται από μία από τις πέντε μαύρες ατμομηχανές, συμπεριλαμβανομένης της 88χρονης ατμομηχανής, «Princess Elizabeth».

Γνωστή ως "Lizzie" πήρε το όνομά της από μια νεαρή τότε πριγκίπισσα που αργότερα έγινε η βασίλισσα της Βρετανίας Ελισάβετ Β'.

Το τρένο συνήθως μεταφέρει έως και 300 επιβάτες, αλλά οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης σημαίνουν ότι θα μεταφέρει μόνο τα δύο τρίτα των συνηθισμένων επιβατών του τον Απρίλιο.

Τα εισιτήρια για ένα εξαντλημένο ταξίδι στο Εδιμβούργο τον Απρίλιο κοστίζουν 356 ευρώ. Στους επιβάτες σερβίρεται ένα ποτήρι σαμπάνια μετά την επιβίβαση στο τρένο στο Ντέρμπι της ανατολικής Αγγλίας, πριν από ένα brunch τριών πιάτων ακολουθούμενο από καφέ στο ταξίδι προς τα έξω.

Για το ταξίδι στο σπίτι, οι επιβάτες σερβίρονται σαμπάνια όταν επιβιβάζονται ξανά στο τρένο, ακολουθούμενο από ένα γκουρμέ δείπνο πέντε πιάτων από τα καλύτερα εποχικά υλικά από τα Βρετανικά Νησιά, με κρασί.

Η παλαιότερη ατμομηχανή της Ευρώπης με καύση άνθρακα μεταφέρει επιβάτες από το Jenbach περνώντας από αλπικά λιβάδια και δάση μέχρι τις όχθες της λίμνης Achensee από τα τέλη του 1800.

Το ταξίδι 6,8 χιλιομέτρων στο αυστριακό Τιρόλο καλύπτει 440 μέτρα υψόμετρο. Όταν φτάσετε στην κορυφή, μπορείτε να πιάσετε ένα ατμόπλοιο από τη λίμνη για να συνεχίσετε το πανοραμικό ταξίδι.
Το Achensee Steam Cog Railway Haeferl @creative Commons

Σιδηρόδρομος Furka, Ελβετία

Η γραμμή ατμού Furka είναι ο δεύτερος υψηλότερος σιδηρόδρομος στην Ελβετία, μετά τον σιδηρόδρομο Bernina. Διασχίζει τα όμορφα χωριά Realp στο Uri και Oberwald στο Valais, διασχίζοντας το μαγευτικό ορεινό τοπίο των Κεντρικών Άλπεων και προσφέρει θέα στον εντυπωσιακό παγετώνα του Ροδανού μήκους 8 χιλιομέτρων. Η ενδιάμεση στάση στο σταθμό Furka μεταφέρει τους ταξιδιώτες στο υψηλότερο σημείο των διαδρομών των 2160 μέτρων.
Furka Railway, Ελβετία DOMINIC FAVRE/AP

Ατμοκίνητο τρένο Cevennes, Γαλλία

Ένα ταξίδι 13 χιλιομέτρων μεταξύ Anduze και Saint-Jean-du-Gard με παλιές υπαίθριες άμαξες είναι ένας μοναδικός τρόπος για να απολαύσετε την ύπαιθρο της Προβηγκίας.

Το τρένο ατμού Cévennes μεταφέρει επιβάτες κατά μήκος οδογέφυρων πάνω από τον ποταμό Gardon, σταματώντας για να επισκεφθείτε τους βοτανικούς κήπους του La Bambouseraie, 2 χιλιόμετρα πριν από το Anduze.
Cévennes Steam Train DOMINIQUE FAGET/2004 AFP

Τραμ ατμού, Ολλανδία

Κάντε ένα ταξίδι στη γεμάτη τουλίπες ύπαιθρο του Άμστερνταμ με ένα «τραμ» ατμού από το μουσείο σιδηροδρόμων του Hoorn στο Medemblik.

Μπορείτε να συνεχίσετε από το Medemblik με ένα γραφικό ταξίδι με σκάφος κατά μήκος της λίμνης IJsselmeer στο Enkhuizen και στη συνέχεια να πάρετε ένα σύγχρονο τρένο πίσω στο Hoorn για να ολοκληρώσετε το ταξίδι, γνωστό ως το «ιστορικό τρίγωνο».


Σιδηρόδρομος Brocken, Γερμανία

Ο σιδηρόδρομος Brocken διασχίζει παραμυθένια χωριά που βρίσκονται στις χιονισμένες κορυφές της οροσειράς Harz της βόρειας Γερμανίας.

Πήρε το όνομά του από την υψηλότερη κορυφή στην περιοχή στην κεντρική Γερμανία, το Brocken άρχισε να τρέχει για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1890, αλλά έκλεισε αφού υπέστη ζημιά κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά την ανέγερση του Τείχους του Βερολίνου, χρησιμοποιήθηκε ως στρατιωτική βάση και ο σιδηρόδρομος του μετέφερε προμήθειες. Ο σιδηρόδρομος άνοιξε ξανά για επιβατική χρήση το 1992, μετά την επανένωση της Γερμανίας.
The Brocken Railroad Klaus-Dietmar Gabbert/AP

Ορεινός σιδηρόδρομος Brienz-Rothorn

Ο σιδηρόδρομος Brienz Rothorn δεν είναι μόνο ένας από τους πιο απότομους σιδηροδρόμους στην Ελβετία, αλλά τροφοδοτείται επίσης σχεδόν εξ ολοκλήρου από ατμομηχανές.

Περνώντας μέσα από κάποιο εντυπωσιακό τοπίο στη διαδρομή του από το Brienz, διανύει 7,2 χιλιόμετρα μέχρι την κορυφή του όρους Rothorn στα 2244 μέτρα.

Το Brienz Rothorn Bahn τέθηκε σε χρήση για πρώτη φορά το 1892 και από το 1953 έως το 1990 ήταν ο μόνος οδοντωτός σιδηρόδρομος που λειτουργούσε πλήρως με ατμό στην Ελβετία.

euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com