Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

«ΣΦΥΡΙΞΕ» ΓΙΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ

 
Ξεκίνησε η μελέτη κτηματολογίου για τον καθορισμό των απαλλοτριώσεων στο τμήμα Καρβάλη –Τοξότες.

Στις ράγες μπαίνει το έργο της κατασκευής νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη λεγόμενη, Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη.

 Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο στη χώρα, συνολικού μήκους 205 χλμ, που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει αναπτυξιακά και εμπορικά τις μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα θα κάνει 1,5 ώρα περίπου το ταξίδι Θεσσαλονίκη-Ξάνθη.

 Τμηματικά θα αναζητηθεί χρηματοδότηση, με την ωριμότητα του έργου 

Το σχέδιο της διακήρυξης εστάλη την Τρίτη 30/11 από την ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εκεί στο ΚΗΜΔΗΣ, σε περίπου μία εβδομάδα, ώστε σε 45 μέρες περίπου να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. 
Πρόκειται για το έργο μελέτης και κατασκευής της Σιδηροδρομικής γραμμής από Ωραιόκαστρο έως τη Νέα Καρβάλη, το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, με συνολικό προϋπολογισμό το 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με το ΦΠΑ). 
Ο διαγωνισμός θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις. Στην Α’ φάση θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον τα σχήματα μελετητών-κατασκευαστών, αποτυπώνοντας την τεχνική τους ικανότητα και στη Β’ φάση όσοι επιλεγούν θα κάνουν προτάσεις για βελτιώσεις στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, ώστε η υπηρεσία να διαμορφώσει τη βέλτιστη λύση μέσα από τον συνδυασμό των προτεινόμενων επιλογών.

 Με βάση την οικονομική προσφορά του καθενός, το χρόνο κατασκευής και συντήρησης, θα επιλεγεί ο τελικός ανάδοχος που θα αναλάβει να φέρει εις πέρας το έργο. Να διευκρινίσουμε πάντως ότι η χάραξη που έγινε από τις προμελέτες και τις προκαταρκτικές δεν αναμένεται να αλλάξει καθοριστικά, παρά να υπάρξουν μικρές παρεκκλίσεις που θα διευκολύνουν το έργο και την κατασκευή του. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας ωρίμασης, θα αναζητηθεί και η χρηματοδότηση που, σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες της ΕΡΓΟΣΕ που μίλησαν στο «Ε», θα γίνει τμηματικά. Μία στόχευση από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ είναι το Connecting Europe Facility (CEF)-Συνδέοντας την Ευρώπη, στο οποίο και θα απευθυνθεί, μεταξύ άλλων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 

Ξεκίνησε η μελέτη κτηματολογίου για τις απαλλοτριώσεις

 Παράλληλα, θα «τρέξει» και η διαδικασία διαβούλευσης και έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων, ενώ προχωρά σταδιακά και η μελέτη κτηματολογίου για τον καθορισμό των απαλλοτριώσεων. Προφανώς, σε μία νέα χάραξη συνολικών μήκους άνω των 200 χλμ, το έργο των απαλλοτριώσεων δεν αποτελεί απλό εγχείρημα. Πάντως, η νέα νομοθεσία διευκολύνει ως προς την ταχύτητα της διαδικασίας, ενώ από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ υπάρχει η πρόθεση να τηρηθούν τα προβλεπόμενα, χωρίς να υπάρξουν καθυστερήσεις. 
Σύμφωνα με πληροφορίες η μελέτη Κτηματολογίου έχει ξεκινήσει ήδη για το τμήμα Καρβάλης-Τοξοτών, ενώ για τα υπόλοιπα θα εκκινηθεί η διαδικασία το επόμενο διάστημα.

 Σε επόμενο στάδιο η δημοπράτηση για Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

 Σειρά αναμένεται να πάρει και το τελευταίο υπό δημοπράτηση έργο, αλλά άκρως σημαντικό για τη διασύνδεση της χώρας μας με τη Βουλγαρία, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν οι αντίστοιχες υποδομές εκ μέρους του γειτονικού κράτους. Πρόκειται για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή αξίας 1,45 δισ. ευρώ μέσω της οποίας θα εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. 

Τρένα στην ΑΜΘ: 

Μιλάμε για Αναγέννηση, αλλά βρισκόμαστε στο 19ο αιώνα… Κι ενώ το νέο έργο προμηνύει εντυπωσιακή αναβάθμιση όσον αφορά στις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας, το τμήμα Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη που μένει «ακάλυπτο» αποκαλύπτει μια άλλη εικόνα, που μόνο εκσυγχρονισμό δεν αποπνέει. Θυμίζουμε ότι στην πράξη τα δρομολόγια του τρένου από τον Ιούλιο του 2019 σταματούν στην Δράμα και από εκεί η μετακίνηση των επιβατών γίνεται με λεωφορεία. Την αναβάθμιση του τμήματος αυτού, που κατασκευάστηκε τον προπροηγούμενο αιώνα, ανάμεσα στα δύο εμβληματικά έργα, καλείται να αναλάβει ο ΟΣΕ, ώστε να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις για να εναρμονιστεί η γραμμή με τα χαρακτηριστικά των δύο νέων τμημάτων.

paratiritis-news.gr 
sidirodromikanea.blogspot.com