Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη των τελικών σχημάτων που θα διεκδικήσουν τις έξι «χρυσές» συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ που αφορούν στις Συμβάσεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ) για τη διασύνδεση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου με τους λιμένες.
Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Πρόκειται για ένα πακέτο έργων συνολικής αξίας4,7 δισ. ευρώ με στόχο την ανάδειξη της χώρας μας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και φορτίων (logistics center) στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και εν συνεχεία τη Δυτική Ευρώπη.
Τόσο το Υπουργείο Υποδομών, όσο και η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία είναι και η αναθέτουσα αρχή των διαγωνισμών επιθυμούν να επιταχύνουν τις διαδικασίες για την είσοδο στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου (Στάδιο Β1), καθώς κατέληξαν στα τρία σχήματα που θα ενισχύσουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
Εν ολίγοις οι εταιρίες που καλούνται να υποβάλλουν την καλύτερη προσφορά για να επικρατήσουν στον εν λόγω διαγωνισμό είναι οι «NAMA Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές Α.Ε.», η «Ρόικος Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.», καθώς και η «Κοχιαδάκη Μαρία».
Οι εταιρείες αυτές θα διεκδικήσουν τη σύμβαση αρχικής εκτιμώμενης αξίας 74.400 ευρώ και καλούνται εντός τεσσάρων μηνών να συντάξουν τα τεύχη δημοπράτησης τόσο για τη Β1 Φάση του διαγωνισμού, όπου και η ΕΡΓΟΣΕ θα αναδείξει τα σχήματα που θα περάσουν στην επόμενη φάση, όσο και τους έξι ξεχωριστούς διαγωνισμούς για τους project managers που θα συνεπικουρούν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των συμβάσεων από τους αναδόχους.
Ποιοι διεκδικούν τα έργα
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr τα έργα αυτά αποτελούν πεδίο συγκρούσεων μεταξύ των κορυφαίων ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών, ενώ έχουν ήδη δημιουργηθεί ήδη κάποια κοινά μέτωπα με βασικό κριτήριο την επικράτηση στους εν λόγω διαγωνισμούς.
Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία αποσφράγισης των προτάσεων για την εκδήλωση ενδιαφέροντος ξεκίνησε την 28 Ιανουαρίου και διήρκεσε έως και τις 4 Φεβρουαρίου.
Συγκεκριμένα, για το έργο που αφορά στην ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. ευρώ τα υποψήφια σχήματα, όπως προέκυψαν την 28η Ιανουαρίου ήταν τα εξής: Οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και Eλλάκτωρ – Mytlineos.
Τα ίδια σχήματα διεκδίκησαν και τα κάτωθι τέσσερα έργα με την αποσφράγιση των φακέλων να πραγματοποιείται από την 31η Ιανουαρίου έως και την 3η Φεβρουαρίου. Τα εν λόγω έργα αφορούν την κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου (αξίας 534 εκατ. ευρώ), τη νέα προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (430 εκατ. ευρώ) τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (2,3 δισ. ευρώ) καιτη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (1,45 δισ. ευρώ).
Όσον αφορά το τελευταίο έργο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, οι φάκελοι ενδιαφέροντος για το οποίο αποσφραγίστηκαν τη 4η Φεβρουαρίου, οι δύο πρώτες Κοινοπραξίες διεκδικούν δυναμικά τη σύμβαση αξίας 77,1 εκατ. ευρώ, ενώ ο Όμιλος της Intrakat δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον.
Τα επόμενα βήματα
Υπενθυμίζεται πως οι ενδιαφερόμενοι έχουν ένα διάστημα 15 ημερών, δηλαδή έως τις 19 Φεβρουαρίου να προσφύγουν στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), γεγονός και το οποίο θα οδηγήσει σε παρατάσεις.
Σε περίπτωση που δε γίνουν προσφυγές μεταξύ των Ομίλων, τότε το επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση των τελικών σχημάτων, τα οποία θα κληθούν να υποβάλλουν τις μελέτες για τα έργα που διεκδικούν.
Σε αυτό το στάδιο είναι που θα κληθεί και ο τεχνικός σύμβουλος, που θα προκύψει από τον παραπάνω διαγωνισμό, να παρέχει τις υπηρεσίες του στην ΕΡΓΟΣΕ.
Από εκεί και έπειτα ξεκινάει το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου και της υποβολής των προσφορών. Κατά τη διάρκεια του πρώτου σταδίου θα προκύψει η βέλτιστη τεχνική λύση μέσω της αξιοποίησης των τεχνικών μελετών που θα υποβάλει το κάθε σχήμα για κάθε έργο ξεχωριστά. Εφόσον η ΕΡΓΟΣΕ θα έχει καταλήξει στην καλύτερη μελέτη για τη χάραξη του κάθε έργου, τότε θα ξεκινήσει το στάδιο της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών εκ μέρους των τελικών ενδιαφερόμενων σχημάτων.
mononews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com