Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Γ. Καραγιάννης: Δημοπρατήσαμε σε 2,5 χρόνια έργα περίπου 8 δισ, ενώ στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μόλις 850 εκ.

Στην πορεία των μεγάλων έργων υποδομών που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, ώστε η πόλη να μετατραπεί σε «μητρόπολη» ανάπτυξης και σε μία πόλη που θα προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής στους κατοίκους της, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο ραδιόφωνο Real fm 107,1.

Ο κ. Καραγιάννης, εξηγώντας τον τρόπο που «μεταμορφώνεται» η Θεσσαλονίκη σε μια βιώσιμη και ποιοτική πόλη, αναφέρθηκε στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που είναι σε εξέλιξη, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τα αντιπλημμυρικά έργα αλλά και τις νέες σχολικές μονάδες που θα αρχίσουν να κατασκευάζονται εντός του 2022.

«Από τη πρώτη ημέρα που αναλάβαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή θέσαμε έναν στόχο: Την αναβάθμιση των έργων υποδομής- που τόσο είχε ανάγκη η πόλη- ώστε εξασφαλίσουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και οικονομική ανάπτυξη».

«Οι παρεμβάσεις μας, είτε στους οδικούς άξονες, είτε στα σιδηροδρομικά έργα από και προς το λιμάνι, έχουν στόχο η Θεσσαλονίκη να γίνει κέντρο των εμπορευματικών μεταφορών, που σε συνδυασμό με τις νέες επενδύσεις να προσελκύσει ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων που είχαν φύγει στο εξωτερικό, ώστε το brain drain να γίνει brain gain», επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, τονίζοντας ότι «πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί, χωρίς πολιτικάντικες συμπεριφορές».

«Δουλεύουμε με τη λογική των χρονοδιαγραμμάτων, κάνουμε ένα project management στο Υπουργείο γιατί πιστεύουμε ότι ο χώρος των υποδομών έχει πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή για την ελληνική οικονομία», συμπλήρωσε ο κ. Καραγιάννης.

Μάλιστα, κάνοντας και ένα «απολογισμό» για τα 2,5 χρόνια της κυβέρνησης Μητσοτάκη τόνισε ότι έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα περίπου 8 δισ. έργα, ενώ στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μόλις 850 εκατομμύρια!

Η σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό στο Φίλυρο

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε αρχικά στην οδική σύνδεση του νέου παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο, τονίζοντας ότι ο διαγωνισμός για τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου έχει ξεκινήσει, σημειώνοντας ότι τις επόμενες ημέρες δημοπρατείται το έργο της βελτίωσης του υπάρχοντος δρόμου, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 13 εκατομμυρίων ευρώ.  «Εκτιμούμε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε ανάδοχο, ενώ ο χρόνος κατασκευής του έργου είναι μια διετία», είπε.

Μάλιστα, το υπουργείο Υποδομών επεκτείνει την παρέμβασή του και θα προχωρήσει στη δημοπράτηση της μελέτης για την κατασκευή νέας οδικής σύνδεσης, ένα έργο που θα είναι σημαντικό για ολόκληρη την πόλη.

Παραδίδεται νωρίτερα το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα

Ο κ. Καραγιάννης εξήγγειλε ότι τα έργα στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου αναμένεται να ολοκληρωθούν 7 με 8 μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Έτσι, έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, το σημαντικό αυτό έργο για τη σύνδεση με τη Χαλκιδική, θα είναι στη διάθεση προς χρήση κατοίκων και επισκεπτών.

Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος πιο ασφαλής η πρόσβαση στη Χαλκιδική

Ο Υφυπουργός Υποδομών προανήγγειλε, μάλιστα, ότι έως το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, οπότε και συνήθως σημειώνεται μεγάλη έξοδος των εκδρομέων προς τη Χαλκιδική, θα έχει παραδοθεί και το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια. «Θα έχουμε τελειώσει και με αυτή τη γάγγραινα» σχολίασε χαρακτηριστικά.

FlyOver-Στην Ελλάδα δεν έχουμε κατασκευάσει τέτοιου είδους έργα

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στον υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, FlyOver, η λειτουργία του οποίου αναμένεται να δώσει οριστικά λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας για το πρωτοποριακό έργο το οποίο θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, ο Υφυπουργός ανέφερε: «Θα είμαστε όλοι υπερήφανοι, καθώς στην Ελλάδα δεν έχουμε κατασκευάσει ακόμα τέτοιου είδους έργο».

Υπενθύμισε ότι λίγο πριν το τέλος του 2021 κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για το εμβληματικό αυτό έργο και εκτίμησε ότι «έως τα τέλη του Ιανουαρίου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος ώστε και έως το τέλος του έτους να έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια».

Θα αλλάξει τα δεδομένα η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση 6ου προβλήτα

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών στην οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης καθώς και στη δημοπράτηση της σιδηροδρομικής του σύνδεσης.

Όπως εξήγησε: «Έχουμε ένα πολύ φιλόδοξο στόχο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή. Όταν αναλάβαμε, είπαμε ότι θα μετατρέψουμε τη Θεσσαλονίκη σε μητρόπολη των υποδομών. Από τα πρώτα σχέδια που εξετάσαμε ήταν το λιμάνι και προχωράμε πολύ καλά». Πρόσθεσε ότι κεντρικός στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να γίνει «μία βιώσιμη πόλη, όχι μόνο μία πόλη του Σαββατοκύριακου».

Έτσι, ήδη κατασκευάζεται η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα που για χρόνια ήταν προβληματική, ενώ το λιμάνι θα ενισχυθεί και με σιδηροδρομική σύνδεση που έως σήμερα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.

«Προκηρύξαμε ήδη τον μεγάλο διαγωνισμό για το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων και ένα μεγάλο κομμάτι του αφορά τη Θεσσαλονίκη. Η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα και ο προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα αλλάξουν τα δεδομένα για όλη την πόλη» τόνισε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, κεντρικός στόχος είναι να γίνει η Θεσσαλονίκη κέντρο εμπορευματικών μεταφορών και τον στόχο αυτό εξυπηρετούν, η κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Τοξότες και τα έργα στον άξονα προς Ειδομένη, καθώς και η αναβάθμιση της γραμμής του Προμαχώνα.

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Τον Φεβρουάριο θα παραλάβουμε τον 18ο και τελευταίο συρμό»

Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι: «τα έργα προχωρούν πολύ καλά» και διεμήνυσε ότι: «Εμείς θα προχωρήσουμε μπροστά. Το έργο συνεχίζει σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας, παραμένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματά μας και στο τέλος του 2023 θα παραδώσουμε στους πολίτες ένα λειτουργικό μετρό».

Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες ημέρες θα παραληφθεί ο 18ος και τελευταίος συρμός, προκειμένου να ολοκληρωθεί και αυτό το σκέλος, ενώ το τελευταίο εξάμηνο γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια. Επιπλέον, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς που αφορούν στο δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή τόσο στη Βασική Γραμμή του Μετρό, καθώς και στην επέκταση προς Καλαμαριά.

Επιπρόσθετα, τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον Ιδιώτη-Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα.

Τα αντιπλημμυρικά έργα κάνουν πιο ποιοτική τη ζωή των κατοίκων

Σημαντική θέση στη μεγάλη «βεντάλια» των έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη αποτελούν και τα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «είναι ουσιαστικά έργα υποδομής που θα κάνουν τη ζωή των κατοίκων πιο ποιοτική».

Έτσι, έχουν ήδη δημοπρατηθεί τα αντιπλημμυρικά έργα στη Λαχαναγορά και έως τέλος του έτους θα αρχίσουν οι εργασίες, ενώ έχουν δημοπρατηθεί και τα αντίστοιχα έργα στην Καλαμαριά.

Δημοπρατείται άμεσα και το εξαιρετικής σημασίας αντιπλημμυρικό έργο στο Ωραιόκαστρο το οποίο, ουσιαστικά, αφορά αρκετές περιοχές και θα αναβαθμίσει τη ζωή των κατοίκων στη δυτική Θεσσαλονίκη συνολικά.

Έως τέλος του έτους αρχίζει η κατασκευή για Δικαστικά Μέγαρα και σχολεία

Κλείνοντας ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης και στα κτηριακά έργα που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη. Όπως έκανε γνωστό, στο πρώτο τρίμηνο του 2022 ο διαγωνισμός για το cluster των Δικαστικών Μεγάρων της Κεντρικής Μακεδονίας θα περάσει στη Β’ Φάση, ενώ έως το τέλος του χρόνου θα έχουν αρχίσει οι εργασίες.

Σχετικά με την κατασκευή των 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, δήλωσε: «Τα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα βρίσκονται στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Σε λίγες ημέρες αρχίζει η Β’ Φάση του διαγωνισμού, ενώ έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή τους».

dytikesmaties.gr

sidirodromikanea.blogspot.com