Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

Σύμφωνα με το σχέδιο το μετρό Εξαρχείων

Xθες πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαμαρτυρίας μπροστά από τα γραφεία της «Αττικό Μετρό» από κατοίκους της περιοχής

Η «Αττικό Μετρό» φέρεται να έχει ολοκληρώσει την τοπογραφική αποτύπωση, την καταγραφή των επικειμένων στην πλατεία και τις μελέτες, ωστόσο εργοτάξιο δεν έχει ακόμα στηθεί.

Γιώργος Λιάλιος

Σταθερή στον σχεδιασμό που προβλέπει την κατασκευή σταθμού μετρό στην πλατεία Εξαρχείων παραμένει η «Αττικό Μετρό». Το θέμα όμως εξακολουθεί να διχάζει την τοπική κοινωνία. Xθες πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαμαρτυρίας μπροστά από τα γραφεία της εταιρείας, με αίτημα την κατάργηση του σταθμού, ενώ συνεργεία των αναδόχων, που προσέγγισαν τους προηγούμενους μήνες την πλατεία, εκδιώχθηκαν.
Με το σύνθημα «Οχι στον αφανισμό της πλατείας Εξαρχείων από την κατασκευή σταθμού μετρό», ομάδα κατοίκων των Εξαρχείων διαδήλωσε χθες κάτω από τα γραφεία της εταιρείας. Τη συγκέντρωση διοργάνωσε το «Συντονιστικό δράσεων για την υπεράσπιση των Εξαρχείων». «Πρόκειται για τη μοναδική πλατεία στην ευρύτερη περιοχή Εξαρχείων και Νεάπολης, από τη Σόλωνος έως τη λεωφόρο Αλεξάνδρας», λέει η Μαργαρίτα Κιάου, μέλος της ανοιχτής συνέλευσης κατοίκων και μόνιμη κάτοικος της περιοχής. «Δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση και έχει περάσει διάφορα κύματα. Δεν παύει όμως να είναι σημείο συνάντησης της γειτονιάς, χώρος υψηλού πρασίνου και η μόνη διέξοδος για παιχνίδι για τα παιδιά της περιοχής. Αντ’ αυτού, θα κοπεί το υψηλό πράσινο, η περιοχή θα κλειστεί ως εργοτάξιο για τουλάχιστον μία δεκαετία και κατόπιν αυτό που θα δημιουργηθεί δεν θα είναι πλατεία όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, αλλά ένας χώρος με κυλιόμενες σκάλες και μπετονένια κουτιά στο κέντρο. Θεωρώ ότι η δημιουργία του σταθμού στην Τοσίτσα θα ήταν η καλύτερη λύση».

Από την πλευρά της, η «Αττικό Μετρό» τονίζει ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για τη μείωση της όχλησης, ωστόσο η κατάργηση του σταθμού είναι εκτός συζήτησης. «Αναμφισβήτητα η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας μας που υλοποιείται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας», λέει ο Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό». «Η “Αττικό Μετρό”, έχοντας πλούσια εμπειρία από την κατασκευή του υφιστάμενου δικτύου μετρό, κατανοεί τον προβληματισμό για την όχληση κατά τη διάρκεια κατασκευής του. Για τον λόγο αυτό δεσμεύεται να εργαστεί με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα για την ασφαλή και έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου. Ειδικότερα για τον σταθμό “Εξάρχεια”, όπως γνωρίζετε η χωροθέτησή του έγινε το 2017. Είναι ένας σημαντικός σταθμός για το δίκτυο μετρό της πόλης των Αθηνών και δεσμευόμαστε να τον υλοποιήσουμε με τον καλύτερο τεχνικά τρόπο».

Πάντως, οι απόπειρες του εργολάβου της «Αττικό Μετρό» να ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες τούς προηγούμενους μήνες έπεσαν στο κενό. Οσες φορές το συνεργείο εμφανίστηκε στην πλατεία, ομάδα καταστηματαρχών και περιοίκων τούς προσέγγισε και τους ζήτησε να αποχωρήσουν, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν την εκκίνηση εργασιών. Η «Αττικό Μετρό», πάντως, φέρεται να έχει ολοκληρώσει την τοπογραφική αποτύπωση, την καταγραφή των επικειμένων στην πλατεία και τις μελέτες, ωστόσο εργοτάξιο δεν έχει ακόμα στηθεί.

kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com