Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022

Ο σιδηρόδρομος της ανατολικής Εγνατίας πλησιάζει στην υλοποίηση.


Η σιδηροδρομική γραμμή από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο αποτελεί μέρος του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε στη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη.

Άνοιξαν σήμερα οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο της αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Το τελευταίο κομμάτι του παζλ που θα ολοκληρώσει την ανατολική Εγνατία σιδηρόδρομο διεκδικεί να κατασκευάσει τα τρία σχήματα που έχουν στοχεύσει τα έξι μεγάλα έργα νέας γενιάς της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ. Αποσφραγίστηκαν σήμερα οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο της αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα, μετά τη χθεσινή αποκάλυψη των διεκδικητών για το τμήμα Θεσσαλονίκης – Τοξότη. Τα τρία σχήματα καθορίζονται ως εξής: ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης ενιαίας σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, διπλής γραμμής μήκους 176 km, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 / ανακατασκευή. Επίσης, θα κατασκευαστούν αντιπλημμυρικά έργα λόγω υπερχείλισης του ποταμού Έβρου (όπου συμβαίνει), τεχνικές ρύθμισης ρεμάτων, έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης και αντιπλημμυρικής προστασίας σιδηροδρομικής γραμμής, δρόμων κ.λπ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,08 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και δημοπρατείται μέσω της διαδικασίας Ανταγωνιστικού Διαλόγου, όπου μέσα από το διάλογο με τους υποψηφίους θα προκύψει η τελική επιλεγμένη λύση, λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες μελέτες.

Η σιδηροδρομική γραμμή από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο αποτελεί μέρος του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε στη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη. Το συνολικό έργο στοχεύει στην αύξηση της χωρητικότητας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ανατολική Ευρώπη μέσω μιας εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στον Βόσπορο.

Με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο ελληνικό τμήμα από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο θα βελτιωθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και την Τουρκία στο Πύθιο. Σε συνδυασμό με έργα που δρομολογήθηκαν ή ολοκληρώθηκαν σε γειτονικές χώρες, θα συμβάλει στην ενίσχυση της εμπορευματικής και επιβατικής κίνησης διασφαλίζοντας τη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ανατολική Ευρώπη και τη σύνδεση με το λιμάνι του Μπουργκάς της Μαύρης Θάλασσας και τα λιμάνια του Δούναβη.

Θα οδηγήσει επίσης στην αναβάθμιση της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και τη δυνατότητα λειτουργίας ως προαστιακή γραμμή εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση της αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση περισσότερες μεταφορές σε σχέση με τα οδικά μέσα.

in.gr
sidirodromikanea.blogspot.com