Παρασκευή 29 Απριλίου 2022

Η Eurostar συνδέει περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας

Η Ευρώπη αποκτά έναν νέο διασυνοριακό σιδηροδρομικό φορέα που θα εξυπηρετεί πέντε χώρες © Matthias Haker Photography/Getty Images

Δύο από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς φορείς της Ευρώπης συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν ένα συνδυασμένο δίκτυο υψηλής ταχύτητας που εξυπηρετεί το Ηνωμένο Βασίλειο , τη Γαλλία , την Ολλανδία , τη Γερμανία και το Βέλγιο .


Η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας Cross-Channel, Eurostar , ενώνει τις δυνάμεις της με τη γαλλοβελγική σιδηροδρομική εταιρεία Thalys για να επεκτείνει τις υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη. Για τους ταξιδιώτες, αυτή η συγχώνευση τους προσφέρει μεγαλύτερη επιλογή απλοποιημένων ταξιδιών με ένα μόνο εισιτήριο.

Η Thalys εξυπηρετεί ήδη τη Γαλλία, την Ολλανδία, τη Γερμανία και το Βέλγιο, αλλά επί του παρόντος δεν λειτουργεί στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Eurostar, εν τω μεταξύ, έχει ένα αρκετά εκτεταμένο δίκτυο που λειτουργεί από το σταθμό St Pancras στο Λονδίνο. μεταφέροντας επιβάτες μέσω της σήραγγας της Μάγχης σε γαλλικές πόλεις όπως το Καλαί , το Παρίσι , η Λιλ και η Λυών και, το χειμώνα, στις Άλπεις . Προσφέρει επίσης υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας προς τις Βρυξέλλες , το Ρότερνταμ και, πιο πρόσφατα, το Άμστερνταμ .

Αυτό που δεν έχει είναι μια άμεση σύνδεση με τη Γερμανία — αλλά αυτό θα αλλάξει όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση.

Οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδέψουν απευθείας από το Ηνωμένο Βασίλειο στη Γερμανία με τρένο © Jonathan Hordle/Getty Images για το Eurostar

Ποια είναι τα οφέλη για τους επιβάτες;

Για πρώτη φορά, οι επιβάτες του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπορούν να συνδεθούν απευθείας με τη Γερμανία με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας, με τρένα που ενδέχεται να εκτελούν δρομολόγια από το Λονδίνο προς την Κολωνία (ένα ταξίδι που θα διαρκέσει πεντέμισι ώρες), Ντίσελντορφ , Έσσεν, Άαχεν και Ντόρτμουντ — προορισμοί που εκτελούνται επί του παρόντος από την Thalys.

Τα τρένα θα μπορούσαν επίσης να ταξιδέψουν στο Μπορντό από το Λονδίνο και περισσότερες βελγικές πόλεις, όπως η Αμβέρσα και η Λιέγη . Η υπηρεσία των Άλπεων θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί για τους χειμερινούς παραθεριστές.

Η Sophie Dutordoir, διευθύνουσα σύμβουλος της βελγικής εταιρείας σιδηροδρόμων SNCB και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Thalys είπε στο Euronews ότι η συγχώνευση θα επιφέρει πολλά οφέλη για τους επιβάτες, όπως αυξημένη συνδεσιμότητα, βελτιωμένος προγραμματισμός και έκδοση εισιτηρίων και ένα κοινό πρόγραμμα πίστης σε όλο το συνδυασμένο δίκτυο.

«Αυτό το έργο συγχώνευσης βασίζεται στη σταθερή πεποίθηση ότι τα τρένα είναι ο πιο βιώσιμος, γρήγορος, αποτελεσματικός και ασφαλέστερος τρόπος να ταξιδέψεις στην Ευρώπη — τώρα περισσότερο από ποτέ», είπε.

Οι Βρετανοί επιβάτες θα μπορούσαν σύντομα να ταξιδέψουν από το Λονδίνο στην Αμβέρσα σιδηροδρομικώς. ©Ventura Carmona μέσω Getty

Το έργο υποστηρίζεται από τη γαλλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF και την Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων του Βελγίου, που κατέχουν μερίδια τόσο στη Eurostar όσο και στην Thalys. Έλαβε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο μήνα, αφού συμφώνησε ότι η συγχώνευση δεν θα ήταν αντίθετη με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

Όταν το έργο προτάθηκε για πρώτη φορά το 2019, οι Times αναφέρουν ότι ο Guillaume Pepy (πρόεδρος του SNCF και του Eurostar) είπε ότι η κλιματική έκτακτη ανάγκη και η αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμα μέσα ταξιδιού «απαιτεί μια φιλόδοξη απάντηση», δηλαδή τη δημιουργία μιας συνδυασμένης Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.

Ακολουθεί μια φιλόδοξη ανάπτυξη νυχτερινών υπηρεσιών στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης συνεχίζουν να προσελκύουν τους επιβάτες από τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα για πιο φιλικά προς το κλίμα ταξίδια.

lonelyplanet.com
sidirodromikanea.blogspot.com