Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

Το πρώτο υβριδικό τρένο υδρογόνου της Ιαπωνίας ετοιμάζεται για δοκιμαστικές διαδρομές


Το υβριδικό τρένο υδρογόνου Hybari της JR East θα ξεκινήσει τις δοκιμαστικές διαδρομές τον Μάρτιο. (Φωτογραφία Kosuke Imamura)

ΤΟΚΙΟ -- Η JR East παρουσίασε το πρώτο υβριδικό τρένο της Ιαπωνίας που κινείται με υδρογόνο την Παρασκευή, διαφημίζοντας ένα σύστημα μηδενικών εκπομπών που αναπτύχθηκε με τη Hitachi και την Toyota Motor.

Η εταιρεία, επίσημα East Japan Railway, θα ξεκινήσει τις δοκιμές ασφαλείας στο τρένο Hybari με δύο αυτοκίνητα στα τέλη Μαρτίου. Τα σχέδια είναι να ξεκινήσουν εμπορικές υπηρεσίες το 2030.

Το Hybari εξαντλεί τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και τις μπαταρίες. Το υδρογόνο παρέχεται από τις δεξαμενές σε ένα σύστημα κυψελών καυσίμου και μια χημική αντίδραση με το οξυγόνο στον αέρα παράγει ηλεκτρισμό. Οι μπαταρίες αποθηκεύουν ενέργεια που παράγεται όταν πατηθούν τα φρένα.

«Τα τρένα που τροφοδοτούνται μόνο από μπαταρίες έχουν μικρή εμβέλεια, επομένως εξετάσαμε τη χρήση υδρογόνου, το οποίο είναι ήδη εμπορευματοποιημένο για αυτοκίνητα», δήλωσε ο Shoichi Oizumi του Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης του ομίλου JR East.

Αναπτύχθηκε με κόστος περίπου 4 δισεκατομμυρίων γιεν (34,8 εκατομμύρια δολάρια), το Hybari μπορεί να υπερηφανεύεται για την τελική ταχύτητα των 100 km/h και μπορεί να ταξιδέψει έως και 140 km με ένα μόνο γέμισμα υδρογόνου υψηλής πίεσης.

Σε σύγκριση με τα φορτηγά και άλλους τρόπους μεταφοράς, οι σιδηρόδρομοι δεν αποτελούν μεγάλη πηγή ρύπανσης, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο το 4% περίπου των εκπομπών του τομέα των μεταφορών στην Ιαπωνία. Αλλά η JR East, με 440 περίπου πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, πιστεύει ότι «η αντικατάστασή τους είναι απαραίτητη», σύμφωνα με τα λόγια του Oizumi.

Τα τρένα με καύσιμα υδρογόνου δεν απαιτούν εναέριες γραμμές ή υποσταθμούς. Μετά τον έλεγχο της ενεργειακής απόδοσης μέσω δοκιμών, η JR East σχεδιάζει να αντικαταστήσει τρένα ντίζελ, κυρίως σε αγροτικές περιοχές, ενώ πιθανώς θα πραγματοποιήσει εξαγωγές σε διεθνείς αγορές.

Τα λειτουργικά έξοδα αποτελούν μεγάλο εμπόδιο για την εμπορευματοποίηση, ακόμη και με την ανάγκη για λιγότερο εξοπλισμό. Ο Oizumi βλέπει ότι το κόστος εξακολουθεί να υπερβαίνει αυτό των συμβατικών τρένων.

Ο όμιλος JR East στοχεύει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το δημοσιονομικό 2050. Θα εισαγάγει ένα εσωτερικό σύστημα τιμολόγησης άνθρακα στη χρήση του 2022, υπολογίζοντας τις επιπτώσεις των μειώσεων του CO2 κατά τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων.

Η Γερμανία είναι πρωτοπόρος, λανσάροντας την πρώτη υπηρεσία τρένου κυψελών καυσίμου υδρογόνου στον κόσμο το 2018. Η Siemens σχεδιάζει να αναπτύξει και να δοκιμάσει ένα τρένο που κινείται με υδρογόνο το 2024 με την Deutsche Bahn.

asia.nikkei.com
sidirodromikanea.blogspot.com