Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Η Xi'an ξεκινά τη νέα πολυτροπική υπηρεσία Trans-Caspian, αλλά δεν είναι η μόνη.

Ο σιδηρόδρομος Κίνας-Ευρώπης καλωσόρισε μια νέα σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του διεθνούς ξηρού λιμανιού Xi'an και του Mannheim στη Γερμανία. Η νέα πολυτροπική υπηρεσία ξεκίνησε στις 13 Απριλίου. Διασχίζει την Κασπία και τη Μαύρη Θάλασσα, περνώντας από το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Τσεχία. Το ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας θα είναι η πύλη προς την Ευρώπη.

Της Huilin Shi


Το πρώτο τρένο, φορτωμένο με ρούχα, αθλητικό εξοπλισμό και άλλα είδη, αναχώρησε από το Xi'an, με κατεύθυνση δυτικά μέσω του ξηρού λιμανιού Khorgos. Το φορτίο θα μεταφορτωθεί σε πλοίο στο λιμάνι Aktau του Καζακστάν στην Κασπία Θάλασσα. Αφού διασχίσει την Κασπία Θάλασσα, θα αλλάξει ξανά σε σιδηροδρομικό σταθμό στο λιμάνι του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν και θα διαμετακομίσει στο γεωργιανό λιμάνι Πότι. Από το γεωργιανό λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας, το φορτίο θα μεταφέρει ξανά το πλοίο στο λιμάνι της Κωνστάντζας, περνώντας από την Ανατολική Ευρώπη κατευθείαν στον προορισμό του στο Mannheim της Γερμανίας.

Πυρετός μεσαίου διαδρόμου

Αυτή η λύση πολυτροπικών μεταφορών «σιδηροδρομικές-θαλάσσιες-σιδηροδρομικές-θαλάσσιες» είναι μια νέα προσπάθεια του Xi'an Dry Port να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές εταιρείες εξερευνούν αυτήν την εναλλακτική λύση ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, η Gansu Wuwei, σε συνεργασία με το λιμάνι του Πότι, εκμεταλλεύεται επίσης τακτικά εμπορευματικά τρένα στην ίδια πολυτροπική διαδρομή, με περαιτέρω επεκτάσεις στην ουγγρική πρωτεύουσα Βουδαπέστη με σιδηροδρομική ή εσωτερική ναυσιπλοΐα.
Ωστόσο, οι κινεζικές σιδηροδρομικές εταιρείες δεν είναι οι μόνες που δείχνουν προτίμηση στη διαδρομή της Υπερκασπίας. Στις αρχές Μαρτίου, ο ολλανδικός πάροχος σιδηροδρομικής επιμελητείας Rail Bridge Cargo ξεκίνησε μια πολυτροπική διαδρομή μεταξύ Zhengzhou στην Κίνα και Duisburg-Neuss στη Γερμανία. Η υπηρεσία έχει χρόνο διέλευσης 23-25 ​​ημερών και περνά από το Καζακστάν, το Μπακού και το Πότι. Ωστόσο, η Constanta δεν είναι η μόνη επιλογή εισόδου στην Ευρώπη αφού η εταιρεία χρησιμοποιεί και το βουλγαρικό λιμάνι της Βάρνας. Από τη Βάρνα-Κωνστάντζα, το φορτίο φτάνει στους τελικούς προορισμούς του είτε σιδηροδρομικώς είτε οδικώς.
Επιπλέον, η εταιρεία Silk Road RTSB συμμετέχει επίσης στον «πυρετό» του Μεσαίου Διαδρόμου με πολυτροπική υπηρεσία διέλευσης τόσο μέσω της Μαύρης Θάλασσας όσο και της γραμμής BTK και της Τουρκίας. Ωστόσο, αυτή η υπηρεσία δεν είναι ρητά νέα για το RTSB, καθώς η εταιρεία διερευνά αυτές τις επιλογές από το 2015.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com